SME

Suzuki prezradilo cenu svojho prvého plug-in hybridu Across

Na elektrinu prejde až 75 kilometrov.

Suzuki Across PHEVSuzuki Across PHEV (Zdroj: Suzuki )

Suzuki v uplynulých mesiacoch rozšírilo mild-hybridnú technológiu na väčšinu modelov. Elektromobil či plug-in hybrid v ponuke chýbajú, nie však už nadlho. Prichádza rodinné SUV Suzuki Across, ktoré je nám dizajnom vlastne dobre známe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Across je totiž prvým výsledkom užšej spolupráce Suzuki s Toyotou. Automobilky si tak vzájomne pomôžu. Suzuki vyvíja nové benzínové motory pre malé autá, ktoré použije Toyota a tá zase pre Suzuki zabezpečí elektrifikáciu modelov.

Hoci by sa spredu mohlo zdať, že ide o úplne nový model, bočný pohľad už prezradí pôvod v súčasnej generácii Toyoty RAV4. Suzuki sa však tým nijako netají a medzičasom predstavilo aj rodinné kombi Swace, ktoré vychádza z Corolly Touring Sports.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 

V Európe sa RAV4 s plug-in hybridnou technológiou ešte len začne predávať, Across už prichádza rovno s ňou.

Auto poháňa 2,5-litrový atmosférický štvorvalec Dynamic Force s výkonom 136 kW (185 koní) a elektromotor s výkonom 134 kW (182 koní). Spoločne Acrossu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 koní)

Energiu čerpá z lítium-iónovej batérie s kapacitou 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou. Mala by zabezpečiť elektrický dojazd až 75 kilometrov a bez spaľovacieho motora vie auto uháňať rýchlosťou 135 km/h.

Across má aj pohon všetkých kolies E-Four. Zabezpečuje ho ďalší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 40 kW (54 koní). Zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80.

Súvisiaci článok Suzuki Ignis: Dostupný hybrid rozhodne netreba podceňovať (test) Čítajte 

Interiér sa oproti Toyote až na logo na volante nemenil, kufor má objem 490 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je množstvo jazdných asistentov vrátane rozpoznávania dopravných značiek, adaptívneho tempomatu aj udržiavania v jazdnom pruhu.

Across sa stane vlajkovou loďou Suzuki a vo veľmi obmedzenom počte sa bude predávať aj na Slovensku. Prvé autá prídu do konca tohto roka. V ponuke bude len najvyššia výbava, s ktorou rodinný plug-in hybrid bude stáť 49 990 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 603
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 466
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 339
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 717
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 536
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 549
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 855
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 056
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  2. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  6. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Štefan Šturdzík: Róbert , novinári sú strážny pes demokracie.
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 480
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 824
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 466
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 487
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 102
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 018
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 922
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 352
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu