Toyota RAV4 Hybrid 2,5 AWD-i Executive | |
Cena od / verzia od (eur) | 23 990 / 41 490 |
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l) | 4,5 / 6,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 580 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 690, 4 600, 1 855, 1 685 |
Ak by sme mali v skratke zhrnúť, čo v súčasnosti hýbe svetom automobilov, boli by to tri veci. Populárny segment SUV, snaha ponúknuť alternatívne pohony so znížením emisií a všestrannosť, aby zákazníci dostali auto do mesta aj na hory a s ktorým ani v zime nezapadnete.
V Toyote všetky tieto požiadavky spojili, a tak tu máme model RAV4 s hybridom a zároveň pohonom všetkých kolies.
Veľké a celosvetovo obľúbené SUV sa aktuálne predáva v novej piatej generácii, pričom najväčší záujem zo strany zákazníkov je práve o hybridnú verziu kvôli nižšej spotrebe v meste.
My sme si novú hybridnú Toyotu RAV4 prvý raz vyskúšali už pred pár mesiacmi. Určite si spomínate, ako sme vtedy chválili bezpečnostnú výbavu, priestrannosť, kvalitný interiér a najmä vynikajúcu spotrebu paliva.
V tom čase sme však testovali RAV4 s predným pohonom. Preto keď k nám dorazila verzia s pohonom všetkých kolies, nastal čas oprášiť spomienky a pokúsiť sa zodpovedať otázku, či sa v prípade hybridnej Toyoty oplatí za štvorkolku priplácať.
Na prvý pohľad žiadny rozdiel
Toyotu RAV4 s pohonom všetkých kolies od "predokolky" na prvý pohľad nerozoznáte. Výrobca totiž obom verziám doprial plasty okolo kolies, ochranu zadného nárazníka, dvojicu koncoviek výfuku a nápis odkazujúci na pohon 4x4 by ste na karosérii hľadali márne.


Hybridné SUV zrejme najlepšie vynikne v špeciálnej edícii Selection s čierno-bielym lakovaním karosérie, v kombinácii s čiernymi diskami a spätnými zrkadlami. V najvyššej výbave Executive s fialovou metalízou pôsobilo auto nenápadne, ale zároveň elegantne.
V interiéri pribudlo tlačidlo Trail
V predchádzajúcom teste Toyoty RAV4 sme spomínali, že interiér prešiel výrazným upratovaním a pomaly ale isto sa doťahuje na prémiový Lexus. Japonské auto už zvnútra pôsobí viac európsky a zlepšila sa aj ergonómia.