SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Fiat 500e je zaujímavý spôsob, ako sa dostať k lacnému elektromobilu

Jazdené kusy putujú z USA na Slovensko.

Fiat 500e (Zdroj: Peter Kálmán)

Fiat 500 je bez debaty najúspešnejšie retro v automobilových dejinách. S drobnými úpravami sa vyrába už 12 rokov a stále je pre svoj milý dizajn aj cenovú dostupnosť veľmi žiadaný.

V júni továreň Fiatu v poľskom Tychy ohlásila, že z výrobnej linky zišiel trojmiliónty kus päťstovky. Potom sa objavila informácia, že ďalšia generácia populárnej fiatky príde už budúci rok a bude sa vyrábať doma v Taliansku. Čo však najviac prekvapilo, že počíta sa už iba s čisto elektrickou verziou.

Ak ste si mysleli, že Fiat je medzi elektromobilmi úplný nováčik, omyl. Jeden elektrický Fiat 500e sme si vyskúšali už teraz. Ako je to možné?

Fiat predával, aj ďalej predáva päťstovku v Európe v rôznych verziách, napríklad s plátenou strechou 500c alebo ako výkonné Abarthy. Jedna sa však u nás oficiálne nikdy nepredávala a je ňou plne elektrický Fiat 500e.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme najlacnejší elektromobil, ktorý sa môže vyrábať na Slovensku (prvá jazda) Čítajte 

Za vznikom elektrickej päťstovky bol tlak USA na výrobu elektromobilov. Tento scenár je nám teraz už aj v Európe dobre známy, no za veľkou mlákou sa udial už v roku 2012, keď Fiat začal v Mexiku vyrábať 500e.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Malý elektromobil talianskej značky pre americký trh sa spája aj s vyjadrením dnes už nebohého šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, ktorý vyzýval, aby si ľudia elektrickú päťstovku nekupovali, lebo automobilka na každom predanom kuse prerobila 14-tisíc dolárov.

Z Kalifornie na Slovensko

Takéto autá sa nazývajú v angličtine "compliance car" a označujú vozidlo, ktoré nevzniklo kvôli dopytu zákazníkov ale skôr z dôvodu plnenia flotilových emisných požiadaviek.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C64M5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M64M5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.