SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Mercedes GLS využíva rozmery parkovacích miest na maximum (test)

Pohodlne odvezie dospelých aj v treťom rade.

Mercedes-Benz GLS 400d (Zdroj: Marek Čepa)
Mercedes-Benz GLS 400d
Cena od / verzia od (eur)87 480 / 91 980
Spotreba výrobca / test (l)8,0 - 9,6 / 8,9
Objem batožinového priestoru (l)890
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3 135; 5 207; 1 956; 1 823

Na začiatku 90. rokov predstavil Mercedes limuzínu W140. Vďaka jej impozantným rozmerom a mohutnej karosérii si vyslúžila prezývku Mamut. Ak to bol mamut, čo je potom nový Mercedes GLS 400d, ktorý k nám zavítal na test?

Prirovnanie k Mamutovi, teda tretej generácii triedy S, nie je náhodne. Mercedes s obľubou tvrdí, že GLS sa vyrovná limuzínam, ale v segmente veľkých SUV. Súhlasíme, ale iba čiastočne.

Prvá generácia Mercedesu GLS (vtedy ešte len GL) prišla v roku 2006 ako odpoveď na na prvé z prémiových 7-miestnych SUV. K nim patrí Volvo XC90, Land Rover Discovery či Audi Q7.

Trieda GLS vychádza z menšieho GLE, len má rozmery upravené na maximum. Celkom nás prekvapilo, koľko týchto áut v predošlých generáciách stretnete na cestách v našom hlavnom meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Snažili sme sa pochopiť prečo. Prečo si niekto povie, že kúpiť si do mesta obrie SUV s dĺžkou 5 207 mm, je dobrý nápad?

Veľké filozofovanie k tomu netreba, stačí predpoklad, že máte dostatok financií a chcete niečo skutočne veľké a prémiové, ideálne s trojcípou hviezdou.

Súvisiaci článok BMW X7 je luxusným SUV, ktoré sa vyžíva v extrémoch (test) Čítajte 

Mercedes triedy S by bol fajn, ale máte rodinu. Mikrobus triedy V je stále len lepšou dodávkou a s hranatým Géčkom by ste budili rešpekt, ale zase až o takú pozornosť nestojíte. Tretí rad sedadiel síce môžete mať aj v GLE, ale tam je jeho využitie veľmi núdzové. A zrazu sa GLS začne javiť ako dobrá voľba.

Oproti predchodcovi vyzerá tretia generácia GLS zvonku robustnejšie. Môžu za to užšie okná aj vyššie umiestnené úzke svetlá. V našom prípade malo auto ešte príplatkový AMG balík, no nijak extra športovejší vzhľad mu nepridal. Čisté línie dobre vyzerajú, dizajn rýchlo nezostarne.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6MY9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6MY9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.