Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf.

Volkswagen Golf, Opel Astra(Zdroj: Youtube)

Pravidelne počúvame o tom, ako SUV pomaly vytláčajú z ciest klasické autá. Najpredávanejšou veľkosťou auta na Slovensku aj v celej Európe však ostáva segment C čiže autá nižšej strednej triedy alebo jednoducho - Volkswagen Golf a konkurenti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve Golf je totiž autom, ktoré už roky kraľuje tomuto segmentu. Každý rok sa v Európe predá okolo pol milióna Golfov, za ním nasledujú Opel Astra či Ford Focus, na Slovensku je najpredávanejším autom v tomto segmente aj celkovo Škoda Octavia.

Pre porovnanie - najpredávanejším malým SUV je Renault Captur s vyše 200-tisíc kusmi v roku 2017, najpredávanejším autom strednej triedy je Volkswagen Passat, s ktorého sa predalo 183-tisíc kusov. Za rovnaké obdobie predal Volkswagen až pol milióna Golfov.

Typické pre tento segment sú karosérie typu hatchback, liftback ale aj kombi či sedan.

Vozidlá v tomto porovnaní si môžte kúpiť v rôznych verziách karosérii.

Všetky vybrané autá sú vhodné tak do mestskej premávky ako aj na dlhšie trasy po diaľnici.

Dokážu poskytnúť vysoký komfort, majú dobrú spotrebu a niektoré sa dajú kúpiť aj v hybridných verziách.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf sa vyrába od roku 1974 a na jeseň roku 2019 bude predstavená jeho ôsma generácia. Momentálne je na trhu siedma, ktorá nadväzuje na mimoriadne úspechy svoich predchodcov.

Golf je dlhodobo najpredávanejšie auto vo svojom segmente, čo dokazujú aj jeho nedávne výsledky. Tak v roku 2016 ako aj vlani si v Európe obľúbený model Volkswagenu kúpilo bez mála 500-tisíc zákazníkov.

Pre výrobcu je model Golf (čo sa týka predajnosti aj imidžu) najdôležitejším z celej ponuky. Očakáva sa preto, že plánovaná ôsma generácia bude znovu absolútny bestseller, ktorý bude v číslach predaja naďalej ničiť konkurenciu.

Rozmery (v mm dĺžka, šírka, výška, rázvor): 4 258, 1 790, 1 492, 2 620

Objem batožinového priestoru: 380 litrov

Motory: benzínové 110, 130 a 150 koní, dieselové 115 a 150 koní

Cena Volkswagen Golf: od 14 690 eur

Prečítajte si tiež: Volkswagen e-Golf nepotrebuje zaujať vzhľadom (test)

Škoda Octavia

Tak ako je Volkswagen Golf kráľom segmentu v Európe, Škoda Octavia vedie tabuľky predaja na Slovensku. Nielenže sa jej v tuzemsku predalo o 2 710 kusov viac ako Golfu, navyše sa Ocatvia stala celkovo najpredávanejším automobilom u nás.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5ECW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5ECW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 884
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 207
  3. Najužitočnejšia appka 9 836
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 813
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 589
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 510
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 937
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 824
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 284
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 850

Téma: Kompaktné autá


Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

Dnes Píše Matúš Ritomský

Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru

Naozaj nás Čaputová a Štefunko ohrozujú rovnako ako Kotleba?

KOŠICE KORZÁR

Rómky zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Kšefty s nevestami vynášali aj 3000 eur.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Zhoda v Únii sa pri kontroverzných témach hľadá ťažko. Zmení sa hlasovanie?

Hľadanie úplnej zhody je často zdĺhavé.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Legendárna Niva bude možno opäť patriť Lade

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.