SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
21 príspevkov

  • 1466327
    o nový Fiat 500e stojí v USA v prepočte vyše 30-tisíc eur - automobilka na každom predanom kuse prerobila 14-tisíc dolárov toto je realita elektromobility. taketo absurdnosti mozu vznikat iba pri brutalnych zasahoch statov do trhu. bez nich by taka tesla bola iba akysi obskurny vyrobca maloseriovych modelov pre bohatych. ak by vobec este existovala.
    • mikeyko76
      Tak urcite :-) par tisic dolarov statneho prispevku nie pre Teslu, ale ich zakaznikov rozhoduje o kupe auta... Uz si zistil kolko statnych penazi dostal Ford priamo? Alebo ropne spolocnosti?
      • 1466327
        nevies, ale budes sa vyjadrovat. najprv mi teda skus vysvetlit, ked v hong kongu zrusili dotacie na elektroauta, tak sa predaje prepadli na nulu. ked to iste urobili v dansku, tak sa stalo to iste az musel Musk lobovat aby bolo zrusenie dotacii postupne. ked robili prieskum v Norsku, kde sa "vdaka" statnym zasahom predava naviac elektroaut v pomere k celkovym predajom, tak 75% majitelov uviedlo ze za ich rozhodnutim su financne vyhody ktore nanutila trhu vlada. a teraz co som mal na mysli. v usa funguje nieco co sa vola uhlikovy kredit. je to tak vo viacerych statoch, najma v kalifornii, kde tesla predava najviac aut. funguje to tak, ze model elektroauta, dostane na zaklade kapacity baterie a rychlosti dobitia urcity konkretny pocet bodov, co predstavue uhlikove kredity a tieto potom moze predat automobilkam, ktore nesplnaju celkove limity emisii CO2 na celu ich produkciu. jeden ten kredit stoji/stal ca 5000USD. Tesla navyse deklarovala moznost vymeny baterii, co nikdy realne nefungovalo, ale napriek tomu to urady uznali ako plne nabitie za 15 minut a Tesla tym ziskala na kazdom aute neopravnene jeden az dva kredity, t.j. minimalne 5000USD. celkovo to bolo na kazde tesla auto minimalne dva-tri kredity, t.j. 10-15000USD, ktore si potom nakupuju ine automobilky, lebo to tak stat vymyslel. a zaplatia to samozrejme ti, co si kupuju auta so spalovacimi motormi. Jeden z dvoch stvrtrokov, kedy bola Tesla vobec v zisku bolo prave kvoli masivnemu predaju kreditov. Dalsi taky predaj sa uskutocnil nedavno, ked tym Tesla znizila svoju stratu o stovky milionov dolarov. Tesla napriek vysokej cene aut a 10-15000USD ktore ziska cez uhlikove kredity je neustale v strate. Taze realna break-even cena tych aut, podobne ako e500 je niekde o 50% viac ako ich predajna cena. Chevy Volt tak isto predavali s velkou stratou. a zrejme stale predavaju. Za realnu cenu by si tie auta nikto nekupil.
  • Logical1

