SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Honda CR-V nám dokázala, že hybrid má zmysel aj v SUV (test)

Vlajková loď značky pocitovo jazdí ako elektromobil.

Honda CR-V Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Honda CR-V2.0 i-MMD Hybrid - prehľad základných parametrov

Cena od / verzia od (eur)29 990 / 38 290
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,3 / 5,2
Objem batožinového priestoru (l)497
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 662, 4 600, 1 855, 1 679

Honda CR-V je v segmente veľkých SUV dlhodobo úspešná a obľúbená. Veď od jej príchodu na trh uplynulo už viac ako dvadsať rokov a postupný vývoj dospel až do súčasnej piatej generácie.

Práve s aktuálnou generáciou japonského SUV už máme v redakcii pomerne bohaté skúsenosti. Za necelý rok sme mali možnosť vyskúšať si 1,5-litrový motor VTEC v oboch výkonnostných verziách, ako cenovo dostupnejšiu predokolku s manuálom, aj s pohonom všetkých kolies, ktorý bol kombinovaný s automatickou prevodovkou.

V oboch testoch na nás Honda urobila dobrý dojem. V prípade slabšieho variantu sme boli prekvapení nízkou spotrebou a silnejší štvorvalec nás potešil príjemnou spoluprácou motora s automatickou prevodovkou. Chválili výborný podvozok a kritizovali absenciu naftových motorov.

Najviac sme však boli zvedaví na hybridnú verziu, ktorá prišla na trh neskôr a ukrývala v sebe mnoho neznámeho. Zavarí hybridné CR-V konkurenčnej Toyote RAV4 alebo konštruktérom Hondy pokus stvoriť SUV s ešte nižšou spotrebou nevyšiel?

Dizajn nie je pre každého

Tvarom a výzoru karosérie sme sa už podrobne venovali v predchádzajúcich dvoch testoch, takže si len pripomeňme to najpodstatnejšie. Honda CR-V sa oproti predchodkyni príliš nezmenila, no výrazne nabrala do svalov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

So súčasnými rozmermi auto pôsobí skutočne robustne a priestranne. Japonský dizajn bol vždy jedinečný a doposiaľ má mnoho obdivovateľov i odporcov. Nám sa piata generácia veľkého SUV páči a výzor by sme určite nezaradili na stranu mínusov.

Hybridná verzia sa od benzínovej na prvý pohľad líši iba minimálne. Prezrádzajú ju len štítky na piatych dverách a po bokoch karosérie.

Vo výbave Lifestyle s príplatkovou metalízou Modern Steel a chrómovými doplnkami vzbudzovala hybridná Honda CR-V dojem luxusného auta a sebavedomo si zastávala postavenie vlajkovej lode japonskej značky.

Hybridný systém je premyslený do detailov

Hybridná Honda CR-V dokáže jazdiť v troch režimoch. Auto si medzi nimi vyberá samo a prispôsobuje sa dopravnej situácii i jazdnému štýlu vodiča.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


3 h
Záber z laboratórií NIF, odkiaľ americkí vedci hlásia prelom vo výskume fúznej reakcie.

Pre ITER má štúdia len nepriamy význam.


5 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


6 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


9 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


12 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan
Skryť Zatvoriť reklamu