SME

Toyota Avensis zrejme skončí bez nástupcu

Z linky v britskom Burnastone schádzal konkurent Passatu a Mondea od roku 1997.

(Zdroj: Toyota )

BURNASTON. Slabé predaje kedysi populárnej Toyoty Avensis znamenajú tichý koniec na európskom trhu. Informácie aj ďalšie plány potvrdilo britské zastúpenie automobilky.

Avensis v strednej triede označovanej ako D-segment nie je zďaleka prvou obeťou. Pred časom to na európskom trhu vzdala aj Honda, čo po dlhých rokoch znamenalo koniec Accordu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Boj vzdáva aj Mitsubishi, najprv s modelom Carisma a onedlho zrejme skončí aj Lancer vyrábaný už 11 rokov. Otázny je osud Fordu Mondeo a naopak, svetlú budúcnosť v strednej triede vidí napríklad Peugeot, ktorý nedávno predstavil novú generáciu modelu 508.

SkryťVypnúť reklamu

V predajoch bola Toyota Avensis minulý rok šiesta vo svojom segmente s počtom 25 319 predaných áut a predbehol ju napríklad Renault Talisman. Volkswagen za rovnaké obdobie predal 183 288 Passatov.

Toyota zánik Avensisu nevníma príliš tragicky. "Naďalej budeme ponúkať širokú ponuku rodinne zameraných modelov, ako Auris Touring, RAV4, Prius, Prius+ či Proace Verso a sme presvedčení, že verní zákazníci Avensisu si z tejto skvelej ponuky vyberú," povedalo britské zastúpenie pre magazín Autocar.

Dožívajúci Avensis zrejme zastúpi tretia generácia Aurisu, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne. Popri verzii hatchback a kombi, by kapacity v britskom Burnastone mohli pokryť aj výrobu odvodeného sedanu Corolla.

Prečítajte si tiež: TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis Čítajte 

Toyota sa Veľkú Britániu vybrala za rodisko svojich európskych modelov v roku 1989. Prvé auto - Toyota Carina E - zišla z linky v roku 1992 a o päť rokov neskôr ju vystriedal Avensis, ktorý si získal povesť kvalitného auta. Na našich cestách tak dodnes môžeme stretnúť verzie sedan, liftback a zriedkavo aj kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá generácia prišla v roku 2003 a bola obľúbeným služobným autom. Súčasná tretia generácia sa vyrába už od roku 2009, čo znamená, že značne presluhuje a jej vek už nezakryjú ani dva facelifty. Od jej príchodu z ponuky vypadla verzia liftback, na ktorú sa naopak zamerali konkurenti ako Opel Insignia a Ford Mondeo. Poslednou modernizáciou prešiel Avensis v roku 2015 a celkovo sa za jeho 21-ročnú existenciu predalo takmer 2 milióny kusov.

Na Slovensku je v ponuke Avensis od 22 970 eur s troma benzínovými motormi Valvematic - 132-koňovým 1,6 silnejším 1,8 s výkonom 147 koní alebo 152-koňovým dvojlitrom. Napriek negatívnemu postoju Toyoty je v ponuke ešte aj dvojlitrový dieselový motor D-4D (143 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 53 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 011
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 019
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 818
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 034
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 98 337
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 868
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 487
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 161
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 795
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 126
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu