HETHEL. Niet najmenších pochýb o tom, že značka Lotus je v automobilovom svete legendou. Nikdy však nedosiahla svoj plný potenciál.
Nedávno zmenila majiteľa po dlhých rokoch, kedy patrila značke Proton z Malajzie. V roku 2017 sa totiž stala súčasťou čínskeho koncernu Geely.
Práve Geely patrí od roku 2010 napríklad aj známa švédska značka Volvo, ktorej čínsky majiteľ vdýchol nový život. Okrem Volva a Lotusu patrí do koncernu napríklad aj výrobca ikonických londýnskych čiernych taxíkov, či ambiciózna nová značka Lynk & Co.
Práve financie z Číny by mohli britskému výrobcovi športových áut pomôcť k obratu, akého sa pod novým vedením dočkalo Volvo. Ambície na to rozhodne má, o čom svedčí aj odvážna novinka, ktorá je prvým úplne novým Lotusom od roku 2008.
Od jednoduchých športiakov k hyperautu
Je ním elektrické hyperauto Evija, ktoré sa od pôvodnej filozofie značky výrazne vzdialilo. Filozofiou zakladateľa Colina Chapmana totiž vždy bolo vyrábať čo najjednoduchšie a najľahšie športiaky.