SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby

Dojazd má vystačiť na 600 kilometrov.

BMW i4 ConceptBMW i4 Concept (Zdroj: BMW )

MNÍCHOV. BMW svoju elektrickú éru odštartovalo v roku 2013 kompaktným modelom i3. Potom však nemecká automobilka pracovala skôr na plug-in hybridoch a okolo modelov elektrickej divízie i ostalo akosi ticho. Ide však o ticho pred prívalom ďalších elektromobilov.

V Ženeve sa mal predstaviť i4 Concept, ktorý veľkosťou aj tvarom karosérie zacieli na konkurenčnú Teslu Model 3. Sériovej podoby sa dočkáme až budúci rok, ale už teraz vidieť, že koncept nemá ďaleko od finálnej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tentoraz ide o štvordverové kupé, ktoré rozhodne nepôsobí tak kontroverzne ako mestský model i3. Teda, až na prednú masku. Tá pre veľké ľadvinky vyvoláva rozporuplné dojmy a verejnosť rozdeľuje na dve skupiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jednej sa nový dizajnový jazyk BMW nepáči, druhá v ňom vidí odkaz na staré modely zo 70. a 80. rokov, ktoré mali tiež výrazné vertikálne orientované ľadvinky.

„Dizajn BMW Concept i4 vykazuje perfektné proporcie, výrazne silný charakter a samozrejme veľkú pozornosť venovanú detailom,“ dodáva Domagoj Dukec, šéfdizajnér BMW.

Interiér pôsobí veľmi vzdušne vďaka prísnemu minimalizmu a svetlým farbám. Na prístrojovej doske je v podstate len dvojica spojených obrazoviek a nenápadné výduchy vetrania. Napriek tomu sa zdá, že nejde len o dizajnové cvičenie.

Súvisiaci článok Šéfdizajnér elektrických BMW: Sme inkubátorom nových technológií Čítajte 

Stredový tunel má totiž klasické ovládanie infotainmentu iDrive a vnútorné kľučky dverí sú tiež zo sériových BMW.

Podstatná je predovšetkým použitá technológia eDrive piatej generácie. Obsahuje 550-kilogramovú, mimoriadne tenkú batériu v podlahe, ktorá má kapacitu až 80 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 600 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Napája elektromotor s výkonom 390 kW (530 koní), ktorému z nuly na sto stačia štyri sekundy. Maximálna rýchlosť je "len" 200 km/h.

Sériová výroba sa rozbehne v Mníchove budúci rok a kým sa tak stane, BMW ešte príde s elektrickým SUV iX3.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 585
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 912
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 687
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 555
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 056
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 645
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 430
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 154
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  2. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  3. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  4. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  5. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  6. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  7. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 214 590
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 826
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 140
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 548
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 033
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 993
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 840
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 542
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu