Vyskúšali sme najlacnejší elektromobil, ktorý sa môže vyrábať na Slovensku (prvá jazda)

Dvojmiestne autíčko nás napriek menším nedostatkom príjemne prekvapilo.

Nedávno sa objavila informácia, že o Slovensko má záujem ďalšia automobilka. Je ňou čínsky výrobca mestských elektromobilov Zhi Dou (ZD; čítaj dží dou), ktorý je súčasťou koncernového gigantu Geely. Patria do neho napríklad aj Volvo, londýnske taxíky LEVC či nová ambiciózna automobilka Lynk & Co.

Kým sa rozhodne, či výroba naozaj zamieri na východ Slovenska, vyskúšali sme si základnú verziu z ponuky elektromobilov ZD. Malý čínsky zázrak si totiž od jari 2017 môžete kúpiť aj u nás a v súčasnosti patrí k cenovo najdostupnejším elektromobilom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stojí však za to?

Okrem súkromných predajov je ambíciou slovenského zastúpenia ZD ponúknuť autá na car sharing, teda na zdieľané jazdy. Systém s rovnakými autami už funguje napríklad v talianskom Livorne. Okrem spoločností, ktoré by autá ďalej požičiavali, sú záujemcovia aj medzi donáškovými službami, napríklad pizzeriami.

Zvláštnosťou je, že napriek dĺžke 2 763 milimetrov, teda o 68 mm viac ako má Smart ForTwo, sa ZD D1 radí do kategórie quadracyklov a štvorkoliek kategórie L. Konkurentmi sú teda vozidlá od 15 rokov ako Aixam, Ligier alebo Renault Twizy, ktorý sa však u nás nepredáva.

Napriek elektrickému pohonu nie je možné uplatniť štátnu dotáciu na elektromobily v hodnote 5 000 eur. Záujemca tak dá za dvojmiestny elektromobil 15 490 eur, čo nie je málo, no zároveň ide stále o najlepšiu ponuku na našom trhu.

Predajná sieť je na Slovensku ešte v plienkach. Zatiaľ je k dispozícii sedem predajcov a servisných miest. V Bratislavskom kraji sa ešte nikto neodvážil predávať čínske elektromobily a tak sme sa vybrali na najbližšiu adresu do Borského Mikuláša. Predajca stavia showroom v Trnave, ale zatiaľ nás pozval k sebe domov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55RF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55RF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 637
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 431
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 755
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 628
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 364
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 232
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 004
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 507
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.