Toyota Avensis zrejme skončí bez nástupcu

Z linky v britskom Burnastone schádzal konkurent Passatu a Mondea od roku 1997.

(Zdroj: Toyota )

BURNASTON. Slabé predaje kedysi populárnej Toyoty Avensis znamenajú tichý koniec na európskom trhu. Informácie aj ďalšie plány potvrdilo britské zastúpenie automobilky.

Avensis v strednej triede označovanej ako D-segment nie je zďaleka prvou obeťou. Pred časom to na európskom trhu vzdala aj Honda, čo po dlhých rokoch znamenalo koniec Accordu.

Boj vzdáva aj Mitsubishi, najprv s modelom Carisma a onedlho zrejme skončí aj Lancer vyrábaný už 11 rokov. Otázny je osud Fordu Mondeo a naopak, svetlú budúcnosť v strednej triede vidí napríklad Peugeot, ktorý nedávno predstavil novú generáciu modelu 508.

V predajoch bola Toyota Avensis minulý rok šiesta vo svojom segmente s počtom 25 319 predaných áut a predbehol ju napríklad Renault Talisman. Volkswagen za rovnaké obdobie predal 183 288 Passatov.

Toyota zánik Avensisu nevníma príliš tragicky. "Naďalej budeme ponúkať širokú ponuku rodinne zameraných modelov, ako Auris Touring, RAV4, Prius, Prius+ či Proace Verso a sme presvedčení, že verní zákazníci Avensisu si z tejto skvelej ponuky vyberú," povedalo britské zastúpenie pre magazín Autocar.

Dožívajúci Avensis zrejme zastúpi tretia generácia Aurisu, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne. Popri verzii hatchback a kombi, by kapacity v britskom Burnastone mohli pokryť aj výrobu odvodeného sedanu Corolla.

Prečítajte si tiež: TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis

Toyota sa Veľkú Britániu vybrala za rodisko svojich európskych modelov v roku 1989. Prvé auto - Toyota Carina E - zišla z linky v roku 1992 a o päť rokov neskôr ju vystriedal Avensis, ktorý si získal povesť kvalitného auta. Na našich cestách tak dodnes môžeme stretnúť verzie sedan, liftback a zriedkavo aj kombi.

Druhá generácia prišla v roku 2003 a bola obľúbeným služobným autom. Súčasná tretia generácia sa vyrába už od roku 2009, čo znamená, že značne presluhuje a jej vek už nezakryjú ani dva facelifty. Od jej príchodu z ponuky vypadla verzia liftback, na ktorú sa naopak zamerali konkurenti ako Opel Insignia a Ford Mondeo. Poslednou modernizáciou prešiel Avensis v roku 2015 a celkovo sa za jeho 21-ročnú existenciu predalo takmer 2 milióny kusov.

Na Slovensku je v ponuke Avensis od 22 970 eur s troma benzínovými motormi Valvematic - 132-koňovým 1,6 silnejším 1,8 s výkonom 147 koní alebo 152-koňovým dvojlitrom. Napriek negatívnemu postoju Toyoty je v ponuke ešte aj dvojlitrový dieselový motor D-4D (143 koní).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 671
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 750
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 231
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 476
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 785
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 766
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 253
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 193
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 260
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 490

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Neprehliadnite tiež

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Mercedes Sprinter Tourer: Najmenší autobus ponúka najväčšie zážitky

Luxusný mikrobus pohodlne odvezie až 9 pasažierov.

Šofér v Bratislave unikal polícii, nereagoval ani na varovné výstrely

Naháňačku ukončil náraz vozidla do vyvýšeného obrubníka.