SME

Nissan Pulsar v tichosti skončil, nebol oň záujem

Predajom už nepomohol ani silnejší motor.

(Zdroj: Nissan)

BARCELONA. Keď Nissan v roku 2006 predstavil na parížskom autosalóne kompaktné SUV Qashqai, ešte netušil, že na dlhé roky sa stane najpredávanejším modelom v Európe a tiež kráľom segmentu.

Lenže úspech japonského SUV má aj jednu tienistú stránku. Nissan týmto krokom prakticky pochoval svoju triedu kompaktných hatchbackov vo veľkosti Volkswagenu Golf. Pre väčšinu automobiliek je to kľúčový segment, ktorý ťaží najmä z predajov firemným vozovým parkom, teda fleetu.

Po príchode Qashqaiu sa pre Nissan skončila éra úspešného modelu Almera. V roku 2007 síce prišla náhrada v podobe sedanu a hatchbacku Tiida. Technicky auto vychádzalo z Renaultu Mégane II, ale patrilo medzi najškaredšie na trhu. V roku 2011 sa tak jeho predaj v Európe skončil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže napriek dobrým predajom Qashqaiu chcel Nissan ostať aj v C-segmente, a tak v roku 2014 pripravil sľubný návrat v podobe pekného hatchbacku s menej pekným menom Pulsar.

Meno, ktoré skôr pripomína chorobu, používala automobilka aj v minulosti, no nie v Európe. Pulsar bol určený špeciálne pre Európu a o výrobu sa postarala fabrika Nissanu v Barcelone.

Lenže napriek priestrannému interiéru si popularitu nezískal a očakávané predaje 80-tisíc áut ročne sa mu nikdy nepodarilo splniť, najlepší rok Pulsaru znamenal iba 43 267 kusov.

Prečítajte si tiež: TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom Čítajte 

O veľkých očakávaniach svedčil aj fakt, že popri Barcelone sa v januári 2015 rozbehla výroba aj v ruskom Iževsku v továrni Lada. Tá však ešte v ten istý rok pre slabý odbyt skončila.

Nissan Pulsar bol v ponuke s troma motormi Renault. Zo začiatku iba s 1,2 litrovým benzínom DIG-T s výkonom 115 koní a 1,5 litrovým dieselom dCi so 110 koňmi.

SkryťVypnúť reklamu

Neskôr ešte pribudol väčší benzínový agregát DIG-T s objemom 1,6 litra, ktorý mal 190 koní. Ani to už však k lepším predajom nepomohlo a Pulsar tak skončil vo výrobe bez nástupcu.

Jediným kompaktným hatchbackom v ponuke Nissanu tak ostávajú elektrický Leaf a malá Micra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 583
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 923
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 069
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 4 407
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 658
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 115
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 725
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  4. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  5. Emil Lobotka: Ukrižuj
  6. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  7. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  8. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 793
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 459
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 644
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 442
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 380
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 941
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 510
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 506
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu