SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Oplatí sa Toyota RAV4 ako hybrid s pohonom všetkých kolies? (test)

S pohonom 4x4 je SUV rýchlejšie a silnejšie.

Toyota RAV4 2,5 Hybrid AWD-i (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 AWD-i Executive

Cena od / verzia od (eur)23 990 / 41 490
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l)4,5 / 6,3
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 690, 4 600, 1 855, 1 685

Ak by sme mali v skratke zhrnúť, čo v súčasnosti hýbe svetom automobilov, boli by to tri veci. Populárny segment SUV, snaha ponúknuť alternatívne pohony so znížením emisií a všestrannosť, aby zákazníci dostali auto do mesta aj na hory a s ktorým ani v zime nezapadnete.

V Toyote všetky tieto požiadavky spojili, a tak tu máme model RAV4 s hybridom a zároveň pohonom všetkých kolies.

Veľké a celosvetovo obľúbené SUV sa aktuálne predáva v novej piatej generácii, pričom najväčší záujem zo strany zákazníkov je práve o hybridnú verziu kvôli nižšej spotrebe v meste.

My sme si novú hybridnú Toyotu RAV4 prvý raz vyskúšali už pred pár mesiacmi. Určite si spomínate, ako sme vtedy chválili bezpečnostnú výbavu, priestrannosť, kvalitný interiér a najmä vynikajúcu spotrebu paliva.

V tom čase sme však testovali RAV4 s predným pohonom. Preto keď k nám dorazila verzia s pohonom všetkých kolies, nastal čas oprášiť spomienky a pokúsiť sa zodpovedať otázku, či sa v prípade hybridnej Toyoty oplatí za štvorkolku priplácať.

Na prvý pohľad žiadny rozdiel

Toyotu RAV4 s pohonom všetkých kolies od "predokolky" na prvý pohľad nerozoznáte. Výrobca totiž obom verziám doprial plasty okolo kolies, ochranu zadného nárazníka, dvojicu koncoviek výfuku a nápis odkazujúci na pohon 4x4 by ste na karosérii hľadali márne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 

Hybridné SUV zrejme najlepšie vynikne v špeciálnej edícii Selection s čierno-bielym lakovaním karosérie, v kombinácii s čiernymi diskami a spätnými zrkadlami. V najvyššej výbave Executive s fialovou metalízou pôsobilo auto nenápadne, ale zároveň elegantne.

V interiéri pribudlo tlačidlo Trail

V predchádzajúcom teste Toyoty RAV4 sme spomínali, že interiér prešiel výrazným upratovaním a pomaly ale isto sa doťahuje na prémiový Lexus. Japonské auto už zvnútra pôsobí viac európsky a zlepšila sa aj ergonómia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68ZD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68ZD na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson