Ako funguje digitálny prístrojový štít v Seate?

Všetky potrebné údaje sú prehľadne pokope.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Čo bolo pred pár rokmi vo svete áut považované za luxus, sa stáva samozrejmosťou aj pri cenovo dostupnejších modeloch. Ide o prirodzený proces a využíva ho napríklad aj koncern Volkswagen pri presadzovaní digitálnych prístrojových štítov.

Zrejme sa pri takomto názve viacerým vybaví seriál Knight Rider s hovoriacim autom Kitt, ktoré malo na prístrojovej doske množstvo digitálnych kontroliek. Ani vtedy už nešlo o také sci-fi, keďže prvú digitálnu prístrojovku dostal už v roku 1978 Aston Martin Lagonda a neskôr aj autá pre bežných ľudí, ako Fiat Tipo, Toyota Yaris, či Citroen C3.

Článok pokračuje pod video reklamou

Éra, keď sa už digitálne prístrojové štíty nepodobajú na high-tech kalkulačky, prišla až pred necelým desaťročím s príchodom farebných LCD displejov, ktoré už neboli iba výsadou infotainmentu uprostred prístrojovej dosky.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť

V roku 2014 dostalo Audi TT takzvaný virtuálny kokpit. Klasické analógové budíky s mechanickými ručičkami nahradil farebný LCD displej s možnosťou zobrazovať navigáciu.

Po štyroch rokoch sa už digitálneho kokpitu dočkali aj malé mestské autá, takže napríklad v Seate môžete mať takýto multifunkčný displej aj v Ibize či Arone. Arona je mimochodom prvým malým SUV, ktoré sa dočkalo digitálnych ukazovateľov.

Analógovú prístrojovú dosku vytláča digitálna

My sme si druhú generáciu digitálneho kokpitu vyskúšali v Atece, v ktorej sa spolu s Leonom objavil ako prvý v ponuke značky. Boli sme zvedaví, či sa ho oplatí objednať v rámci príplatkovej výbavy (sériovo je iba pri Leone Cupra), alebo radšej ostať verný analógovým údajom.

Prístrojová doska Atecy vyzerá celkovo dobre, je prehľadná a ergonomicky dobre navrhnutá. Teraz jej nový digitálny kokpit dodal ešte modernejší punc.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5G4W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5G4W na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 884
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 207
  3. Najužitočnejšia appka 9 836
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 813
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 589
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 510
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 937
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 824
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 284
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 850

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

Dnes Píše Matúš Ritomský

Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru

Naozaj nás Čaputová a Štefunko ohrozujú rovnako ako Kotleba?

KOŠICE KORZÁR

Rómky zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Kšefty s nevestami vynášali aj 3000 eur.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Zhoda v Únii sa pri kontroverzných témach hľadá ťažko. Zmení sa hlasovanie?

Hľadanie úplnej zhody je často zdĺhavé.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Legendárna Niva bude možno opäť patriť Lade

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.