SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Honda CR-V nám dokázala, že hybrid má zmysel aj v SUV (test)

Vlajková loď značky pocitovo jazdí ako elektromobil.

Honda CR-V Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Honda CR-V2.0 i-MMD Hybrid - prehľad základných parametrov

Cena od / verzia od (eur)29 990 / 38 290
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,3 / 5,2
Objem batožinového priestoru (l)497
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 662, 4 600, 1 855, 1 679

Honda CR-V je v segmente veľkých SUV dlhodobo úspešná a obľúbená. Veď od jej príchodu na trh uplynulo už viac ako dvadsať rokov a postupný vývoj dospel až do súčasnej piatej generácie.

Práve s aktuálnou generáciou japonského SUV už máme v redakcii pomerne bohaté skúsenosti. Za necelý rok sme mali možnosť vyskúšať si 1,5-litrový motor VTEC v oboch výkonnostných verziách, ako cenovo dostupnejšiu predokolku s manuálom, aj s pohonom všetkých kolies, ktorý bol kombinovaný s automatickou prevodovkou.

V oboch testoch na nás Honda urobila dobrý dojem. V prípade slabšieho variantu sme boli prekvapení nízkou spotrebou a silnejší štvorvalec nás potešil príjemnou spoluprácou motora s automatickou prevodovkou. Chválili výborný podvozok a kritizovali absenciu naftových motorov.

Najviac sme však boli zvedaví na hybridnú verziu, ktorá prišla na trh neskôr a ukrývala v sebe mnoho neznámeho. Zavarí hybridné CR-V konkurenčnej Toyote RAV4 alebo konštruktérom Hondy pokus stvoriť SUV s ešte nižšou spotrebou nevyšiel?

Dizajn nie je pre každého

Tvarom a výzoru karosérie sme sa už podrobne venovali v predchádzajúcich dvoch testoch, takže si len pripomeňme to najpodstatnejšie. Honda CR-V sa oproti predchodkyni príliš nezmenila, no výrazne nabrala do svalov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

So súčasnými rozmermi auto pôsobí skutočne robustne a priestranne. Japonský dizajn bol vždy jedinečný a doposiaľ má mnoho obdivovateľov i odporcov. Nám sa piata generácia veľkého SUV páči a výzor by sme určite nezaradili na stranu mínusov.

Hybridná verzia sa od benzínovej na prvý pohľad líši iba minimálne. Prezrádzajú ju len štítky na piatych dverách a po bokoch karosérie.

Vo výbave Lifestyle s príplatkovou metalízou Modern Steel a chrómovými doplnkami vzbudzovala hybridná Honda CR-V dojem luxusného auta a sebavedomo si zastávala postavenie vlajkovej lode japonskej značky.

Hybridný systém je premyslený do detailov

Hybridná Honda CR-V dokáže jazdiť v troch režimoch. Auto si medzi nimi vyberá samo a prispôsobuje sa dopravnej situácii i jazdnému štýlu vodiča.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C64HC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M64HC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda, Honda CR-V
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.