SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nissan Pulsar v tichosti skončil, nebol oň záujem

Predajom už nepomohol ani silnejší motor.

(Zdroj: Nissan)

BARCELONA. Keď Nissan v roku 2006 predstavil na parížskom autosalóne kompaktné SUV Qashqai, ešte netušil, že na dlhé roky sa stane najpredávanejším modelom v Európe a tiež kráľom segmentu.

Lenže úspech japonského SUV má aj jednu tienistú stránku. Nissan týmto krokom prakticky pochoval svoju triedu kompaktných hatchbackov vo veľkosti Volkswagenu Golf. Pre väčšinu automobiliek je to kľúčový segment, ktorý ťaží najmä z predajov firemným vozovým parkom, teda fleetu.

Po príchode Qashqaiu sa pre Nissan skončila éra úspešného modelu Almera. V roku 2007 síce prišla náhrada v podobe sedanu a hatchbacku Tiida. Technicky auto vychádzalo z Renaultu Mégane II, ale patrilo medzi najškaredšie na trhu. V roku 2011 sa tak jeho predaj v Európe skončil.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Lenže napriek dobrým predajom Qashqaiu chcel Nissan ostať aj v C-segmente, a tak v roku 2014 pripravil sľubný návrat v podobe pekného hatchbacku s menej pekným menom Pulsar.

Meno, ktoré skôr pripomína chorobu, používala automobilka aj v minulosti, no nie v Európe. Pulsar bol určený špeciálne pre Európu a o výrobu sa postarala fabrika Nissanu v Barcelone.

Lenže napriek priestrannému interiéru si popularitu nezískal a očakávané predaje 80-tisíc áut ročne sa mu nikdy nepodarilo splniť, najlepší rok Pulsaru znamenal iba 43 267 kusov.

Prečítajte si tiež: TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom Čítajte 

O veľkých očakávaniach svedčil aj fakt, že popri Barcelone sa v januári 2015 rozbehla výroba aj v ruskom Iževsku v továrni Lada. Tá však ešte v ten istý rok pre slabý odbyt skončila.

Nissan Pulsar bol v ponuke s troma motormi Renault. Zo začiatku iba s 1,2 litrovým benzínom DIG-T s výkonom 115 koní a 1,5 litrovým dieselom dCi so 110 koňmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Neskôr ešte pribudol väčší benzínový agregát DIG-T s objemom 1,6 litra, ktorý mal 190 koní. Ani to už však k lepším predajom nepomohlo a Pulsar tak skončil vo výrobe bez nástupcu.

Jediným kompaktným hatchbackom v ponuke Nissanu tak ostávajú elektrický Leaf a malá Micra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 428
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 562
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 343
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 738
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 299
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 161
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 734
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 498
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 243
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 044
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kompaktné autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nissan
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Pred odbernými miestami sa už tvoria dlhé rady

Začalo sa plošné testovanie obyvateľov Slovenska.

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L