SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Toyota Avensis zrejme skončí bez nástupcu

Z linky v britskom Burnastone schádzal konkurent Passatu a Mondea od roku 1997.

(Zdroj: Toyota )

BURNASTON. Slabé predaje kedysi populárnej Toyoty Avensis znamenajú tichý koniec na európskom trhu. Informácie aj ďalšie plány potvrdilo britské zastúpenie automobilky.

Avensis v strednej triede označovanej ako D-segment nie je zďaleka prvou obeťou. Pred časom to na európskom trhu vzdala aj Honda, čo po dlhých rokoch znamenalo koniec Accordu.

Boj vzdáva aj Mitsubishi, najprv s modelom Carisma a onedlho zrejme skončí aj Lancer vyrábaný už 11 rokov. Otázny je osud Fordu Mondeo a naopak, svetlú budúcnosť v strednej triede vidí napríklad Peugeot, ktorý nedávno predstavil novú generáciu modelu 508.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V predajoch bola Toyota Avensis minulý rok šiesta vo svojom segmente s počtom 25 319 predaných áut a predbehol ju napríklad Renault Talisman. Volkswagen za rovnaké obdobie predal 183 288 Passatov.

Toyota zánik Avensisu nevníma príliš tragicky. "Naďalej budeme ponúkať širokú ponuku rodinne zameraných modelov, ako Auris Touring, RAV4, Prius, Prius+ či Proace Verso a sme presvedčení, že verní zákazníci Avensisu si z tejto skvelej ponuky vyberú," povedalo britské zastúpenie pre magazín Autocar.

Dožívajúci Avensis zrejme zastúpi tretia generácia Aurisu, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne. Popri verzii hatchback a kombi, by kapacity v britskom Burnastone mohli pokryť aj výrobu odvodeného sedanu Corolla.

Prečítajte si tiež: TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis Čítajte 

Toyota sa Veľkú Britániu vybrala za rodisko svojich európskych modelov v roku 1989. Prvé auto - Toyota Carina E - zišla z linky v roku 1992 a o päť rokov neskôr ju vystriedal Avensis, ktorý si získal povesť kvalitného auta. Na našich cestách tak dodnes môžeme stretnúť verzie sedan, liftback a zriedkavo aj kombi.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá generácia prišla v roku 2003 a bola obľúbeným služobným autom. Súčasná tretia generácia sa vyrába už od roku 2009, čo znamená, že značne presluhuje a jej vek už nezakryjú ani dva facelifty. Od jej príchodu z ponuky vypadla verzia liftback, na ktorú sa naopak zamerali konkurenti ako Opel Insignia a Ford Mondeo. Poslednou modernizáciou prešiel Avensis v roku 2015 a celkovo sa za jeho 21-ročnú existenciu predalo takmer 2 milióny kusov.

Na Slovensku je v ponuke Avensis od 22 970 eur s troma benzínovými motormi Valvematic - 132-koňovým 1,6 silnejším 1,8 s výkonom 147 koní alebo 152-koňovým dvojlitrom. Napriek negatívnemu postoju Toyoty je v ponuke ešte aj dvojlitrový dieselový motor D-4D (143 koní).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 705
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 495
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 753
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 095
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 732
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 936
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 506
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L