SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Mazdu CX-30 sme po uvedení cenníka rovno vyskúšali (prvá jazda)

Auto je vyššie a má aj viac miesta.

Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda )

Keď Mazda minulý rok predstavila novú generáciu modelu 3, dizajnom mnohých chytila za srdce. Teraz potenciál auta ďalej rozvíja s crossoverom CX-30. V čase, keď vstupuje na slovenský trh, sme si Mazdu CX-30 prvýkrát vyskúšali v okolí Frankfurtu.

V roku 2019 už všetky veľké automobilky majú v ponuke niekoľko SUV a s ďalšími vypĺňajú medzery medzi nimi.

Je to tiež prípad CX-30. Vyhovovať budem tým, čo doteraz len uvažovali o Mazde s vyšším podvozkom, ale CX-3 sa im zdala malá a CX-5, ktorá mimochodom pred pár rokmi spasila Mazdu, bola pre nich už priveľká alebo pridrahá.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajnovo sa teda CX-30 ponáša na Mazdu 3, aj je postavená na rovnakom podvozku, ale pôsobí mohutnejšie najmä kvôli nezvyklo širokým plastovým lemom blatníkov a dverí. Oproti trojke je miesto na ŠPZ mimo mriežky chladiča a smerovky sú nenápadne umiestnené dole v nárazníku. Inak riešené je aj bočné ukončenie okien bez mohutných stĺpikov.

Zozadu malé SUV pripomína skôr staršieho súrodenca CX-5. Okrem klasických vlastností SUV, ako vyšší posed aj svetlá výška, sa pridáva viac miesta pre posádku na zadných sedadlách.

Paradoxne je CX-30 od Mazdy 3 o sedem centimetrov kratšia a o desať vyššia. Kompaktné rozmery s kratším previsom vpredu majú prispieť k lepšiemu manévrovaniu v meste.

Luxus už v základnej výbave

Prístrojová doska je takmer identická s Mazdou 3, inak je riešená len vrchná časť. Vodič má pred sebou analógové budíky a malý displej s trochu nenaplneným potenciálom.

Vďaka prítomnosti projekčného head-up displeja sme sa však nesťažovali, zobrazoval všetky dôležité informácie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62WT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62WT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mazda, Nové autá na trhu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdanie ohrozenia a žiadne odpovede. Čo ukázalo obvinenie Naďa z OĽaNO

Budúci týždeň sa prípad dostane aj pred parlamentný výbor.

Jaroslav Naď a Igor Matovič.
Stĺpček Petra Schutza

Na vazalstve polície sa nič nezmenilo

Stíhanie Naďa z OĽaNO je zneužitím štátnej moci.

Peter Schutz.

V Bratislave zmizol študent z Prešova

Bez stopy sa stratil počas behu s kamarátmi.

Nezvestný Michal Stach.
Apartmán na Donovaloch vedľa Jána Počiatka daroval Ladislav Bašternák tiež rodine.

Neprehliadnite tiež

PSA plánuje podpísať ešte v tomto roku dohodu o fúzii s FCA

Stali by sa štvrtým najväčším výrobcom automobilov.

Ilustračné foto.

Natural 95 končí. Nový benzín je vhodný pre väčšinu áut

Vyšší podiel biozložky šetrí životné prostredie.

Ilustračná foto.
Mitsubishi Space Star po facelifte