Čo prinesie svet áut v roku 2018

Auto.SME.sk prináša osem predpovedí na nadchádzajúci rok.

Ilustračné foto. (Zdroj: Smart)
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Automobilky skončia s downsizingom

Automobilky sa prestanú venovať vývoju čoraz menších motorov. Scvrkávanie sa zastaví pri jednolitrových trojvalcoch, no väčšie motory sa do áut už nevrátia.

Podľa novej metodiky merania emisií a spotreby totiž zmenšené motory nemajú také dobré (papierové) emisie, zmenší sa aj účinok technológií ako start-stop. K jednoduchším, menej komplikovaným motorom však cesta späť už nevedie - naopak, v roku 2018 možno na cestách začneme stretávať napríklad benzínové autá s filtrom pevných častíc.

Namiesto trojvalcov sa vývojári sústredia na mild-hybridné a plug-in hybridné systémy, ktoré pomáhajú väčším motorom šetriť palivo pri nízkej záťaži.

2. Cúvacia kamera bude v základnej výbave

Približne tri štvrtiny nových áut budú v roku 2018 vybavené cúvacou kamerou. Dôvodov je hneď niekoľko: technológia zlacnela, zákazníci o ňu majú čoraz väčší záujem a už aj v lacnejších autách sa udomácnila veľká farebná obrazovka, na ktorú sa môže obraz z kamery prenášať.

Tým najzaujímavejším dôvodom je však to, že severoamerická agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) nariadila automobilkám, že všetky autá, ktoré v USA prídu na trh po 1. máji 2018, musia byť povinne vybavené cúvacou kamerou - podobne ako je to napríklad s airbagmi, bezpečnostnými pásmi či systémami ABS a ESP.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že na rozdiel od menovaných bezpečnostných prvkov je cúvacia kamera skôr o pohodlí než bezpečnosti, a ide o vôbec prvý povinne nariadený komfortný prvok výbavy. NHTSA však uvádza, že nehody pri cúvaní majú v USA za následok ročne 200 úmrtí a 14-tisíc zranení.

3. Do módy prídu tmavé, sýte farby

V posledných rokoch sa popularite tešili rôzne odtiene šedej - od perleťovej bielej a klasickej čiernej cez matnú sivú až po exkluzívny šedý lak, ktorý vyzerá ako základný náter. Keďže už aj tieto odtiene zľudoveli - môžete si ich objednať na Peugeoty, Škody a Kie - je čas, aby ich vystriedal nový trend.

V roku 2018 budeme svedkami príchodu mnohých áut, ktoré si budú obliekať tmavé, sýte metalické laky. Ako príklad môže poslúžiť zelený odtieň Sonoma Green na Audi RS5 alebo baklažánový lak Royal Burgundy Red na BMW 6 Gran Turismo.

Aj v interiéri by sme mohli stretávať zaujímavejšie farby, ako len nudnú čiernu. Priekopníkom je napríklad Volvo, ktoré vo svojom malom SUV XC40 ponúka ohnivočervený koberec na podlahe aj čalúnení dverí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56VM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56VM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Módne trendy 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.