Prvá jazda: Ford Focus skĺzol do mainstreamu, a to je snáď dobre

Z podvozka si ostatní môžu brať príklad.

Nový Ford Focus nám trochu pripomína takú automobilovú výberovku - Best Of. Kompilát toho najlepšieho, čo sa dá nájsť v tomto segmente, do podoby jedného auta.

Focus má atraktívny, aj keď relatívne bezpečný dizajn, priestrannú kabínu s modernou palubnou elektronikou a veľmi podarený podvozok. Mohli by sme mu vyčítať jedine stratu identity, čo je ale skôr filozofický problém než to, že by to z nového Focusu robilo zlé auto.

Ani prítomnosť litrového trojvalca pre nás nie je dôvod na obavy. Focus je prívetivé auto, na ktoré sa bude ľahko zvykať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Detaily pekné, ale na ceste si ho môžete pomýliť

Dizajnéri Fordu ako by si prečítali náš článok o tom, ako vyzerá auto nadizajnované podľa trendov roku 2018 a celý ho použili na nový Focus. Jeho dizajn je perfektne adekvátny dobe a nesnaží sa ničím vytŕčať.

Predok je celý navrhnutý okolo typickej masky Fordu - dávnejšie bola kritizovaná za to, že až príliš pripomína gril Aston Martinov, teraz dostala mierne upravený tvar.

Dominantou sú ale hlavne predné svetlá, ktoré môžu mať rôzne podoby podľa toho, či si objednáte klasické halogénové, alebo Full-LED svetlomety. V najdrahšej verzii ide prúžok denného svietenia stredom svetla, čo je podľa konštruktérov náročnejšie riešenie, keďže musia viac rozmýšľať o tom, ako upracú ďalšie projektory.

Prečítajte si tiež: Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dôležité však je, že tie Full-LED svetlá výborne svietia. Focus sníma kamerou cestu pred sebou a podľa toho dokáže natočiť svetlá do zákruty ešte skôr, než začne vodič krútiť volanotm.

Z profilu vidíme pre dnešnú dobu typickú bočnú líniu, ktorá zvýrazňuje predný a zadný blatník a dáva autu úzky "pás". Dizajn kolies je veľmi pekný, no aj sedemnásťpalcové sú na nový Focus trochu malé.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JKC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JKC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kompaktné autá, Ford, Prieskumy volebných preferencií, Ford Focus

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner posielal z väzenia lístočky, zaistila ich NAKA

Súd bude rozhodovať o návrhu na sprísnenie väzby pre Kočnera.

Píše Ivan Mikloš

Priznám sa, mám veľké obavy (píše Ivan Mikloš)

Bojím sa toho istého, čoho Steven Pinker.

Neprehliadnite tiež

Ako prevážať vianočný stromček na aute tak, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta päťdesiat eur.

Pozrite si veľký prehľad áut, ktoré prídu v roku 2019

Medzi novinkami sa objaví Škoda Octavia i Volkswagen Golf.

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.