SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo móda crossoverov je v plnom prúde, Citroen C4 Cactus sa nečakane vzdáva ľahkého terénu a po facelifte sa z neho stane klasický hatchback. Nahradí tak budúci rok dožívajúcu C4. Už teraz má za seba dvoch podarených nástupcov - Citroen C3 a C3 Aircross. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Názov Aircross pri Citroene C3 nie je novinkou. Rovnaké označenie totiž niesol napríklad aj jeho predchodca C3 Picasso v špeciálnej úprave pre juhoamerický trh. Teraz sa už za názvom neskrýva iba pridané rezervné koleso na zadných dverách a zopár plastov navyše.

Oba Citroeny sú si dizajnovo veľmi podobné, no už pri letmom pohľade vidieť, že Aircross nie je iba terénnejšia verzia C3. Je o 15,8 centimetra dlhší a má svetlú výšku 17,5 cm, čo je len o 2 cm viac ako v prípade C3.

Celkovo je však auto vyššie o 12,3 centimetra aj bez započítania strešných lyžín. Radí sa síce do skupiny malých SUV ako Renault Captur, ale vďaka veľkorysým rozmerom môže plniť funkciu plnohodnotného rodinného auta.

Menšia C3 má predné svetlá v troch úrovniach, v prípade C3 Aircross iba v dvoch, keďže hmlovky sú spoločne umiestnené v diaľkových svetlách. Dizajnový výstrelok v podobe farebných pásikov na bočných oknách nie je povinný. Náš testovací Aircross tak ponúkal lepší výhľad pri cúvaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčší z dvojice Citroenov už prišiel o praktické gumené vankúše Air Bump, ktoré chránia dvere na parkovisku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56DF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M56DF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.