SME

Suzuki prezradilo cenu svojho prvého plug-in hybridu Across

Na elektrinu prejde až 75 kilometrov.

Suzuki Across PHEVSuzuki Across PHEV (Zdroj: Suzuki )

Suzuki v uplynulých mesiacoch rozšírilo mild-hybridnú technológiu na väčšinu modelov. Elektromobil či plug-in hybrid v ponuke chýbajú, nie však už nadlho. Prichádza rodinné SUV Suzuki Across, ktoré je nám dizajnom vlastne dobre známe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Across je totiž prvým výsledkom užšej spolupráce Suzuki s Toyotou. Automobilky si tak vzájomne pomôžu. Suzuki vyvíja nové benzínové motory pre malé autá, ktoré použije Toyota a tá zase pre Suzuki zabezpečí elektrifikáciu modelov.

Hoci by sa spredu mohlo zdať, že ide o úplne nový model, bočný pohľad už prezradí pôvod v súčasnej generácii Toyoty RAV4. Suzuki sa však tým nijako netají a medzičasom predstavilo aj rodinné kombi Swace, ktoré vychádza z Corolly Touring Sports.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 

V Európe sa RAV4 s plug-in hybridnou technológiou ešte len začne predávať, Across už prichádza rovno s ňou.

Auto poháňa 2,5-litrový atmosférický štvorvalec Dynamic Force s výkonom 136 kW (185 koní) a elektromotor s výkonom 134 kW (182 koní). Spoločne Acrossu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 koní)

Energiu čerpá z lítium-iónovej batérie s kapacitou 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou. Mala by zabezpečiť elektrický dojazd až 75 kilometrov a bez spaľovacieho motora vie auto uháňať rýchlosťou 135 km/h.

Across má aj pohon všetkých kolies E-Four. Zabezpečuje ho ďalší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 40 kW (54 koní). Zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80.

Súvisiaci článok Suzuki Ignis: Dostupný hybrid rozhodne netreba podceňovať (test) Čítajte 

Interiér sa oproti Toyote až na logo na volante nemenil, kufor má objem 490 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je množstvo jazdných asistentov vrátane rozpoznávania dopravných značiek, adaptívneho tempomatu aj udržiavania v jazdnom pruhu.

Across sa stane vlajkovou loďou Suzuki a vo veľmi obmedzenom počte sa bude predávať aj na Slovensku. Prvé autá prídu do konca tohto roka. V ponuke bude len najvyššia výbava, s ktorou rodinný plug-in hybrid bude stáť 49 990 eur.

Suzuki

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 10 497
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 437
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 900
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 513
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 542
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 539
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 314
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 192
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  3. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  4. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  5. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  6. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  7. Martin Pollák: Hra o záchranu
  8. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 637
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 790
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 580
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 448
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 932
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 463
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 844
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 790
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu