LEVERKUSEN. Súčasné modely Mazdy sa vyznačujú dobrým podvozkom aj interiérom, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani prémia.
Lenže motorom oproti konkurentom niečo chýba. Majú síce väčší objem, ale nie sú preplňované a najvyšší výkon končí v Mazde 6 pri 143 kW, teda pri 194 koňoch.
Hoci si mnohí cenia, že japonská automobilka ide proti prúdu, predaje napriek uvedeniu novej Mazdy 3 a CX-30 zaostávajú za očakávaním. Na vine by mala byť práve skromná ponuka motorov.
Už budúci rok sa má situácia zmeniť. Podľa Jalopniku americkí díleri Mazdy počítajú s novinkou. Pôjde o Mazdu 3 s benzínovým turbom, pohonom všetkých kolies a 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Zatiaľ nie je jasné, či motor príde so športovou verziou alebo sa zaradí do existujúcej ponuky. Už dávnejšie však zaznelo, že návrat hot hatchu MPS nie je v pláne.

Kto sa už teší, že Mazda príde s turbom, by ešte nemal predčasne oslavovať. Príchod motora aj do Európy je zatiaľ otázny, keďže automobilka o ňom oficiálne zatiaľ mlčí.
Pripomeňme, že poslednou novinkou bol benzínový motor Skyactiv-X, ktorý kombinuje vlastnosti zážihového aj vznetového motora.
Hoci sľubovanú revolúciu s nízkou spotrebou celkom nepriniesol, v Európe je oň záujem, pretože sa pri Mazde 3 otvára zákazníkom cesta k výkonu 132 kW, resp. 180 koní.
Zároveň už z ponuky kompaktných modelov zmizli naftové motory Skyactiv-D, ktoré sa už Mazde neoplatilo predávať.