BARCELONA. Po tom, čo prišlo rozhodnutie zrušiť ženevský autosalón, sa predstavovanie nových modelov presúva na internet.
Hlavnou tohtoročnou novinkou španielskej Cupry je popri ostrom Leone aj model, ktorý v ponuke Seatu nenájdeme, teda aspoň zatiaľ. Je ním výkonný crossover Formentor.
Fanúšikovia Cupry majú teraz celkom oprávnene déjà vu, pretože Formentor sa ako koncept prvýkrát ukázal už pred rokom. Už vtedy bolo jasné, že nemá ďaleko od sériovej podoby.
Teraz nový model spoznávame už v takej podobe, ako sa začne tento rok predávať. Zmeny sú po dizajnovej stránke minimálne, zaujme silueta s dozadu plynulo klesajúcou líniou strechy a svalnaté zadné blatníky.

Dĺžkou 4450 mm je Formentor trochu väčší od Seatu Ateca. Síce je od neho nižší, výška 1511 dáva tušiť, že dostatok miesta nad hlavou budú mať aj pasažieri vzadu. Objem kufra je 450 litrov, Ateca ponúka o 60 litrov viac.
Na baterky aj s čistou vôňou benzínu
Pri Formentore, ktorý dostal pomenovanie podľa mysu na Malorke, sme však najviac boli zvedaví na motory, no zásadné prekvapenie neprinášajú. Naftové v ponuke nebudú, plug-in hybrid áno.

Najvýkonnejšou verziou je benzínový dvojliter TSI s výkonom 228 kW (310 koní) s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a pohonom všetkých kolies 4Drive.
Aby koncernu Volkswagen, do ktorého patrí aj Cupra, nerástli flotilové emisie, ďalšou alternatívou je externe nabíjateľný plug-in hybrid, ktorý kombinuje 1,4-litrový benzínový motor TSI (110 kW / 150 koní) s elektromotorom, ktorý dodáva ďalších 85 kW, teda 115 koní.
Elektromotor napája 13 kWh batéria zabezpečujúca elektrický dojazd 50 kilometrov. Dokopy je systémový 180 kW (245 koní) a maximálny krútiaci moment tiež 400 Newtonmetrov.

V oboch prípadoch sú motory skombinované so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG s možnosťou manuálneho radenia rýchlosti pod volantom.
Nechýba adaptívny podvozok DCC, ktorý podľa režimov prispôsobuje nastavenie tlmičov a podľa potreby upravuje jazdné vlastnosti.
So štartovaním na volante
Zaujímavo vyzerajú 19-palcové hliníkové disky, ktoré budú v štandardnej výbave a za príplatok môžu mať čiernu farbu kombinovanú s medenou. Za nimi sú obrovské brzdové kotúče značky Brembo, ktoré auto spoľahlivo zastavia.

Interiér je poňatý pomerne konzervatívne, čo rozhodne nie je na škodu. Nechýba 12-palcová dotyková obrazovka infotainmentu aj digitálny kokpit pred vodičom. Zaujímavosťou je štartovanie priamo na športovom volante, kde sa tiež menia jazdné režimy.
V predaji sa Formentor objaví až koncom roka, prioritu zrejme bude naďalej mať Ateca a nový Leon.