SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Škoda Octavia Scout už nebude len s pohonom všetkých kolies

Môže ťahať až dvojtonový príves.

Škoda Octavia ScoutŠkoda Octavia Scout (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MLADÁ BOLESLAV. Ak sú vo svete áut nejaké istoty, tak jedna z nich je, že Octavia dostane športovú verziu RS a terénne ladený Scout. Octaviu RS sme už spoznali pred zrušeným ženevským autosalónom, teraz prišiel rad na Scouta.

Aj tretie vydanie Octavie Scout sa týka iba verzie Combi. Robustnejší vzhľad dotvárajú plastové lemy karosérie s LED hmlovkami v prednom nárazníku.

V interiéri na prístrojovej doske okrem šedej látky pribudol aj drevený obklad a kovové prvky.

Sedadlá majú odolný poťah ThermoFlux. Scout však nie je len o dizajnových vylepšeniach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Utiahne karavan aj motorový čln

Oproti štandardnej Octavii Combi, je outdoorová verzia vďaka plastom predĺžená o 16 milimetrov na 4 703 mm a rozšírená o 15 milimetrov na 1 829 mm. Najväčší základný objem batožinového priestoru v triede vzrástol o ďalších 30 litrov na 640 litrov.

Súvisiaci článok Prečo nás nová Škoda Octavia okamžite zaujala (prvá jazda) Čítajte 

Štandardom je zvýšenie svetlej výšky o 15 milimetrov a ochrana podvozka zahrnutá v balíku pre zlé cesty.

Čo sa motorov týka, vrcholom ponuky Octavie Scout je nový naftový motor 2.0 TDI Evo, ktorý je s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm najsilnejším naftovým motorom v doterajšej histórii modelového radu. Majiteľom Scoutu umožňuje ťahať príves s hmotnosťou dve tony.

Pohon všetkých kolies už nie je povinný

Ďalej je pre štvorkolku na výber slabší naftový motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150k) a benzínový 2.0 TSI, ktorý má 140 kW (190k).

SkryťVypnúť reklamu

Komu sa páči oplastovaná karoséria, ale nepotrebuje si priplácať za pohon všetkých kolies, môže si vybrať z ďalších motorov - najslabšieho naftového 2.0 TDI s výkonom 85 kW (115 k) alebo benzínového 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k).

Oba motory pre predokolku sú s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, len verzia motora 1.5 TSI e-TEC s mild hybridom má 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

Ďalšie novinky z rodiny Octavie, ktorá sa stala tretím najpredávanejším autom v Európe, sa dozvieme začiatkom júla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Vytvor si svoju budúcnosť
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 493
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 914
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 638
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 555
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 058
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 547
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 421
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  2. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  3. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  4. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  5. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 216 944
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 843
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 144
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 549
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 036
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 000
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 896
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 606
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu