BARCELONA. Keď Nissan v roku 2006 predstavil na parížskom autosalóne kompaktné SUV Qashqai, ešte netušil, že na dlhé roky sa stane najpredávanejším modelom v Európe a tiež kráľom segmentu.
Lenže úspech japonského SUV má aj jednu tienistú stránku. Nissan týmto krokom prakticky pochoval svoju triedu kompaktných hatchbackov vo veľkosti Volkswagenu Golf. Pre väčšinu automobiliek je to kľúčový segment, ktorý ťaží najmä z predajov firemným vozovým parkom, teda fleetu.
Po príchode Qashqaiu sa pre Nissan skončila éra úspešného modelu Almera. V roku 2007 síce prišla náhrada v podobe sedanu a hatchbacku Tiida. Technicky auto vychádzalo z Renaultu Mégane II, ale patrilo medzi najškaredšie na trhu. V roku 2011 sa tak jeho predaj v Európe skončil.
Lenže napriek dobrým predajom Qashqaiu chcel Nissan ostať aj v C-segmente, a tak v roku 2014 pripravil sľubný návrat v podobe pekného hatchbacku s menej pekným menom Pulsar.
Meno, ktoré skôr pripomína chorobu, používala automobilka aj v minulosti, no nie v Európe. Pulsar bol určený špeciálne pre Európu a o výrobu sa postarala fabrika Nissanu v Barcelone.
Lenže napriek priestrannému interiéru si popularitu nezískal a očakávané predaje 80-tisíc áut ročne sa mu nikdy nepodarilo splniť, najlepší rok Pulsaru znamenal iba 43 267 kusov.

O veľkých očakávaniach svedčil aj fakt, že popri Barcelone sa v januári 2015 rozbehla výroba aj v ruskom Iževsku v továrni Lada. Tá však ešte v ten istý rok pre slabý odbyt skončila.
Nissan Pulsar bol v ponuke s troma motormi Renault. Zo začiatku iba s 1,2 litrovým benzínom DIG-T s výkonom 115 koní a 1,5 litrovým dieselom dCi so 110 koňmi.
Neskôr ešte pribudol väčší benzínový agregát DIG-T s objemom 1,6 litra, ktorý mal 190 koní. Ani to už však k lepším predajom nepomohlo a Pulsar tak skončil vo výrobe bez nástupcu.
Jediným kompaktným hatchbackom v ponuke Nissanu tak ostávajú elektrický Leaf a malá Micra.