SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo móda crossoverov je v plnom prúde, Citroen C4 Cactus sa nečakane vzdáva ľahkého terénu a po facelifte sa z neho stane klasický hatchback. Nahradí tak budúci rok dožívajúcu C4. Už teraz má za seba dvoch podarených nástupcov - Citroen C3 a C3 Aircross. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Názov Aircross pri Citroene C3 nie je novinkou. Rovnaké označenie totiž niesol napríklad aj jeho predchodca C3 Picasso v špeciálnej úprave pre juhoamerický trh. Teraz sa už za názvom neskrýva iba pridané rezervné koleso na zadných dverách a zopár plastov navyše.

Oba Citroeny sú si dizajnovo veľmi podobné, no už pri letmom pohľade vidieť, že Aircross nie je iba terénnejšia verzia C3. Je o 15,8 centimetra dlhší a má svetlú výšku 17,5 cm, čo je len o 2 cm viac ako v prípade C3.

Celkovo je však auto vyššie o 12,3 centimetra aj bez započítania strešných lyžín. Radí sa síce do skupiny malých SUV ako Renault Captur, ale vďaka veľkorysým rozmerom môže plniť funkciu plnohodnotného rodinného auta.

Menšia C3 má predné svetlá v troch úrovniach, v prípade C3 Aircross iba v dvoch, keďže hmlovky sú spoločne umiestnené v diaľkových svetlách. Dizajnový výstrelok v podobe farebných pásikov na bočných oknách nie je povinný. Náš testovací Aircross tak ponúkal lepší výhľad pri cúvaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčší z dvojice Citroenov už prišiel o praktické gumené vankúše Air Bump, ktoré chránia dvere na parkovisku.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu