SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Mazdu CX-30 sme po uvedení cenníka rovno vyskúšali (prvá jazda)

Auto je vyššie a má aj viac miesta.

Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda )

Keď Mazda minulý rok predstavila novú generáciu modelu 3, dizajnom mnohých chytila za srdce. Teraz potenciál auta ďalej rozvíja s crossoverom CX-30. V čase, keď vstupuje na slovenský trh, sme si Mazdu CX-30 prvýkrát vyskúšali v okolí Frankfurtu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2019 už všetky veľké automobilky majú v ponuke niekoľko SUV a s ďalšími vypĺňajú medzery medzi nimi.

Je to tiež prípad CX-30. Vyhovovať budem tým, čo doteraz len uvažovali o Mazde s vyšším podvozkom, ale CX-3 sa im zdala malá a CX-5, ktorá mimochodom pred pár rokmi spasila Mazdu, bola pre nich už priveľká alebo pridrahá.

Dizajnovo sa teda CX-30 ponáša na Mazdu 3, aj je postavená na rovnakom podvozku, ale pôsobí mohutnejšie najmä kvôli nezvyklo širokým plastovým lemom blatníkov a dverí. Oproti trojke je miesto na ŠPZ mimo mriežky chladiča a smerovky sú nenápadne umiestnené dole v nárazníku. Inak riešené je aj bočné ukončenie okien bez mohutných stĺpikov.

Zozadu malé SUV pripomína skôr staršieho súrodenca CX-5. Okrem klasických vlastností SUV, ako vyšší posed aj svetlá výška, sa pridáva viac miesta pre posádku na zadných sedadlách.

Paradoxne je CX-30 od Mazdy 3 o sedem centimetrov kratšia a o desať vyššia. Kompaktné rozmery s kratším previsom vpredu majú prispieť k lepšiemu manévrovaniu v meste.

Luxus už v základnej výbave

Prístrojová doska je takmer identická s Mazdou 3, inak je riešená len vrchná časť. Vodič má pred sebou analógové budíky a malý displej s trochu nenaplneným potenciálom.

Vďaka prítomnosti projekčného head-up displeja sme sa však nesťažovali, zobrazoval všetky dôležité informácie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62WT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62WT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mazda, Nové autá na trhu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Samuel Marec - Fórum

Takto bude vyzerať koniec budúcnosti (píše Samo Marec)

Ako v boji proti klimatickej zmene neuspejeme práve preto, že sme ľudia.

Ilustračné foto.
Píše Marek Maďarič

Nadávať na Fica nie je výučný list (píše Marek Maďarič)

Výmena vlády je zrelá, ale nie istá.

Zľava: Líder strany Za ľudí a exprezident Andrej Kiska, predseda hnutia Progresívne Slovensko Michal Truban, predseda strany SPOLU – občianska demokracia Miroslav Beblavý a predseda KDH Alojz Hlina počas tlačovej besedy.

Tesco ustupuje. Na Kamennom námestí zostane už iba v suteréne

Koncom roka ho v bývalom Priore nahradia nové prevádzky.

Priestory bývalého My Bratislava na Kamennom námestí

Neprehliadnite tiež

Toyota Corolla v novej generácii spája krásu so spoľahlivosťou (test)

Štýlový hatchback má mnoho príjemných prekvapení.

Toyota Corolla Hatchback

Audi RS6 Avant je mimoriadne ostré kombi pre náročných

V množstve noviniek najviac vyniká mild hybridný systém.

Audi RS6 Avant

Radíme: Je dobré vypnúť klimatizáciu 5 - 10 minút pred dojazdom do cieľa

Najčastejším problémom je únik chladiacej kvapaliny.

Kedy je správny čas na klímu?
Volkswagen Golf