Škoda Karoq 1,6 TDI Ambition | |
Cena od / testovaný model (eur) | 20 500 / 23 549 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,5 / 6,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 521 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 638, 4 382, 1 841, 1 603 |
Nedávno k nám na redakčný test, zavítala stará známa. Teda nie vekovo, veď toto auto je na trhu ešte len druhý rok, no v redakcii s ním už máme celkom bohaté skúsenosti. Ide o Škodu Karoq, stredne veľké SUV z koncernovej dielne Volkswagenu.
Nástupca modelu Yeti nás o svojich schopnostiach presvedčil už na prvej jazde , ktorú sme absolvovali na Sicílii. Pod kapotou sme vtedy mali nový benzínový motor 1,5 TSI, ktorý na nás spravil dobrý dojem.

Po návrate z prvej jazdy sme čakali na to, kedy Karoq preveríme v teste. Na ten sme dostali verziu v plnej výbave Style s pohonom všetkých kolies a najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI. Po spoločne strávenom týždni nás Škoda Karoq utvrdila v tom, že síce napĺňa predstavy o ideálnom aute, no cena okolo 35-tisíc eur je už pre mnohých privysoká.
V najnovšom teste sme preto siahli po Karoqu so slabším 1,6-litrovým naftovým motorom a v nižšej z dvojice výbav, známej ako Ambition. Boli sme zvedaví, či sa dá stále hovoriť o ideálnom aute a či môže na prvý pohľad fádna škodovka zaujať.