SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo móda crossoverov je v plnom prúde, Citroen C4 Cactus sa nečakane vzdáva ľahkého terénu a po facelifte sa z neho stane klasický hatchback. Nahradí tak budúci rok dožívajúcu C4. Už teraz má za seba dvoch podarených nástupcov - Citroen C3 a C3 Aircross. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Názov Aircross pri Citroene C3 nie je novinkou. Rovnaké označenie totiž niesol napríklad aj jeho predchodca C3 Picasso v špeciálnej úprave pre juhoamerický trh. Teraz sa už za názvom neskrýva iba pridané rezervné koleso na zadných dverách a zopár plastov navyše.

Oba Citroeny sú si dizajnovo veľmi podobné, no už pri letmom pohľade vidieť, že Aircross nie je iba terénnejšia verzia C3. Je o 15,8 centimetra dlhší a má svetlú výšku 17,5 cm, čo je len o 2 cm viac ako v prípade C3.

Celkovo je však auto vyššie o 12,3 centimetra aj bez započítania strešných lyžín. Radí sa síce do skupiny malých SUV ako Renault Captur, ale vďaka veľkorysým rozmerom môže plniť funkciu plnohodnotného rodinného auta.

Menšia C3 má predné svetlá v troch úrovniach, v prípade C3 Aircross iba v dvoch, keďže hmlovky sú spoločne umiestnené v diaľkových svetlách. Dizajnový výstrelok v podobe farebných pásikov na bočných oknách nie je povinný. Náš testovací Aircross tak ponúkal lepší výhľad pri cúvaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčší z dvojice Citroenov už prišiel o praktické gumené vankúše Air Bump, ktoré chránia dvere na parkovisku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56DF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M56DF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

2 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

20 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan