SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Ford Focus skĺzol do mainstreamu, a to je snáď dobre

Z podvozka si ostatní môžu brať príklad.

Nový Ford Focus nám trochu pripomína takú automobilovú výberovku - Best Of. Kompilát toho najlepšieho, čo sa dá nájsť v tomto segmente, do podoby jedného auta.

Focus má atraktívny, aj keď relatívne bezpečný dizajn, priestrannú kabínu s modernou palubnou elektronikou a veľmi podarený podvozok. Mohli by sme mu vyčítať jedine stratu identity, čo je ale skôr filozofický problém než to, že by to z nového Focusu robilo zlé auto.

Ani prítomnosť litrového trojvalca pre nás nie je dôvod na obavy. Focus je prívetivé auto, na ktoré sa bude ľahko zvykať.

Detaily pekné, ale na ceste si ho môžete pomýliť

Dizajnéri Fordu ako by si prečítali náš článok o tom, ako vyzerá auto nadizajnované podľa trendov roku 2018 a celý ho použili na nový Focus. Jeho dizajn je perfektne adekvátny dobe a nesnaží sa ničím vytŕčať.

Predok je celý navrhnutý okolo typickej masky Fordu - dávnejšie bola kritizovaná za to, že až príliš pripomína gril Aston Martinov, teraz dostala mierne upravený tvar.

Dominantou sú ale hlavne predné svetlá, ktoré môžu mať rôzne podoby podľa toho, či si objednáte klasické halogénové, alebo Full-LED svetlomety. V najdrahšej verzii ide prúžok denného svietenia stredom svetla, čo je podľa konštruktérov náročnejšie riešenie, keďže musia viac rozmýšľať o tom, ako upracú ďalšie projektory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá Čítajte 

Dôležité však je, že tie Full-LED svetlá výborne svietia. Focus sníma kamerou cestu pred sebou a podľa toho dokáže natočiť svetlá do zákruty ešte skôr, než začne vodič krútiť volanotm.

Z profilu vidíme pre dnešnú dobu typickú bočnú líniu, ktorá zvýrazňuje predný a zadný blatník a dáva autu úzky "pás". Dizajn kolies je veľmi pekný, no aj sedemnásťpalcové sú na nový Focus trochu malé.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JKC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5JKC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Kompaktné autá, Ford, Ford Focus
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric