Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Zatiaľ čo móda crossoverov je v plnom prúde, Citroen C4 Cactus sa nečakane vzdáva ľahkého terénu a po facelifte sa z neho stane klasický hatchback. Nahradí tak budúci rok dožívajúcu C4. Už teraz má za seba dvoch podarených nástupcov - Citroen C3 a C3 Aircross. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Názov Aircross pri Citroene C3 nie je novinkou. Rovnaké označenie totiž niesol napríklad aj jeho predchodca C3 Picasso v špeciálnej úprave pre juhoamerický trh. Teraz sa už za názvom neskrýva iba pridané rezervné koleso na zadných dverách a zopár plastov navyše.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oba Citroeny sú si dizajnovo veľmi podobné, no už pri letmom pohľade vidieť, že Aircross nie je iba terénnejšia verzia C3. Je o 15,8 centimetra dlhší a má svetlú výšku 17,5 cm, čo je len o 2 cm viac ako v prípade C3.

Celkovo je však auto vyššie o 12,3 centimetra aj bez započítania strešných lyžín. Radí sa síce do skupiny malých SUV ako Renault Captur, ale vďaka veľkorysým rozmerom môže plniť funkciu plnohodnotného rodinného auta.

Menšia C3 má predné svetlá v troch úrovniach, v prípade C3 Aircross iba v dvoch, keďže hmlovky sú spoločne umiestnené v diaľkových svetlách. Dizajnový výstrelok v podobe farebných pásikov na bočných oknách nie je povinný. Náš testovací Aircross tak ponúkal lepší výhľad pri cúvaní.

Väčší z dvojice Citroenov už prišiel o praktické gumené vankúše Air Bump, ktoré chránia dvere na parkovisku.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56DF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56DF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

ŠPORT

Kužmová po veľkej dráme zdolala bieloruskú jednotku

Napínavý duel musel rozhodnúť až tajbrejk tretieho setu.

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

EKONOMIKA

Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade

Vlani nafúkali stovky cyklistov, väčšinou viac ako jedno promile.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.