DETROIT, BRATISLAVA. Nový elektromobil od Tesly má problémy s kvalitou, aké americké automobilky nemajú od sedemdesiatych rokov. Niektoré elektronické riešenia v aute môžu byť tiež vyslovene nebezpečné, ukazuje analýza odborníkov na výrobnú kvalitu.
Konzultačná firma Munro & Associates, ktorá sa venuje demontáži, skúmaniu a analýze nových áut, začala pracovať na novej Tesle Model 3. Už v úvodnom videu riaditeľ firmy Sandy Munro upozorňuje na viaceré na prvý pohľad viditeľné nedostatky vo výrobnej kvalite.

Na vodičových dverách je dodatočne nalepený kúsok izolácie okna - podľa Munroa by na tomto mieste mal byť jeden dobre navrhnutý diel. Pri zabuchnutí dverí navyše stiahnuté sklo vo dverách nie je dostatočne upevnené a drnčí.
Pri pohľade na veko kufra - ktoré sa údajne extrémne ťažko zatvára - Munro ukazuje na nerovnomerné špáry medzi dielmi karosérie. "Niektoré sú také veľké, že ich môžete vidieť z Marsu. Takéto problémy nemajú autá od sedemdesiatych rokov, naposledy sme ich videli na Kiách v 90. rokoch."
Munro tiež na videu hovorí o viacerých bezpečnostných rizikách elektromobilu. Podobne ako na novom Audi A8, aj na Modeli 3 sa dvere otvárajú pomocou mikrospínačov. "Záložné" klasické tiahlo je len v predných dverách, nie v zadných - po nehode či v prípade, že elektronika zadných dverí zlyhá, musia pasažieri vzadu vyliezť cez kufor alebo predné dvere.
Munro tiež na videu ukazuje nejasné označenie miesta, kde majú hasiči v prípade nutnosti vyprosťovania posádky prerezať zadný stĺpik či ťažko prístupný kábel, ktorého prestrihnutie odpojí všetku elektroniku od batérií.