SME

BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby

Dojazd má vystačiť na 600 kilometrov.

BMW i4 ConceptBMW i4 Concept (Zdroj: BMW )

MNÍCHOV. BMW svoju elektrickú éru odštartovalo v roku 2013 kompaktným modelom i3. Potom však nemecká automobilka pracovala skôr na plug-in hybridoch a okolo modelov elektrickej divízie i ostalo akosi ticho. Ide však o ticho pred prívalom ďalších elektromobilov.

V Ženeve sa mal predstaviť i4 Concept, ktorý veľkosťou aj tvarom karosérie zacieli na konkurenčnú Teslu Model 3. Sériovej podoby sa dočkáme až budúci rok, ale už teraz vidieť, že koncept nemá ďaleko od finálnej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tentoraz ide o štvordverové kupé, ktoré rozhodne nepôsobí tak kontroverzne ako mestský model i3. Teda, až na prednú masku. Tá pre veľké ľadvinky vyvoláva rozporuplné dojmy a verejnosť rozdeľuje na dve skupiny.

SkryťVypnúť reklamu

Jednej sa nový dizajnový jazyk BMW nepáči, druhá v ňom vidí odkaz na staré modely zo 70. a 80. rokov, ktoré mali tiež výrazné vertikálne orientované ľadvinky.

„Dizajn BMW Concept i4 vykazuje perfektné proporcie, výrazne silný charakter a samozrejme veľkú pozornosť venovanú detailom,“ dodáva Domagoj Dukec, šéfdizajnér BMW.

Interiér pôsobí veľmi vzdušne vďaka prísnemu minimalizmu a svetlým farbám. Na prístrojovej doske je v podstate len dvojica spojených obrazoviek a nenápadné výduchy vetrania. Napriek tomu sa zdá, že nejde len o dizajnové cvičenie.

Súvisiaci článok Šéfdizajnér elektrických BMW: Sme inkubátorom nových technológií Čítajte 

Stredový tunel má totiž klasické ovládanie infotainmentu iDrive a vnútorné kľučky dverí sú tiež zo sériových BMW.

Podstatná je predovšetkým použitá technológia eDrive piatej generácie. Obsahuje 550-kilogramovú, mimoriadne tenkú batériu v podlahe, ktorá má kapacitu až 80 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 600 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Napája elektromotor s výkonom 390 kW (530 koní), ktorému z nuly na sto stačia štyri sekundy. Maximálna rýchlosť je "len" 200 km/h.

Sériová výroba sa rozbehne v Mníchove budúci rok a kým sa tak stane, BMW ešte príde s elektrickým SUV iX3.

BMW
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 835
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 8 556
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 029
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 836
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 045
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 5 801
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 099
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 091
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michael Achberger: Miluješ údeniny? Toto musíš vedieť, ak chceš schudnúť
  2. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu
  3. Klára Deketová: Prepáč za hlúpu otázku, ale veľa o Slovensku neviem. Čím je vlastne známe?
  4. Marko Dulak: Deti, na ktoré ústava kašle
  5. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH.
  6. Viktor Pamula: Oslava diktátora
  7. Štefan Šturdzík: Svetový lídri - svetový lúzri !!
  8. Štefan Šturdzík: Polááášek !!
  1. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 18 977
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 407
  3. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 15 267
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 718
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 376
  6. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 830
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 10 612
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 560
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu