Čo bolo pred pár rokmi vo svete áut považované za luxus, sa stáva samozrejmosťou aj pri cenovo dostupnejších modeloch. Ide o prirodzený proces a využíva ho napríklad aj koncern Volkswagen pri presadzovaní digitálnych prístrojových štítov.
Zrejme sa pri takomto názve viacerým vybaví seriál Knight Rider s hovoriacim autom Kitt, ktoré malo na prístrojovej doske množstvo digitálnych kontroliek. Ani vtedy už nešlo o také sci-fi, keďže prvú digitálnu prístrojovku dostal už v roku 1978 Aston Martin Lagonda a neskôr aj autá pre bežných ľudí, ako Fiat Tipo, Toyota Yaris, či Citroen C3.
Éra, keď sa už digitálne prístrojové štíty nepodobajú na high-tech kalkulačky, prišla až pred necelým desaťročím s príchodom farebných LCD displejov, ktoré už neboli iba výsadou infotainmentu uprostred prístrojovej dosky.

V roku 2014 dostalo Audi TT takzvaný virtuálny kokpit. Klasické analógové budíky s mechanickými ručičkami nahradil farebný LCD displej s možnosťou zobrazovať navigáciu.
Po štyroch rokoch sa už digitálneho kokpitu dočkali aj malé mestské autá, takže napríklad v Seate môžete mať takýto multifunkčný displej aj v Ibize či Arone. Arona je mimochodom prvým malým SUV, ktoré sa dočkalo digitálnych ukazovateľov.
Analógovú prístrojovú dosku vytláča digitálna
My sme si druhú generáciu digitálneho kokpitu vyskúšali v Atece, v ktorej sa spolu s Leonom objavil ako prvý v ponuke značky. Boli sme zvedaví, či sa ho oplatí objednať v rámci príplatkovej výbavy (sériovo je iba pri Leone Cupra), alebo radšej ostať verný analógovým údajom.
Prístrojová doska Atecy vyzerá celkovo dobre, je prehľadná a ergonomicky dobre navrhnutá. Teraz jej nový digitálny kokpit dodal ešte modernejší punc.