SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Dieselová Honda Civic poteší nielen skromným apetítom (test)

Autu ťažko niečo vyčítať.

Honda Civic (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)26 090
Spotreba výrobca/test (l)3,4 / 5,3
Objem batožinového priestoru (l)519
Rozmery - dĺžka, šírka, výška, rázvor (mm)4 648, 1 799, 1 416, 2 698

S desiatou generáciou Hondy Civic už máme v redakcii bohaté skúsenosti. Najnovší test naftového sedanu s manuálnou prevodovkou bol v poradí štvrtým Civicom, ktorý k nám zavítal.

Na verziu s dieselovým motorom sme si museli chvíľu počkať, pretože kvôli aktuálnemu spôsobu merania spotreby nových áut, potrebovala Honda na vyvinutie nového naftového agregátu viac času.

Po týždni za volantom môžeme skonštatovať, že sa oplatilo počkať. Honda Civic má ako jedna z prvých pod kapotou naftový motor spĺňajúci emisnú normu EURO 6 aj podľa novej metodiky merania spotreby WLTP.

Honda Civic je u nás v redakcii už ako doma. Minulý rok sme si totiž vyskúšali sedan s benzínovým štvorvalcom prepĺňaným turbom skombinovaný s automatickou prevodovkou.

Potom prišiel rad na hatchback s rovnakým motorom a manuálnou prevodovkou a v lete sme prevetrali aj najvýkonnejšiu 320 koňovú verziu Hondy Civic, ktorou je hot hatch s názvom Type-R

Teraz sme boli zvedaví na nový 1,6-litrový diesel i-DTEC s výkonom 120 koní. To je verzia, ktorá by vďaka svojej bohatej výbave a nízkej spotrebe, mohla slovenských zákazníkov najviac zaujímať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sedan s výzorom športového kupé

Na adresu dizajnu súčasného Civicu toho už zaznelo v predošlých testoch dosť. Po ufónskej ôsmej a deviatej generácii prišiel čas na nový štýl.

Na prvý pohľad je svojský a nemá prílišnú snahu osloviť každého, čo sa z pohľadu hľadania vlastnej cesty cení.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GRQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5GRQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson