SME

Ako funguje digitálny prístrojový štít v Seate?

Všetky potrebné údaje sú prehľadne pokope.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Čo bolo pred pár rokmi vo svete áut považované za luxus, sa stáva samozrejmosťou aj pri cenovo dostupnejších modeloch. Ide o prirodzený proces a využíva ho napríklad aj koncern Volkswagen pri presadzovaní digitálnych prístrojových štítov.

Zrejme sa pri takomto názve viacerým vybaví seriál Knight Rider s hovoriacim autom Kitt, ktoré malo na prístrojovej doske množstvo digitálnych kontroliek. Ani vtedy už nešlo o také sci-fi, keďže prvú digitálnu prístrojovku dostal už v roku 1978 Aston Martin Lagonda a neskôr aj autá pre bežných ľudí, ako Fiat Tipo, Toyota Yaris, či Citroen C3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Éra, keď sa už digitálne prístrojové štíty nepodobajú na high-tech kalkulačky, prišla až pred necelým desaťročím s príchodom farebných LCD displejov, ktoré už neboli iba výsadou infotainmentu uprostred prístrojovej dosky.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť Čítajte 

V roku 2014 dostalo Audi TT takzvaný virtuálny kokpit. Klasické analógové budíky s mechanickými ručičkami nahradil farebný LCD displej s možnosťou zobrazovať navigáciu.

Po štyroch rokoch sa už digitálneho kokpitu dočkali aj malé mestské autá, takže napríklad v Seate môžete mať takýto multifunkčný displej aj v Ibize či Arone. Arona je mimochodom prvým malým SUV, ktoré sa dočkalo digitálnych ukazovateľov.

Analógovú prístrojovú dosku vytláča digitálna

My sme si druhú generáciu digitálneho kokpitu vyskúšali v Atece, v ktorej sa spolu s Leonom objavil ako prvý v ponuke značky. Boli sme zvedaví, či sa ho oplatí objednať v rámci príplatkovej výbavy (sériovo je iba pri Leone Cupra), alebo radšej ostať verný analógovým údajom.

SkryťVypnúť reklamu

Prístrojová doska Atecy vyzerá celkovo dobre, je prehľadná a ergonomicky dobre navrhnutá. Teraz jej nový digitálny kokpit dodal ešte modernejší punc.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5G4W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 45 603
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 923
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 432
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 238
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 114
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 809
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 734
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 576
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 816
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 479
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 333
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 089
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 726
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 056
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu