SME

Prehľad luxusných limuzín: Na trhu sú aj Taliani, Japonci či Briti

V dobrej výbave vás vyjdú na stotisíc eur.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Politici a diplomati, otcovia národov, riaditelia veľkých firiem či ľudia s pochybným zamestnaním. Títo všetci sa radi vyvážajú v luxusných limuzínach čiže zástupcoch segmentu F.

Keďže niektorí radi šoférujú a iní sú radi vození, autá tohto segmentu sa snažia ulahodiť obom skupinám.

Ako vlajkové lode svojich značiek ponúkajú najmodernejšie technológie pomáhajúce vodičom, ale prichádzajú aj s novými komfortnými prvkami na zadných sedadlách.

Autá tohto segmentu tiež v posledných rokoch poriadne zdraželi. Ak chcete dobre vybavený kus, jeho cenovka pravdepodobne presiahne 100- až 110-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň sú luxusné autá segmentom s najväčším prepadom hodnoty, takže o pár rokov ho predáte len za zlomok tejto čiastky.

Pripravili sme prehľad luxusných limuzín, ktoré sú v ponuke na Slovensku. Pravda - po Bentley či Rolls-Royce si budete musieť spraviť výlet do Viedne alebo Prahy.

Audi A8

Novú generáciu limuzíny A8 predstavilo Audi len minulý rok vo Frankfurte. Audi vtedy sľubovalo množstvo pokročilých technológií (čiastočne autonómna jazda či inteligentný podvozok) a širokú paletu motorov.

Pri spustení predaja sme sa dočkali len dvoch šesťvalcov a - na pomery triedy - základných asistenčných systémov. Či už zadnými svetlami alebo displejmi v kabíne, treba povedať, že A8 dokáže aj tak ohúriť.

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška, rázvor): 5172, 1945, 1485, 2998 (verzia s krátkym rázvorom, predĺžený rázvor +130 mm)

SkryťVypnúť reklamu

Objem batožinového priestoru: 505 litrov

Motory: benzínový V6 (340 koní) alebo naftový V6 (286 koní)

Cena Audi A8: od 89 500 eur

Prečítajte si tiež: Audi A8 je zatiaľ hi-tech len na povrchu (test) Čítajte 

Bentley Flying Spur

Bentley má v ponuke hneď dve autá patriace do segmentu luxusných limuzín. Flying Spur je postavený ešte na základe staršej generácie kupé Continental, takže je odvodený od modelu Volkswagen Phaeton z roku 2002.

Z dvojice limuzín je menší a športovejší, v ponuke sú dva motory aj špeciálna vysokovýkonná verzia Speed.

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška, rázvor): 5299, 1984, 1488, 3066

Objem batožinového priestoru: 515 litrov

Motory: benzínový W12 (616 koní) alebo V8 (500 koní)

Cena Bentley Flying Spur: od približne 150-tisíc eur

Bentley Mulsanne

Vlajkovou loďou britskej značky je Mulsanne. Na rozdiel od Flying Spuru ide o auto vyvinuté od základu ako Bentley a preto aj využíva menej dielov a technológií koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu

Poháňa ho 6,75-litrový osemvalec, ktorého história siaha do šesťdesiatych rokov a je jedným z najdlhšie vyrábaných motorov.

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška, rázvor): 5575, 1926, 1521, 3266 (verzia s krátkym rázvorom, predĺžený rázvor +250 mm)

Objem batožinového priestoru: 515 litrov

Motory: benzínový V8 (515 koní)

Cena Bentley Mulsanne: od približne 260-tisíc eur

BMW radu 7

BMW radu 7 snáď netreba špeciálne predstavovať - po Mercedese S ide o druhú najpredávanejšiu limuzínu v Európe. Dôvodov je hneď niekoľko - vyzerá reprezentatívne, dokáže šoféra pobaviť a donedávna mala aj širokú ponuku motorov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5EM8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 11 898
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 337
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 274
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 027
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 731
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 514
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 458
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 193
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Prvá časť.
  2. Viera Polakovičová: Svetový tenorista Jonas Kaufmann na festivale Symfónia umenia v Bratislave
  3. Mario Nachtmann: Rok 2027 – začiatok drahých palív, kúrenia a sociálnej nespravodlivosti
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Matej Galo: Súdruh Fico, Vy ste jeden veľký politický omyl!
  6. František Kukura: Kde sa stratila úcta?
  7. Imunoblog: September: Zaťažkávajúca skúška zdravia celej rodiny
  8. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 248
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 574
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 336
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 250
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 950
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 835
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 407
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 373
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu