FLINS. Zatiaľ čo viaceré automobilky štartujú svoju elektrickú revolúciu teraz, Renault tak spravil už pred desiatimi rokmi.
Vtedy svetu ukázal štyri elektrické koncepty, ktoré postupne dostali sériovú podobu - mikrovozidlo Twizy, elektrickú dodávku Kangoo Z.E., neúspešný sedan Fluence Z.E. a mestský elektromobil Zoe. Práve ten možno označiť za prvý elektromobil od Renaultu určený pre masy.
Len minulý rok sa v Európe predalo 37 782 Renaultov Zoe, čo francúzsky elektromobil radí do tesného závesu za bestseller Nissan Leaf. Počiatočný rozbeh predajov síce trval, no od roku 2012 zažívalo Zoe stále rastúci záujem a v máji bolo registrovaných na európskych cestách vyše 150-tisíc kusov.
Po takmer siedmych rokoch na trhu neprichádza nová generácia, ale skôr väčšia modernizácia, výsledkom ktorej je nový interiér, svetlá a najmä použitá technológia.
Keď Zoe prišlo na trh, malo batérie s kapacitou 22 kWh a dojazdom okolo 150 kilometrov. Teraz sa kapacita zväčšila na 52 kWh a dojazd už podľa nového merania 390 kilometrov.
Nový elektromotor má už 110 kW a krútiaci moment 245 Nm. Okrem drahšej verzie ostane v ponuke aj súčasný s 80 kW.
Dôležité je, že pribudla možnosť nabíjať 50 kW jednosmerným (DC) prúdom. Auto sa tak z domáceho wallboxu nabije za 9 a pol hodiny, čo je akurát čas na nočné nabíjanie. Majiteľ si tiež môže nastaviť, kedy sa má Zoe začať nabíjať.

Zvonku sa na aute výraznejšie zmeny neudiali, autorom je Jean Semeriva, ktorý si pred siedmimi rokmi dal záležať, aby auto nemalo žiadne hrany. Možno aj vďaka tomu vyzerá stále aktuálne.
Nové sú najmä predné sériovo dodávané full-LED svetlá a zmeny dostal aj nárazník. Rovnako vzadu nájdeme novú optiku svetiel. Už druhý facelift priniesol aj nový dizajn diskov či tri nové farby karosérie.
Najväčším prekvapením je interiér, ktorý bol najslabšou stránkou Zoe. Zmenil sa na nepoznanie a ponúka kvalitnejšie materiály z recyklovaných plastov aj inú koncepciu. Nový je tiež volant, stredový panel, volič prevodovky a nahradenie klasickej ručnej brzdy elektronickou.
Okrem útulnejšej a luxusnejšie pôsobiacej kabíny pribudli aj jazdní asistenti vrátane sledovania mŕtvych uhlov aj jazdných pruhov, núdzového brzdenia, čítania dopravných značiek, automatického prepínania diaľkových svetiel a parkovacieho asistenta.