SME
Piatok, 2. október, 2020 | Meniny má LevoslavKrížovkyKrížovky

Toyota Yaris lepšie jazdí a hybrid poteší spotrebou (prvá jazda)

Novinka napriek bohatšej výbave mierne schudla.

Toyota Yaris (Zdroj: Toyota)

Krátko po prvom stretnutí s novou Toyotou Yaris prišiel čas stráviť za jej volantom aj prvé kilometre. Na najnovší Yaris, ktorý sa opäť vyrába vo Francúzsku, sme boli prirodzene zvedaví z viacerých dôvodov.

Tým hlavným je, že predošlé generácie si získali povesť spoľahlivých mestských spoločníkov a Yaris bol zároveň prvým malým full hybridom.

Teraz so sprísňovaním emisií už dostáva konkurentov v podobe Hondy Jazz a Renaultu Clio E-Tech. Všetci prichádzajú na trh zhruba naraz.

Aby Toyota vynikla, Yaris postavila na odvodenej platforme GA-B, čím sa podarilo znížiť ťažisko, zvýšiť konštrukčnú tuhosť karosérie, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti.

Yaris sa vďaka tomu zmenil aj proporčne, je o 10 mm nižší, ale o 50 mm širší. Zaujímavosťou je, že hoci sa auto na dĺžku skrátilo o 5 mm, rázvor kolies narástol o 57 mm. Znamená to, kolesá išli viac do rohov karosérie, čím sa skrátili previsy.

Súvisiaci článok Toyota spúšťa predpredaj Yarisu. Ponúka nezvyčajne bohatú výbavu Čítajte 

Kým v niektorých európskych krajinách sa Yaris začal predávať už len ako hybrid, u nás je v ponuke aj s cenovo dostupnejšou dvojicou benzínových trojvalcov, ktoré si nepomáhajú elektrinou.

Nám sa do rúk dostala najdrahšia verzia takpovediac so všetkým, teda s 1,5-litrovým trojvalcom s hybridom a v úvodnej výbave Premiere Edition.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S lepšou ergonómiou ako Corolla

V interiéri prevládajú veľmi podobné pocity ako vo väčších Toyotách. Nielen preto, že citeľne pribudlo viac miesta pre posádku, ale Yaris jednoducho zdedil mnohé prvky od starších súrodencov.

Nie je to na škodu, ale interiér nepôsobí nijak štýlovo a v našom prípade ani farebne. Najviac zaujal netradičným umiestnením vnútorných kľučiek dverí a poličkou pod dotykovou obrazovkou, za ktorou sa schovávajú výduchy klimatizácie.

Oproti väčšej Corolle pôsobí multifunkčný volant modernejšie a pochvalu si zaslúži aj lepšie navrhnutý stredový tunel. Vidieť, že tu sa už myslelo na viac odkladacích miest.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C77EQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M77EQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Malé autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Rooseveltovej nemocnici ordinovali lekári nakazení Covidom, ktorí však nemali príznaky.
Dobré ráno

Dobre ráno: Interrupčnú tabletku nemáme kvôli ideológii. Veda hovorí jasne

Prečo ju používajú všetky západné krajiny v EÚ a Slovensko nie?

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovičova melodráma pandémiu neporazí

Populizmus počas pandémie je zdrojom chaosu, ak nie priameho ohrozenia zdravia obyvateľstva.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Futbalisti AC Miláno sa radujú z postupu.

Neprehliadnite tiež

Renault E-Tech

V Bratislave začali vyrábať najvýkonnejší Touareg R

Na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a pomáha si elektrinou.

Volkswagen Touareg R

Dacia odhalila všetky podrobnosti o novom Logane aj Sandere

Novinky sú postavené na rovnakom základe.

Nová Dacia Sandero Stepway, Logan a Sandero.

Francúzska ikona Renault Clio oslavuje 30 rokov

Najväčším úletom bola verzia so šesťvalcom uprostred.

30 rokov Renaultu Clio.