SME

BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby

Dojazd má vystačiť na 600 kilometrov.

BMW i4 ConceptBMW i4 Concept (Zdroj: BMW )

MNÍCHOV. BMW svoju elektrickú éru odštartovalo v roku 2013 kompaktným modelom i3. Potom však nemecká automobilka pracovala skôr na plug-in hybridoch a okolo modelov elektrickej divízie i ostalo akosi ticho. Ide však o ticho pred prívalom ďalších elektromobilov.

V Ženeve sa mal predstaviť i4 Concept, ktorý veľkosťou aj tvarom karosérie zacieli na konkurenčnú Teslu Model 3. Sériovej podoby sa dočkáme až budúci rok, ale už teraz vidieť, že koncept nemá ďaleko od finálnej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tentoraz ide o štvordverové kupé, ktoré rozhodne nepôsobí tak kontroverzne ako mestský model i3. Teda, až na prednú masku. Tá pre veľké ľadvinky vyvoláva rozporuplné dojmy a verejnosť rozdeľuje na dve skupiny.

SkryťVypnúť reklamu

Jednej sa nový dizajnový jazyk BMW nepáči, druhá v ňom vidí odkaz na staré modely zo 70. a 80. rokov, ktoré mali tiež výrazné vertikálne orientované ľadvinky.

„Dizajn BMW Concept i4 vykazuje perfektné proporcie, výrazne silný charakter a samozrejme veľkú pozornosť venovanú detailom,“ dodáva Domagoj Dukec, šéfdizajnér BMW.

Interiér pôsobí veľmi vzdušne vďaka prísnemu minimalizmu a svetlým farbám. Na prístrojovej doske je v podstate len dvojica spojených obrazoviek a nenápadné výduchy vetrania. Napriek tomu sa zdá, že nejde len o dizajnové cvičenie.

Súvisiaci článok Šéfdizajnér elektrických BMW: Sme inkubátorom nových technológií Čítajte 

Stredový tunel má totiž klasické ovládanie infotainmentu iDrive a vnútorné kľučky dverí sú tiež zo sériových BMW.

Podstatná je predovšetkým použitá technológia eDrive piatej generácie. Obsahuje 550-kilogramovú, mimoriadne tenkú batériu v podlahe, ktorá má kapacitu až 80 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 600 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Napája elektromotor s výkonom 390 kW (530 koní), ktorému z nuly na sto stačia štyri sekundy. Maximálna rýchlosť je "len" 200 km/h.

Sériová výroba sa rozbehne v Mníchove budúci rok a kým sa tak stane, BMW ešte príde s elektrickým SUV iX3.

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 134
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 837
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 109
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 042
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 553
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 688
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 232
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miro Broniš: ZRPŠ GJH Trnava 2013: siedmi na jedného
  2. Milan Buno: 10 krokov, ako si z výplaty vybudovať bohatstvo | 7 knižných tipov
  3. Michael Achberger: Keď sauna škodí: komu hrozí kolaps a prečo
  4. Ján Valchár: O bizároch českej politickej scény a protestoch v Gruzínsku
  5. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!)
  7. Jozef Huljak: Zrod mesta na hranici impérií
  8. Ivan Čáni: Všetko je v najlepšom poriadku. Veď bol napadnutý „iba“ Demokrat!
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 949
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 351
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 821
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 340
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 090
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 6 940
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 009
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 810
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu