SME

Citroen C4 sa vracia, ale mieri do iného segmentu

Jazdiť bude na benzín, naftu alebo elektrinu.

Citroen C4Citroen C4 (Zdroj: Citroen)

PARÍŽ. Segment päťdverových hatchbackov nižšej strednej triedy má v Európe dlhú históriu a roky tvoril nosný pilier väčšiny automobiliek.

Doba sa však mení a už ani budúcnosť áut v triede najpredávanejšieho Volkswagenu Golf nevyzerá tak jasno. Najčerstvejším príkladom je návrat Citroenu C4. Od klasického hatchbacku má riadne ďaleko.

Citroen už pred dvoma rokmi avizoval, že má v pláne nadviazať na dve generácie C4 a predtým Xsary. Kto si vtedy toto vyjadrenie vyložil ako návrat klasického francúzskeho konkurenta Golfu, ten sa veľmi mýlil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový Citroen C4 sa rozhodol ísť s dobou a tá si zjavne žiada crossovery, ktoré nemajú tvar krabice a siluetou strechy pripomínajú elegantné kupé.

Dva týždne pred oficiálnym predstavením francúzskej novinky, ktorá môže mať benzínový, naftový, ale aj plne elektrický pohon, spoznávame C4 z prvej série fotografií.

Predná maska nadväzuje na nápad s rozdelenými svetlami, s ktorými Citroen prišiel v roku 2013 pri rodinnom MPV C4 Picasso. Zaoblená, dozadu plynulo klesajúca strecha horúcej novinky je odkazom na Citroen GS, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov a získal titul Auto roka 1971.

Veľmi netradične pôsobia zadné svetlá so spojlerom, ktorý je súčasťou okna. Zatiaľ automobilka nezverejnila parametre, ale rázvor kolies pripomína súčasnú vlajkovú loď Citroenu - C5 Aircross.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroen Ami ide do výroby, šoférovať ho môžete od 16 rokov Čítajte 

Na fotografiách sa objavuje oranžová benzínová verzia a plne elektrická, ktorá nesie označenie ë-C4 a pôjde o piaty elektrifikovaný model francúzskeho výrobcu.

Interiér je skôr evolúciou súčasných Citroenov. Po kritike ovládania klimatizácie cez centrálnu obrazovku sa konštruktéri zjavne rozhodli vrátiť samostatný panel.

Minulosťou je tiež ovládanie tempomatu páčkou pod volantom a samozrejme sa objavuje pred vodičom virtuálny kokpit.

Na všetky parametre, výbavu aj motory si musíme počkať do 30. júna, keď Citroen novú C4 oficiálne predstaví, už so všetkými podrobnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 9 537
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 773
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 027
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 799
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 885
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 5 306
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 054
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 009
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radoslav Záhumenský: Tri kríže v Skalitom: Výnimočné miesto, ktoré spája výhľady, pokoj a myšlienku
  2. Marek Martin Dobránsky: Skon komunistu Roberta Fica
  3. Irena Šimuneková: Krivoklátske lúky
  4. Martin Pollák: Ľudáci a boľševici a nádherná tradícia reforiem
  5. Ivan Čáni: Najlepším a najspoľahlivejším mojim „Bohom“ som ja sám.
  6. Ivan Beňovič: Prečo je NATO pre Rusko takým postrachom?
  7. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť
  8. Michael Achberger: Miluješ údeniny? Toto musíš vedieť, ak chceš schudnúť
  1. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 442
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 16 005
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 15 354
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 812
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 402
  6. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 879
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 9 667
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 578
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu