SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Mazdu CX-30 sme po uvedení cenníka rovno vyskúšali (prvá jazda)

Auto je vyššie a má aj viac miesta.

Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda )

Keď Mazda minulý rok predstavila novú generáciu modelu 3, dizajnom mnohých chytila za srdce. Teraz potenciál auta ďalej rozvíja s crossoverom CX-30. V čase, keď vstupuje na slovenský trh, sme si Mazdu CX-30 prvýkrát vyskúšali v okolí Frankfurtu.

V roku 2019 už všetky veľké automobilky majú v ponuke niekoľko SUV a s ďalšími vypĺňajú medzery medzi nimi.

Je to tiež prípad CX-30. Vyhovovať budem tým, čo doteraz len uvažovali o Mazde s vyšším podvozkom, ale CX-3 sa im zdala malá a CX-5, ktorá mimochodom pred pár rokmi spasila Mazdu, bola pre nich už priveľká alebo pridrahá.

Dizajnovo sa teda CX-30 ponáša na Mazdu 3, aj je postavená na rovnakom podvozku, ale pôsobí mohutnejšie najmä kvôli nezvyklo širokým plastovým lemom blatníkov a dverí. Oproti trojke je miesto na ŠPZ mimo mriežky chladiča a smerovky sú nenápadne umiestnené dole v nárazníku. Inak riešené je aj bočné ukončenie okien bez mohutných stĺpikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zozadu malé SUV pripomína skôr staršieho súrodenca CX-5. Okrem klasických vlastností SUV, ako vyšší posed aj svetlá výška, sa pridáva viac miesta pre posádku na zadných sedadlách.

Paradoxne je CX-30 od Mazdy 3 o sedem centimetrov kratšia a o desať vyššia. Kompaktné rozmery s kratším previsom vpredu majú prispieť k lepšiemu manévrovaniu v meste.

Luxus už v základnej výbave

Prístrojová doska je takmer identická s Mazdou 3, inak je riešená len vrchná časť. Vodič má pred sebou analógové budíky a malý displej s trochu nenaplneným potenciálom.

Vďaka prítomnosti projekčného head-up displeja sme sa však nesťažovali, zobrazoval všetky dôležité informácie.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug
SkryťZatvoriť reklamu