SME

Za volantom: Maďari spoja Bratislavu s Košicami skôr. Nie je to hanba?

Štát so stavbármi rozviazal zmluvu.

Podcast Za volantom o autách a doprave.Podcast Za volantom o autách a doprave. (Zdroj: SME - Miro Mezei)
Načítavam... Čo znamená, že výstavba Višňového sa zastavila?
Počúvajte v aplikácii Denníka SME alebo cez Apple, Google, Spotify a RSS. Iné podcasty SME.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv to bol rok 2005, neskôr 2010, potom sa to posunulo na rok 2017. Nakoniec nebude ani tento rok, ako to naposledy plánoval exminister dopravy Ján Počiatek zo Smeru.

Výstavba viac ako sedem a pol kilometrového tunela Višňové sa začiatkom roka úplne zastavila. Čo tento krok bude znamenať pre vodičov, ktorý týmto úsekom prechádzajú? A prečo sa na Slovensku dlho stavajú diaľnice?

Marek Poracký sa aj na tieto otázky pýtal Jána Kovalčíka, analytika mimovládneho inštitútu INEKO.

SkryťVypnúť reklamu

Správy v podcaste

  • Takmer 70 nových modelov s elektrickým pohonom miesto skôr plánovaných 50 modelov. To v najbližších desiatich rokoch plánuje uviesť nemecký automobilový koncern Volkswagen, ktorého súčasťou sú napríklad značky Audi, Porsche, Seat, či Škoda. Spoločnosť očakáva, že do roku 2028 vyrobí celkom 22 miliónov elektromobilov, ktoré sú založené na vlastných platformách. Nemecká automobilka vyrába svoje autá aj v Bratislave. Z elektrických áut ide o Volkswagen e-UP, z hybridov Volkswagen Touareg.
  • Nemecká značka Volkswagen zruší do piatich rokov do sedem tisíc pracovných miest po celom svete. Stať by sa tak malo do konca roku 2023. Ide o súčasť väčšieho procesu znižovania nákladov. Firma ich chce znížiť takmer o šesť miliárd eur ročne. K znižovaniu počtu miest nedôjde formou prepúšťania, ale cez odchod do penzie. Slovenský závod bratislavského Volkswagenu už skôr oznámilo, že z jeho závodu odíde približne tri tisíc pracovníkov.
  • Výrobu svojich áut v Európe ukončí ďalšia automobilka z Japonska. Po tom, čo tento krok len nedávno oznámila značka Honda, tentoraz ide o luxusnú značku Infiniti, ktorá spadá do koncernu Nissanu. Dôvodom sú nenaplnené očakávania v snahe konkurovať nemeckým prémiovým značkám a prísnejšie emisné normy. Ďalšie investície do Infiniti nie sú podľa Nissanu rentabilné a značka sa chce orientovať na trhy v Číne a USA. Značka autá v Európe vyrába o roku 2008 vo Veľkej Británii.
  • Talianska automobilka Fiat otáča. Po novom zvažuje, že vozidlá s naftovým motorom bude vyrábať aj po roku 2022. Stane sa tak v tom prípade, ak sa ukáže, že o tieto autá bude záujem. Spoločnosť, ktorá má v portfóliu značky Jeep, Fiat, Ram, Alfa Romeo a Maserati, chcela zrušiť možnosť naftového motora v rámci plánu vyšších investícií do elektromobilov. Pri niektorých model tento variant ponechá, ak by ukončenie výroby dieslových áut malo znamenať výrazný pokles tržieb automobilky.
  • Americká automobilka Tesla ukázala svoj nový Model Y. Veľkosťou je podobný Modelu 3, no tvarom karosérie pripomína skôr pripomínať Model X. Tesla Y sa začne predávať až v auguste 2020 a tomuto termínu bude predchádzať dvojmesačná výroba overovacej série. Predpokladá sa, že oproti Modelu 3 bude Y o desať percent drahší.

Podcasty denníka SME

Všetky podcasty denníka SME si môžete vypočuť na jednom mieste na podcasty.sme.sk.

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Sportnet.sk podcasty: 

Partnerské podcasty:

Archív:

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 7 840
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 976
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 916
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 774
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 394
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 403
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 110
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  2. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  3. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  4. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  5. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  7. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 901
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 464
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 037
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 475
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 406
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 318
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 008
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 371
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu