SME
Nedeľa, 1. október, 2023 | Meniny má Arnold
reklama

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.4 (Zdroj: Volkswagen )

WOLFSBURG. Nový modelový rad z dielne Volkswagenu sa rozrástol o nového člena. Je ním kompaktné SUV Volkswagen ID.4, ktorý je technológiou príbuzný nedávno predstavenej Škode Enyaq.

Veľkosťou ide o elektrickú alternatívu k najpredávanejšiemu Volkswagenu vo svete – modelu Tiguan, ktorý s nedávnym faceliftom dostal plug-in hybridnú verziu.

„ID.4 je všestranný automobil, ktorý zaujme mnohých zákazníkov efektívnym elektrickým pohonom, veľkým priestorom, modernými asistenčnými systémami a výrazným dizajnom,“ povedal pri online premiére Ralf Brandstätter, šéf Volkswagenu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci má ID.4 rovnakú podvozkovú platformu MEB ako Enyaq, dizajn je výrazne odlišný. Oblé línie skôr korešpondujú s menším ID.3, čomu zodpovedá aj minimalistická koncepcia prístrojovej dosky.

Tiež to znamená, že chod auta sa ovláda hore, pri volante a väčšina funkcií je dostupná cez 10- alebo 12-palcovú obrazovku infotainmentu.

Volkswagen tvrdí, že ID.4 síce veľkosťou zodpovedá Tiguanu, ale ponúkne vnútri priestor ako o triedu väčšie autá. Kufor má objem 543 litrov, po sklopení sedadiel narastie na 1575 l.

Najprv s pohonom zadných kolies

Na začiatok sa objavia limitované verzie ID.4 1st a ID.4 1st Max s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom zadných kolies.

Dojazd je vďaka batérii v podlahe s kapacitou 77 kWh až 520 kilometrov na jedno nabitie. Aj na nemeckých diaľniciach však musí stačiť maximálna rýchlosť 160 km/h. Z nuly na sto elektrické SUV zrýchli za 8,5 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na 125 kW rýchlonabíjačke získa ID.4 dojazd na ďalších 320 kilometrov za pol hodiny nabíjania.

Vďaka svetlej výške podvozka 21 cm by malo ísť o rodinné auto určené nielen na cesty, ale aj do ľahšieho terénu.

Drahší ako Enyaq

Budúci rok sa ponuka rozšíri o 222 kW, teda 302-koňovú verziu s pohonom všetkých kolies a možnosťou ťahania prívesov. Cenovo dostupnejšie ID.4 zároveň dostane menšiu 52 kWh batériu.

Predpokladaná slovenská cena úvodnej verzie 1st Edition je 47 800 eur. Pokiaľ sa vrátia štátne dotácie na kúpu elektromobilu, ID.4 môže získať príspevok 8000 eur.

Výbava je pritom bohatá, obsahuje navigačný systém Discover Pro, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj núdzové brzdenie či cúvaciu kameru. Auto má 20-palcové hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V zime poteší tepelné čerpadlo, vyhrievané čelné sklo, ale aj sedadlá či veniec volantu.

Ešte viac komfortu

Vyšší stupeň 1st Max zvonku spoznáte podľa svetelného pruhu spájajúceho predné LED Matrixové svetlá a má ešte väčšie má 21-palcové hliníkové disky.

Komfort na palube zlepšuje adaptívny podvozok, akustické sklá, trojzónová klimatizácia, head-up displej s rozšírenou realitou či úplné sledovanie okolia vozidla.

Z oboch úvodných sérií vznikne celkovo 27-tisíc kusov, po ich vypredaní nabehne výroba áut z konfigurátora.

Keďže ID.4 je prvým globálnym elektromobilom Volkswagenu, výroba neostane len v továrni v Zwickau, kde sa kedysi vyrábali Trabanty.

V roku 2022 sa počíta s nábehom výroby aj v americkej Chattanooge, štáte Tennessee.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  2. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  3. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  4. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  5. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  6. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  7. Všetkým lepí pred voľbami
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Svetový deň srdca v Nemocnici AGEL Košice-Šaca
  2. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  3. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  4. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  5. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  6. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  7. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  8. Vyrábajú lieky, ktoré poznali naše babky
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 21 787
  2. Všetkým lepí pred voľbami 13 075
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 7 055
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 958
  5. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 5 714
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 5 007
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 775
  8. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa? 4 545
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Republika, Sme rodina aj Demokrati sú mimo.


1 h
Sledujeme výsledky parlamentných volieb 2023 minútu po minúte

Volebná účasť dosiahla 68,51 percenta.


a 8 ďalší 5 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Šírenie strachu mu nakoniec prinieslo víťazstvo.


4 h
Peter Tkačenko

Teraz je to na občanoch.


2 h

Neprehliadnite tiež

Ineos Grenadier

Priplatiť sa dá prakticky za čokoľvek.


28. sep
Ilustračné foto.

Autá od októbra môžu stáť už len na vyznačených miestach.


a 1 ďalší 27. sep
Ilustračné foto.

Návrh pre Euro 7 prešiel výrazným kompromisom.


26. sep
Mercedes B250 e

Prednosťou je rýchle nabíjanie aj veľký dojazd.


26. sep
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Vypýta si Pellegrini pozíciu predsedu vlády ?
  2. Juraj Sališ: Pre tých čo snívajú o Hlase
  3. Ján Škerko: My s tým súhlasíme (?); s tým ľudom
  4. Rado Surovka: Múmia sa vracia.
  5. Juraj Laubert: Normálny Slovák
  6. Marta Karchňáková: Tomorrow morning
  7. Marek Mačuha: Beznádejné Slovensko
  8. Rado Surovka: Otvorený list vám, všetkým.
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 83 859
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 46 749
  3. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 40 935
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 540
  5. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 493
  6. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď 15 576
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 13 617
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 13 312
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu