BRATISLAVA. Preraziť v dnešnej dobe na automobilovom trhu s novou značkou je ťažké, no podobne náročné je aj vrátiť sa späť do hry. Takým prípadom je juhokórejská značka SsangYong, ktorá tento rok prišla so štvrtou generáciou kompaktného SUV Korando.
Keďže na jar nás väčší model Rexton v teste presvedčil, že netreba hneď lámať palicu nad snahou SsangYongu sa opäť etablovať na slovenskom trhu, bližšie sme sa pozreli na ponuku nového Koranda. Konkurenciu má u nás veľkú a je ňou hlavne populárny Hyundai Tucson a Škoda Karoq.
Korando je dlhé 4 450 mm a dostupné s dvoma motormi, pričom oba sa dajú skombinovať s pohonom všetkých kolies alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Objem kufra je 551 litrov respektíve 407 l, ak si zvolíte namiesto lepiacej sady rezervné koleso.
Základná výbava Eco s 1,5-litrovým štvorvalcom s turbom, ktoré má 120 kW (163 koní), začína pri sume 16 990 eur.
SsangYong Korando rozmery
- Rázvor: 2 675 mm
- Dĺžka: 4 450 mm
- Šírka: 1 870 mm
- Výška: 1 620 mm
- Objem kufra: 551 l
Slabšie vybavená Škoda Karoq Ambition s 1,5-litrovým TSI (110 kW, 150 koní) začína pri 22 490 eur a Hyundai Tucson Family 1,6 T-GDi (130 kW, 177 koní) kúpite od 22 190 eur.
Čo teda dostanete pri Korande už v základe? Výbava Eco obsahuje rad jazdných asistentov, ako udržiavanie v jazdnom pruhu, predkolízny systém s núdzovým brzdením, rozpoznávanie dopravných značiek.
Vo výbave je tiež automatické prepínanie diaľkových svetiel, tempomat, upozornenie na pohyb auta vpredu, aj asistent pre rozjazd do kopca a pre kontrolované schádzanie z kopca.