SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mazdu CX-30 sme po uvedení cenníka rovno vyskúšali (prvá jazda)

Auto je vyššie a má aj viac miesta.

Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda )

Keď Mazda minulý rok predstavila novú generáciu modelu 3, dizajnom mnohých chytila za srdce. Teraz potenciál auta ďalej rozvíja s crossoverom CX-30. V čase, keď vstupuje na slovenský trh, sme si Mazdu CX-30 prvýkrát vyskúšali v okolí Frankfurtu.

V roku 2019 už všetky veľké automobilky majú v ponuke niekoľko SUV a s ďalšími vypĺňajú medzery medzi nimi.

Je to tiež prípad CX-30. Vyhovovať budem tým, čo doteraz len uvažovali o Mazde s vyšším podvozkom, ale CX-3 sa im zdala malá a CX-5, ktorá mimochodom pred pár rokmi spasila Mazdu, bola pre nich už priveľká alebo pridrahá.

Dizajnovo sa teda CX-30 ponáša na Mazdu 3, aj je postavená na rovnakom podvozku, ale pôsobí mohutnejšie najmä kvôli nezvyklo širokým plastovým lemom blatníkov a dverí. Oproti trojke je miesto na ŠPZ mimo mriežky chladiča a smerovky sú nenápadne umiestnené dole v nárazníku. Inak riešené je aj bočné ukončenie okien bez mohutných stĺpikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zozadu malé SUV pripomína skôr staršieho súrodenca CX-5. Okrem klasických vlastností SUV, ako vyšší posed aj svetlá výška, sa pridáva viac miesta pre posádku na zadných sedadlách.

Paradoxne je CX-30 od Mazdy 3 o sedem centimetrov kratšia a o desať vyššia. Kompaktné rozmery s kratším previsom vpredu majú prispieť k lepšiemu manévrovaniu v meste.

Luxus už v základnej výbave

Prístrojová doska je takmer identická s Mazdou 3, inak je riešená len vrchná časť. Vodič má pred sebou analógové budíky a malý displej s trochu nenaplneným potenciálom.

Vďaka prítomnosti projekčného head-up displeja sme sa však nesťažovali, zobrazoval všetky dôležité informácie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62WT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62WT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Mazda, Nové autá na trhu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon