SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Oplatí sa Toyota RAV4 ako hybrid s pohonom všetkých kolies? (test)

S pohonom 4x4 je SUV rýchlejšie a silnejšie.

Toyota RAV4 2,5 Hybrid AWD-i (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 AWD-i Executive

Cena od / verzia od (eur)23 990 / 41 490
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l)4,5 / 6,3
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 690, 4 600, 1 855, 1 685

Ak by sme mali v skratke zhrnúť, čo v súčasnosti hýbe svetom automobilov, boli by to tri veci. Populárny segment SUV, snaha ponúknuť alternatívne pohony so znížením emisií a všestrannosť, aby zákazníci dostali auto do mesta aj na hory a s ktorým ani v zime nezapadnete.

V Toyote všetky tieto požiadavky spojili, a tak tu máme model RAV4 s hybridom a zároveň pohonom všetkých kolies.

Veľké a celosvetovo obľúbené SUV sa aktuálne predáva v novej piatej generácii, pričom najväčší záujem zo strany zákazníkov je práve o hybridnú verziu kvôli nižšej spotrebe v meste.

My sme si novú hybridnú Toyotu RAV4 prvý raz vyskúšali už pred pár mesiacmi. Určite si spomínate, ako sme vtedy chválili bezpečnostnú výbavu, priestrannosť, kvalitný interiér a najmä vynikajúcu spotrebu paliva.

V tom čase sme však testovali RAV4 s predným pohonom. Preto keď k nám dorazila verzia s pohonom všetkých kolies, nastal čas oprášiť spomienky a pokúsiť sa zodpovedať otázku, či sa v prípade hybridnej Toyoty oplatí za štvorkolku priplácať.

Na prvý pohľad žiadny rozdiel

Toyotu RAV4 s pohonom všetkých kolies od "predokolky" na prvý pohľad nerozoznáte. Výrobca totiž obom verziám doprial plasty okolo kolies, ochranu zadného nárazníka, dvojicu koncoviek výfuku a nápis odkazujúci na pohon 4x4 by ste na karosérii hľadali márne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 

Hybridné SUV zrejme najlepšie vynikne v špeciálnej edícii Selection s čierno-bielym lakovaním karosérie, v kombinácii s čiernymi diskami a spätnými zrkadlami. V najvyššej výbave Executive s fialovou metalízou pôsobilo auto nenápadne, ale zároveň elegantne.

V interiéri pribudlo tlačidlo Trail

V predchádzajúcom teste Toyoty RAV4 sme spomínali, že interiér prešiel výrazným upratovaním a pomaly ale isto sa doťahuje na prémiový Lexus. Japonské auto už zvnútra pôsobí viac európsky a zlepšila sa aj ergonómia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68ZD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68ZD na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Land Rover Defender 110

Rodina modelu Toyota Corolla sa rozrastá

Na Slovensko príde Corolla Cross v druhom polroku 2022.

Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born