SME

Suzuki prezradilo cenu svojho prvého plug-in hybridu Across

Na elektrinu prejde až 75 kilometrov.

Suzuki Across PHEVSuzuki Across PHEV (Zdroj: Suzuki )

Suzuki v uplynulých mesiacoch rozšírilo mild-hybridnú technológiu na väčšinu modelov. Elektromobil či plug-in hybrid v ponuke chýbajú, nie však už nadlho. Prichádza rodinné SUV Suzuki Across, ktoré je nám dizajnom vlastne dobre známe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Across je totiž prvým výsledkom užšej spolupráce Suzuki s Toyotou. Automobilky si tak vzájomne pomôžu. Suzuki vyvíja nové benzínové motory pre malé autá, ktoré použije Toyota a tá zase pre Suzuki zabezpečí elektrifikáciu modelov.

Hoci by sa spredu mohlo zdať, že ide o úplne nový model, bočný pohľad už prezradí pôvod v súčasnej generácii Toyoty RAV4. Suzuki sa však tým nijako netají a medzičasom predstavilo aj rodinné kombi Swace, ktoré vychádza z Corolly Touring Sports.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 

V Európe sa RAV4 s plug-in hybridnou technológiou ešte len začne predávať, Across už prichádza rovno s ňou.

Auto poháňa 2,5-litrový atmosférický štvorvalec Dynamic Force s výkonom 136 kW (185 koní) a elektromotor s výkonom 134 kW (182 koní). Spoločne Acrossu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 koní)

Energiu čerpá z lítium-iónovej batérie s kapacitou 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou. Mala by zabezpečiť elektrický dojazd až 75 kilometrov a bez spaľovacieho motora vie auto uháňať rýchlosťou 135 km/h.

Across má aj pohon všetkých kolies E-Four. Zabezpečuje ho ďalší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 40 kW (54 koní). Zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80.

Súvisiaci článok Suzuki Ignis: Dostupný hybrid rozhodne netreba podceňovať (test) Čítajte 

Interiér sa oproti Toyote až na logo na volante nemenil, kufor má objem 490 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je množstvo jazdných asistentov vrátane rozpoznávania dopravných značiek, adaptívneho tempomatu aj udržiavania v jazdnom pruhu.

Across sa stane vlajkovou loďou Suzuki a vo veľmi obmedzenom počte sa bude predávať aj na Slovensku. Prvé autá prídu do konca tohto roka. V ponuke bude len najvyššia výbava, s ktorou rodinný plug-in hybrid bude stáť 49 990 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 413
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 438
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 803
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 524
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 103
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 030
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 011
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 802
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik Tiger v službách systému čurillovcov: Aké benefity dostal za zamotané pravdy?
  2. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 2. časť
  3. Jozef Huljak: Nemáme ropu, ale môžeme mať plán. Čo nás učí príbeh nórskeho bohatstva?
  4. František Kukura: Budeme opäť skákať ponad vatry?
  5. Andrea Podešvová: Keď Pohoda neprináša len pohodu
  6. Matúš Grznár: Vyháňame budúcich Einsteinov? Zastavme normalizáciu v školstve!
  7. Viktor Pamula: Nepodporuj Ukrajinu, zlepši svoje okolie
  8. Eva Bachletová: Nemám rada zbrane
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 20 939
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 410
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 400
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 723
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 018
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 859
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 5 593
  8. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 485
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
SkryťZatvoriť reklamu