    Za tie peniaze

    sa da kupit uz aj auto a nie hracka na baterky.
    • Pumpava
      suhlas, len auto posuva teba aj tvojich blizkych blizsie k rakovine, hracka na baterky posuva blizsie do zdravsej buducnosti bez fosilnych paliv
      • 1466327
        co myslis, kolko skodlivych toxickych latok sa vyprodukuje pri jednom poziari tesly? nedavno jedna tak zhorela v moskve, po tom co autopilo nasil do kamionu. dalsie dve zhoreli v azii, jedna len tak v podzemnom parkovisku, druha v servise cez noc. tot nedavno nejaki mladeznici zhoreli v tesle ked to nasili do stlpa. v statoch sa tie pripady u zrejme pocitaju na desiatky. samovznietenie na parkovisku, v servise, poziar po naraze, dokonca aj po niekolkych dnoch po havarii a tak podobne. kolko novych aut so spalovacim motorom sa dokaze pochvalit niecim podobnym? tato e500 ma podobne nebezpecne ulozene baterie v podlahe. lubovolny naraz moze sposobit aj malicke poskodenie jedine clanku a zhori cele auto.
        • Yperit
          Prémium
          "v statoch sa tie pripady u zrejme pocitaju na desiatky. samovznietenie na parkovisku, v servise, poziar po naraze, dokonca aj po niekolkych dnoch po havarii a tak podobne. kolko novych aut so spalovacim motorom sa dokaze pochvalit niecim podobnym?" Podľa toho, čo som našiel, je v USA ročne cca 171 500 požiarov áut. Požiarov Tesiel bolo od roku 2013 až 20. Celosvetovo. Pre objektívnosť dodávam - neviem, aký má Tesla podiel predaných áut na trhu. Problém je, že o požiari "bežného" auta sa v novinách nedočítaš. O požiari Tesly vie celý svet hneď. A tak vzniká "praUda". Skús ísť na YouTube a daj do vyhľadávača "_______ on fire", kde za ______ doplň BMW, Mercedes alebo Audi (a pozeraj si iba "civilné" prípady, nie šport).
  • 1546021
    Pani je zaujimave, aku debatu vyvola clanok o jednej fiatke... a pisu ti, ktori ju nemaju, cize pre niekoho kto hlada relevantne informacie je tato diskusia uplne nanic. Preto ak dovolite dam par realnych hodnoteni a postrehov, lebo taku fiatku mam. :) Auto naozaj taha fantasticky, az niekedy vytocim motorkarov :D. Aj kvalita spracovania kupodivu obstojna, akurat pruzenie je dost tuhe. (ale pre kaliforniu je to ok). Posilovac riadenia je fest silny, a ked clovek slapne riadne na plyn, tak tazko udrzi auto v priamom smere. Ale zazitok je to super. Akurat ze sa pri spotrebe chova presne ako benzin - vela slapes, vela zere. Optimum, ako som zistil, je jazdit cca 80km/h. Vtedy ma dobry dojazd aj spotrebu. Dlhodobo ju mam 11-13kWh/100km co je slusne. Ale teda to co cloveka vytaca je neustale sa meniaci dojazd. Ved kto by bol v klide ked vam kazdych 100m ubuda kilometer na dojazde... a zo 150 mate za par minut 95... realne vasak auto najazdi na full nabitie 150-170km ale teda slusnej jazdy (kopcovity teren je uplne zle). Nabija sa cca 6-7 hod (z 15% baterie na 100) v domacej zasuvke 220V. Klima alebo kurenie skracuju dojazd o 15km. A inak sa auto chova ako so spalovacim motorom - v zime a na kratke trasy ma vysoku spotrebu. Cize nie je pravda, ze sa elektromobil oplati na kratke trasy. Ale v meste je to super, naozaj na nezaplatenie. Uplne tiche a svizne. A hlavne nesmrdi vo vecnych zapchach. A co ma rozculuje? Ta navi nefunguje pre europu, neda sa nastavit - sparovat telefon, a ked dam hudbu z usb, tak hra furt tu istu pesnicku dookola a nejde to nastavit... takze len rucne prehadzovanie. A co ma vyslovene vytaca je neustale pipanie. Otvoris dvere pisti, nastartujes pisti, vystupis pisti, vypnes zapalovanie pisti... na nervy dost... No ale co je problem - na to nikto neupozornuje - pri autach z USA. Predne aj zadne svetla nemaju schvalovacku E, ale DOT. A to cez stk neprejde. Taktiez svietiace bocne svetielka na prednom a zadnom blatniku - neschvalene, nesmie to mat. Cize vsetko treba vymenit. Zaver : na jazdenie po meste super, ale treba mat doma este jedno poriadne auto s poriadnym motorom :) (najlepsie V8 - aby sa vyrovnali emisie :D). A este poznamocka o rychlonabijani - prides k nabijacke, zadas kod zacne akoze nabijat a... nenabija. Porucha. Super. A dojazd 20km a najblizsia nabijacka 15km...

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 003
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 918
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 116
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 827
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 116
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 711
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 484
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
reklama