Toyota Avensis zrejme skončí bez nástupcu

Z linky v britskom Burnastone schádzal konkurent Passatu a Mondea od roku 1997.

(Zdroj: Toyota )

BURNASTON. Slabé predaje kedysi populárnej Toyoty Avensis znamenajú tichý koniec na európskom trhu. Informácie aj ďalšie plány potvrdilo britské zastúpenie automobilky.

Avensis v strednej triede označovanej ako D-segment nie je zďaleka prvou obeťou. Pred časom to na európskom trhu vzdala aj Honda, čo po dlhých rokoch znamenalo koniec Accordu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Boj vzdáva aj Mitsubishi, najprv s modelom Carisma a onedlho zrejme skončí aj Lancer vyrábaný už 11 rokov. Otázny je osud Fordu Mondeo a naopak, svetlú budúcnosť v strednej triede vidí napríklad Peugeot, ktorý nedávno predstavil novú generáciu modelu 508.

V predajoch bola Toyota Avensis minulý rok šiesta vo svojom segmente s počtom 25 319 predaných áut a predbehol ju napríklad Renault Talisman. Volkswagen za rovnaké obdobie predal 183 288 Passatov.

Toyota zánik Avensisu nevníma príliš tragicky. "Naďalej budeme ponúkať širokú ponuku rodinne zameraných modelov, ako Auris Touring, RAV4, Prius, Prius+ či Proace Verso a sme presvedčení, že verní zákazníci Avensisu si z tejto skvelej ponuky vyberú," povedalo britské zastúpenie pre magazín Autocar.

Dožívajúci Avensis zrejme zastúpi tretia generácia Aurisu, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne. Popri verzii hatchback a kombi, by kapacity v britskom Burnastone mohli pokryť aj výrobu odvodeného sedanu Corolla.

Prečítajte si tiež: TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis

Toyota sa Veľkú Britániu vybrala za rodisko svojich európskych modelov v roku 1989. Prvé auto - Toyota Carina E - zišla z linky v roku 1992 a o päť rokov neskôr ju vystriedal Avensis, ktorý si získal povesť kvalitného auta. Na našich cestách tak dodnes môžeme stretnúť verzie sedan, liftback a zriedkavo aj kombi.

Druhá generácia prišla v roku 2003 a bola obľúbeným služobným autom. Súčasná tretia generácia sa vyrába už od roku 2009, čo znamená, že značne presluhuje a jej vek už nezakryjú ani dva facelifty. Od jej príchodu z ponuky vypadla verzia liftback, na ktorú sa naopak zamerali konkurenti ako Opel Insignia a Ford Mondeo. Poslednou modernizáciou prešiel Avensis v roku 2015 a celkovo sa za jeho 21-ročnú existenciu predalo takmer 2 milióny kusov.

Na Slovensku je v ponuke Avensis od 22 970 eur s troma benzínovými motormi Valvematic - 132-koňovým 1,6 silnejším 1,8 s výkonom 147 koní alebo 152-koňovým dvojlitrom. Napriek negatívnemu postoju Toyoty je v ponuke ešte aj dvojlitrový dieselový motor D-4D (143 koní).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 419
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 374
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 094
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 603
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 622
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 6 034
  7. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 5 968
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 465
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 829
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 625

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

ŠPORT

Kužmová po veľkej dráme zdolala bieloruskú jednotku

Napínavý duel musel rozhodnúť až tajbrejk tretieho setu.

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.