LOS ANGELES. Toyota Prius si vybudovala imidž ekologického, trochu zvláštneho auta, ktoré okrem celebrít kupujú všetci zástancovia čistejšieho životného prostredia. Teraz však prichádza zmena - v dizajne, aj v pohone.
Prius pôsobil prakticky od začiatku extravagantne. Pri štvrtej generácii, ktorá prišla v roku 2015, sa dizajnéri skutočne odviazali, možno až príliš. Facelift Priusu predstavený na autosalóne v Los Angeles sa zameral na odstránenie kontroverzných prvkov, ako aj pridanie zaujímavej technológie. Čo je teda nové?
Komplikovaný tvar predných svetiel je už minulosťou, v nárazníku pribudli strieborné "žiabre" do ktorých Toyota umiestnila LED denné svietenie.
Zadné svetlá boli vertikálne členené a výrazne zasahovali hlboko do nárazníku. Po novom sa ich spodný cíp premiestnil horizontálne pod okno.
Zmeny nájdeme aj v interiéri, nová je stredová konzola prístrojovej dosky, ktorej dominuje obrovská 11,6-palcová obrazovka infotainmentu Toyota Touch 2. Rozmery obrazovky mali vplyv aj na zmenu umiestnenia vetrákov,kokpit teraz pripomína Teslu.

Prvýkrát v histórii Priusu vyrábaného od roku 1997 sa objaví aj pohon všetkých kolies Hybrid AWD-i.
Samozrejme, nejde o pravú štvorkolku so spojovacím hriadeľom, ale o pridanie elektromotora na zadnú nápravu. Ten dopĺňa ďalší vpredu spolu s benzínovým agregátom s objemom 1,8 litra, takže Prius skrýva až tri motory.
Zadný pohon sa pripája iba výnimočne, napríklad v prípade šmyku a je aktívny pri rýchlosti do 70 km/h. Vodič ho môže využiť aj pri rozjazde do 10 km/h. Zaujímavosťou je, že zadný elektromotor má aj vlastný akumlátor.
Že Toyota chce štvorkolkovým Priusom cieliť na severské krajiny potvrdzuje aj použitie novej nikel-metal hydridovej batérie, ktorá má pri nízkych teplotách lepšie vlastnosti ako doteraz používaná lítium-iónová.
Európskej verejnosti sa vylepšený Prius predstaví na januárovom autosalóne v Bruseli.