SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Každé nové auto bude SUV. Ktorá značka je pripravená najlepšie?

Zákazníci chcú vysoký podvozok, dostane ho každé nové auto.

(Zdroj: Hyundai)

Plánujete si kúpiť nové auto? O pár rokov si možno budete vyberať len z SUV, naznačujú analytici.

Počas najbližších troch rokov sa podľa analytikov objaví každý rok 62 nových modelov áut.

Analýza Car Wars

SUV, čiže robustné vozidlá s vyšším podvozkom, by sme ešte pred pár rokmi označili za módny výstrelok.

Ľudia, ktorí jazdia drvivú väčšinu času po cestách, predsa nemôžu potrebovať auto s terénnym potenciálom a nárazníkmi z nenalakovaného plastu, hovorili skeptici.

Ako prvé to otvorene priznali americké automobilky, ktoré sa v posledných rokoch sústredia práve na modely SUV. Jedna dokonca oznámila, že v USA prestane predávať klasické sedany a hatchbacky, keďže o ne zákazníci strácajú záujem.

Navyše čoraz viac SUV a crossoverov bude s elektrickým alebo hybridným pohonom. Niektorí výrobcovia o tom ešte len hovoria, iní ukazujú budúcnosť áut už teraz.

Štyri z piatich áut na vyššom podvozku

V rokoch 2020 až 2023 hrozí pokles predaja áut a automobilky mu chcú zabrániť osviežením modelového portfólia s dôrazom na SUV a crossovery. Predznamenáva to analýza Car wars (autové vojny, pozn. red.), ktorú v júni vydala spoločnosť Merrill Lynch, investičná divízia Bank of America.

Najbližšie tri roky by sa malo podľa analytikov objavovať 62 nových modelov ročne, čo je oproti rokom 2004 až 2019 výrazný nárast. Vtedy prišlo na trh v priemere 40 nových modelov za rok.

Na predajniach tak budú výrazne novšie autá ako doteraz, pričom až 70 percent z nich budú SUV alebo crossovery.

Analytici: Hyundai pripravuje veľkú ofenzívu

Nájsť výhody SUV a menších crossoverov sa dá aj bez snaženia sa. Je to zjavné takmer okamžite. Robustný vzhľad, pohodlie nastupovania aj dobrý výhľad.

Výhodou je aj vyššie dno kufra a bohatá komfortná výbava. Netreba zabúdať na to, že mnohé sú vďaka atraktívnemu vzhľadu mladistvejšou alternatívou k bežným kombi či sedanom.

Hoci s nimi chodí mimo asfalt len málokto, vyšší podvozok je úľavou na rozbitých cestách aj pri parkovaní na obrubníku. Pneumatiky s vysokými bočnicami totiž tlmia nárazy a chránia disky pred poškodením.

Prečítajte si tiež: Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie? Čítajte 

Analýza Car Wars upozorňuje na ambície koncernu Hyundai/Kia, ktorý pripravuje nadpriemerný počet nových modelov a najvyššie percento modernizovaných áut. Podľa investičných analytikov to naznačuje, že Hyundai má ambíciu odhryznúť si najväčšie sústo z koláča predajov.

Aktuálne má v ponuke pre Európu tri SUV – Konu, Tucson a Santa Fe, pričom najstaršie z nich má len dva roky. Na rozdiel od niektorých značiek však neplánuje ponuku obmedziť výhradne na SUV, dodáva analýza.

Čo s vysokými emisiami? Elektrinu na ne!

Nevýhodami SUV sú horšia aerodynamika a vyššia hmotnosť, ktoré sa môžu prejaviť na zvýšenej spotrebe a emisiách. Automobilky však potrebujú udržať emisie čo najnižšie, aby sa zmestili do limitov, ktoré im stanovila Európska únia.

Jedným zo spôsobov, ako urobiť SUV úspornejšími, je prechod na alternatívne formy pohonu, ako majú hybridy, čisté elektromobily či dokonca autá na vodík.

Hyundai má už teraz bohatú ponuku ekologických áut. Kompaktné SUV Kona si môžete vybrať s elektrickým pohonom a čoskoro aj ako hybrid. Tucson je zas v ponuke aj s dvojlitrovým naftovým motorom, ktorý dopĺňa 48-voltový mild-hybridný systém.

Vrcholom ponuky Hyundaiu je model NEXO, ktorý sa stal najpredávanejším vodíkovým autom na svete. Pod jeho kapotou je malá elektráreň, ktorá z natankovaného vodíka vyrába elektrickú energiu. Tú ukladá buď v malej batérii, alebo ňou cez elektromotor poháňa kolesá. Hyundai s pohonom na palivové články experimentuje už dlhšie, no NEXO je prvé auto postavené osobitne pre tento typ pohonu.

Aj keď sú vodíkové autá skôr hudbou budúcnosti, už dnes máte na výber viacero hybridov a elektromobilov a mnohé z nich aj v atraktívnej karosérii SUV. Hyundai hovorí, že do roku 2025 prinesie na trh až osemnásť rôznych modelov s alternatívnymi pohonmi.

Tento článok vám prináša Hyundai.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 914
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 175
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 096
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 241
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 753
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 779
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 320
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 338
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 297
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Hyundai, SUV, Vodík
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.