SME

Citroen C4 sa vracia, ale mieri do iného segmentu

Jazdiť bude na benzín, naftu alebo elektrinu.

Citroen C4Citroen C4 (Zdroj: Citroen)

PARÍŽ. Segment päťdverových hatchbackov nižšej strednej triedy má v Európe dlhú históriu a roky tvoril nosný pilier väčšiny automobiliek.

Doba sa však mení a už ani budúcnosť áut v triede najpredávanejšieho Volkswagenu Golf nevyzerá tak jasno. Najčerstvejším príkladom je návrat Citroenu C4. Od klasického hatchbacku má riadne ďaleko.

Citroen už pred dvoma rokmi avizoval, že má v pláne nadviazať na dve generácie C4 a predtým Xsary. Kto si vtedy toto vyjadrenie vyložil ako návrat klasického francúzskeho konkurenta Golfu, ten sa veľmi mýlil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový Citroen C4 sa rozhodol ísť s dobou a tá si zjavne žiada crossovery, ktoré nemajú tvar krabice a siluetou strechy pripomínajú elegantné kupé.

Dva týždne pred oficiálnym predstavením francúzskej novinky, ktorá môže mať benzínový, naftový, ale aj plne elektrický pohon, spoznávame C4 z prvej série fotografií.

Predná maska nadväzuje na nápad s rozdelenými svetlami, s ktorými Citroen prišiel v roku 2013 pri rodinnom MPV C4 Picasso. Zaoblená, dozadu plynulo klesajúca strecha horúcej novinky je odkazom na Citroen GS, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov a získal titul Auto roka 1971.

Veľmi netradične pôsobia zadné svetlá so spojlerom, ktorý je súčasťou okna. Zatiaľ automobilka nezverejnila parametre, ale rázvor kolies pripomína súčasnú vlajkovú loď Citroenu - C5 Aircross.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroen Ami ide do výroby, šoférovať ho môžete od 16 rokov Čítajte 

Na fotografiách sa objavuje oranžová benzínová verzia a plne elektrická, ktorá nesie označenie ë-C4 a pôjde o piaty elektrifikovaný model francúzskeho výrobcu.

Interiér je skôr evolúciou súčasných Citroenov. Po kritike ovládania klimatizácie cez centrálnu obrazovku sa konštruktéri zjavne rozhodli vrátiť samostatný panel.

Minulosťou je tiež ovládanie tempomatu páčkou pod volantom a samozrejme sa objavuje pred vodičom virtuálny kokpit.

Na všetky parametre, výbavu aj motory si musíme počkať do 30. júna, keď Citroen novú C4 oficiálne predstaví, už so všetkými podrobnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  2. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  3. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 11 226
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 5 772
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 5 538
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 407
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 926
  6. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 882
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 301
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 739
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  2. Anton Lisinovič: Čítanie z knižnice: Kráľ Artuš a jeho družina
  3. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 13
  4. Jozef Černek: S úctou k tým, ktorí odišli zo scény Jozef Kiss Péntek, Aranka Szentpétery, Mátyás Dráfi
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza chráneného svedka: Nové dôkazy v prípade vraždy v Chorvátsku. Policajti našli loď
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní?
  7. Ivan Lazor: Keď sa démoni stretnú so snami: Moje finále na Majstrovstvách sveta
  8. Igor Vojtek: Vplyv generatívnej umelej inteligencie na životné prostredie - druhá časť
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 14 147
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 11 791
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 873
  4. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 8 382
  5. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 466
  6. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 185
  7. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 183
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 155
  1. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  2. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  3. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  4. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  5. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  6. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  7. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  8. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
SkryťZatvoriť reklamu