Mercedes-Benz GLS 400d | |
Cena od / verzia od (eur) | 87 480 / 91 980 |
Spotreba výrobca / test (l) | 8,0 - 9,6 / 8,9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 890 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3 135; 5 207; 1 956; 1 823 |
Na začiatku 90. rokov predstavil Mercedes limuzínu W140. Vďaka jej impozantným rozmerom a mohutnej karosérii si vyslúžila prezývku Mamut. Ak to bol mamut, čo je potom nový Mercedes GLS 400d, ktorý k nám zavítal na test?
Prirovnanie k Mamutovi, teda tretej generácii triedy S, nie je náhodne. Mercedes s obľubou tvrdí, že GLS sa vyrovná limuzínam, ale v segmente veľkých SUV. Súhlasíme, ale iba čiastočne.
Prvá generácia Mercedesu GLS (vtedy ešte len GL) prišla v roku 2006 ako odpoveď na na prvé z prémiových 7-miestnych SUV. K nim patrí Volvo XC90, Land Rover Discovery či Audi Q7.
Trieda GLS vychádza z menšieho GLE, len má rozmery upravené na maximum. Celkom nás prekvapilo, koľko týchto áut v predošlých generáciách stretnete na cestách v našom hlavnom meste.
Snažili sme sa pochopiť prečo. Prečo si niekto povie, že kúpiť si do mesta obrie SUV s dĺžkou 5 207 mm, je dobrý nápad?
Veľké filozofovanie k tomu netreba, stačí predpoklad, že máte dostatok financií a chcete niečo skutočne veľké a prémiové, ideálne s trojcípou hviezdou.

Mercedes triedy S by bol fajn, ale máte rodinu. Mikrobus triedy V je stále len lepšou dodávkou a s hranatým Géčkom by ste budili rešpekt, ale zase až o takú pozornosť nestojíte. Tretí rad sedadiel síce môžete mať aj v GLE, ale tam je jeho využitie veľmi núdzové. A zrazu sa GLS začne javiť ako dobrá voľba.

Oproti predchodcovi vyzerá tretia generácia GLS zvonku robustnejšie. Môžu za to užšie okná aj vyššie umiestnené úzke svetlá. V našom prípade malo auto ešte príplatkový AMG balík, no nijak extra športovejší vzhľad mu nepridal. Čisté línie dobre vyzerajú, dizajn rýchlo nezostarne.