Peugeot 208 GT Line | |
Cena od / verzia od (eur) | 10 990 / 16 990 |
Spotreba výrobca / test (l) | 5,5 / 6,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 265 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 540; 4 055; 1 745; 1 430 |
Autá z takzvaného segmentu B, ktoré sú známejšie pod nálepkou mestské autá, boli roky motorizovaným kompromisom.
V meste sa s nimi dalo šikovne manévrovať a jazdili s príjemnou spotrebou, no v interiéri sme často nachádzali len tvrdé plasty a jazda po diaľnici bola neraz utrpením.
Výrobcovia sa z mestských spoločníkov postupne snažia robiť čoraz komplexnejšie autá, ktoré by sa dali využiť pri akejkoľvek príležitosti.
Pokrok, ktorý sa už nedá nevšimnúť najlepšie ukazujú nové modely ako Renault Clio či Opel Corsa.
Triedou malých áut však pohol aj nový Peugeot 208. Levíča vyrábané v trnavskom závode sebavedomo tvrdí, že je ešte o niečo lepšie než jeho konkurenti, ktorí v našom teste obstáli na výbornú.
Čerstvý držiteľ titulu Európske auto roka 2020 zaujme skutočne najviac. Vie však aj ostatných presvedčiť o svojich kvalitách?

Priťahuje pohľady
K nám sa Peugeot 208 dostal na redakčný test v najvyššej a zároveň športovo ladenej verzii GT Line. Perleťovo biela karoséria, lesklou čiernou farbou lakované lemy blatníkov, spätné zrkadlá, zadný spojler aj množstvo ďalších, na prvý pohľad nenápadných detailov.