SME

Elektrický Renault Zoe zvyšuje dojazd a má úplne nový interiér

Aj podľa nového merania prejde takmer 400 kilometrov.

Renault ZoeRenault Zoe (Zdroj: Renault )

FLINS. Zatiaľ čo viaceré automobilky štartujú svoju elektrickú revolúciu teraz, Renault tak spravil už pred desiatimi rokmi.

Vtedy svetu ukázal štyri elektrické koncepty, ktoré postupne dostali sériovú podobu - mikrovozidlo Twizy, elektrickú dodávku Kangoo Z.E., neúspešný sedan Fluence Z.E. a mestský elektromobil Zoe. Práve ten možno označiť za prvý elektromobil od Renaultu určený pre masy.

Len minulý rok sa v Európe predalo 37 782 Renaultov Zoe, čo francúzsky elektromobil radí do tesného závesu za bestseller Nissan Leaf. Počiatočný rozbeh predajov síce trval, no od roku 2012 zažívalo Zoe stále rastúci záujem a v máji bolo registrovaných na európskych cestách vyše 150-tisíc kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po takmer siedmych rokoch na trhu neprichádza nová generácia, ale skôr väčšia modernizácia, výsledkom ktorej je nový interiér, svetlá a najmä použitá technológia.

Keď Zoe prišlo na trh, malo batérie s kapacitou 22 kWh a dojazdom okolo 150 kilometrov. Teraz sa kapacita zväčšila na 52 kWh a dojazd už podľa nového merania 390 kilometrov.

Nový elektromotor má už 110 kW a krútiaci moment 245 Nm. Okrem drahšej verzie ostane v ponuke aj súčasný s 80 kW.

Dôležité je, že pribudla možnosť nabíjať 50 kW jednosmerným (DC) prúdom. Auto sa tak z domáceho wallboxu nabije za 9 a pol hodiny, čo je akurát čas na nočné nabíjanie. Majiteľ si tiež môže nastaviť, kedy sa má Zoe začať nabíjať.

Prečítajte si tiež: TEST: Renault Zoe je najlepší elektromobil, aký si teraz môžete u nás kúpiť Čítajte 

Zvonku sa na aute výraznejšie zmeny neudiali, autorom je Jean Semeriva, ktorý si pred siedmimi rokmi dal záležať, aby auto nemalo žiadne hrany. Možno aj vďaka tomu vyzerá stále aktuálne.

SkryťVypnúť reklamu

Nové sú najmä predné sériovo dodávané full-LED svetlá a zmeny dostal aj nárazník. Rovnako vzadu nájdeme novú optiku svetiel. Už druhý facelift priniesol aj nový dizajn diskov či tri nové farby karosérie.

Najväčším prekvapením je interiér, ktorý bol najslabšou stránkou Zoe. Zmenil sa na nepoznanie a ponúka kvalitnejšie materiály z recyklovaných plastov aj inú koncepciu. Nový je tiež volant, stredový panel, volič prevodovky a nahradenie klasickej ručnej brzdy elektronickou.

Okrem útulnejšej a luxusnejšie pôsobiacej kabíny pribudli aj jazdní asistenti vrátane sledovania mŕtvych uhlov aj jazdných pruhov, núdzového brzdenia, čítania dopravných značiek, automatického prepínania diaľkových svetiel a parkovacieho asistenta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 760
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 901
  3. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 6 399
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 466
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 4 997
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 765
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 556
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 425
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Aj bezvýznamný živočích Fillip Kuffa je cenou za slobodu politickej galérky.
  2. Štefan Šturdzík: Antalya moja láska.
  3. Štefan Šturdzík: Slepý, hluchý pele.
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie!
  5. Juraj Tušš: Technológie budúcnosti
  6. Ľubomír Maretta: Kráska
  7. Martin Ondráš: Kružnica smrti doktora Chudého
  8. Lukáš Čelinák: Krádež menom inflácia: Je vyprázdňovanie našich vreciek skutočne nevyhnutné pre ekonomický rast?
  1. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 32 246
  2. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 212
  3. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 15 485
  4. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 10 680
  5. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 8 135
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 444
  7. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 7 165
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 566
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu