SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Citroen C4 sa vracia, ale mieri do iného segmentu

Jazdiť bude na benzín, naftu alebo elektrinu.

Citroen C4Citroen C4 (Zdroj: Citroen)

PARÍŽ. Segment päťdverových hatchbackov nižšej strednej triedy má v Európe dlhú históriu a roky tvoril nosný pilier väčšiny automobiliek.

Doba sa však mení a už ani budúcnosť áut v triede najpredávanejšieho Volkswagenu Golf nevyzerá tak jasno. Najčerstvejším príkladom je návrat Citroenu C4. Od klasického hatchbacku má riadne ďaleko.

Citroen už pred dvoma rokmi avizoval, že má v pláne nadviazať na dve generácie C4 a predtým Xsary. Kto si vtedy toto vyjadrenie vyložil ako návrat klasického francúzskeho konkurenta Golfu, ten sa veľmi mýlil.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nový Citroen C4 sa rozhodol ísť s dobou a tá si zjavne žiada crossovery, ktoré nemajú tvar krabice a siluetou strechy pripomínajú elegantné kupé.

Dva týždne pred oficiálnym predstavením francúzskej novinky, ktorá môže mať benzínový, naftový, ale aj plne elektrický pohon, spoznávame C4 z prvej série fotografií.

Predná maska nadväzuje na nápad s rozdelenými svetlami, s ktorými Citroen prišiel v roku 2013 pri rodinnom MPV C4 Picasso. Zaoblená, dozadu plynulo klesajúca strecha horúcej novinky je odkazom na Citroen GS, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov a získal titul Auto roka 1971.

Veľmi netradične pôsobia zadné svetlá so spojlerom, ktorý je súčasťou okna. Zatiaľ automobilka nezverejnila parametre, ale rázvor kolies pripomína súčasnú vlajkovú loď Citroenu - C5 Aircross.

Skryť Vypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroen Ami ide do výroby, šoférovať ho môžete od 16 rokov Čítajte 

Na fotografiách sa objavuje oranžová benzínová verzia a plne elektrická, ktorá nesie označenie ë-C4 a pôjde o piaty elektrifikovaný model francúzskeho výrobcu.

Interiér je skôr evolúciou súčasných Citroenov. Po kritike ovládania klimatizácie cez centrálnu obrazovku sa konštruktéri zjavne rozhodli vrátiť samostatný panel.

Minulosťou je tiež ovládanie tempomatu páčkou pod volantom a samozrejme sa objavuje pred vodičom virtuálny kokpit.

Na všetky parametre, výbavu aj motory si musíme počkať do 30. júna, keď Citroen novú C4 oficiálne predstaví, už so všetkými podrobnosťami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  5. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  8. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  2. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  3. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  4. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  5. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  6. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  7. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  10. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 42 994
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 102
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 15 821
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 520
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 359
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 478
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 088
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 384
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 091
  10. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 8 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Andrej Kiska: Matovič ma pri Kollárovi sklamal (rozhovor)

Kiska chce za šéfku Za ľudí Remišovú.

Bývalý prezident a šéf strany Za ľudí Andrej Kiska
Podcast Dobré Ráno.
Bödör bude stíhaný väzobne.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Land Rover Defender 110
Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born
Audi Q5