SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.4 (Zdroj: Volkswagen )

WOLFSBURG. Nový modelový rad z dielne Volkswagenu sa rozrástol o nového člena. Je ním kompaktné SUV Volkswagen ID.4, ktorý je technológiou príbuzný nedávno predstavenej Škode Enyaq.

Veľkosťou ide o elektrickú alternatívu k najpredávanejšiemu Volkswagenu vo svete – modelu Tiguan, ktorý s nedávnym faceliftom dostal plug-in hybridnú verziu.

„ID.4 je všestranný automobil, ktorý zaujme mnohých zákazníkov efektívnym elektrickým pohonom, veľkým priestorom, modernými asistenčnými systémami a výrazným dizajnom,“ povedal pri online premiére Ralf Brandstätter, šéf Volkswagenu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hoci má ID.4 rovnakú podvozkovú platformu MEB ako Enyaq, dizajn je výrazne odlišný. Oblé línie skôr korešpondujú s menším ID.3, čomu zodpovedá aj minimalistická koncepcia prístrojovej dosky.

Tiež to znamená, že chod auta sa ovláda hore, pri volante a väčšina funkcií je dostupná cez 10- alebo 12-palcovú obrazovku infotainmentu.

Volkswagen tvrdí, že ID.4 síce veľkosťou zodpovedá Tiguanu, ale ponúkne vnútri priestor ako o triedu väčšie autá. Kufor má objem 543 litrov, po sklopení sedadiel narastie na 1575 l.

Najprv s pohonom zadných kolies

Na začiatok sa objavia limitované verzie ID.4 1st a ID.4 1st Max s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom zadných kolies.

Dojazd je vďaka batérii v podlahe s kapacitou 77 kWh až 520 kilometrov na jedno nabitie. Aj na nemeckých diaľniciach však musí stačiť maximálna rýchlosť 160 km/h. Z nuly na sto elektrické SUV zrýchli za 8,5 sekundy.

Skryť Vypnúť reklamu

Na 125 kW rýchlonabíjačke získa ID.4 dojazd na ďalších 320 kilometrov za pol hodiny nabíjania.

Vďaka svetlej výške podvozka 21 cm by malo ísť o rodinné auto určené nielen na cesty, ale aj do ľahšieho terénu.

Drahší ako Enyaq

Budúci rok sa ponuka rozšíri o 222 kW, teda 302-koňovú verziu s pohonom všetkých kolies a možnosťou ťahania prívesov. Cenovo dostupnejšie ID.4 zároveň dostane menšiu 52 kWh batériu.

Predpokladaná slovenská cena úvodnej verzie 1st Edition je 47 800 eur. Pokiaľ sa vrátia štátne dotácie na kúpu elektromobilu, ID.4 môže získať príspevok 8000 eur.

Výbava je pritom bohatá, obsahuje navigačný systém Discover Pro, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj núdzové brzdenie či cúvaciu kameru. Auto má 20-palcové hliníkové disky.

Skryť Vypnúť reklamu

V zime poteší tepelné čerpadlo, vyhrievané čelné sklo, ale aj sedadlá či veniec volantu.

Ešte viac komfortu

Vyšší stupeň 1st Max zvonku spoznáte podľa svetelného pruhu spájajúceho predné LED Matrixové svetlá a má ešte väčšie má 21-palcové hliníkové disky.

Komfort na palube zlepšuje adaptívny podvozok, akustické sklá, trojzónová klimatizácia, head-up displej s rozšírenou realitou či úplné sledovanie okolia vozidla.

Z oboch úvodných sérií vznikne celkovo 27-tisíc kusov, po ich vypredaní nabehne výroba áut z konfigurátora.

Keďže ID.4 je prvým globálnym elektromobilom Volkswagenu, výroba neostane len v továrni v Zwickau, kde sa kedysi vyrábali Trabanty.

V roku 2022 sa počíta s nábehom výroby aj v americkej Chattanooge, štáte Tennessee.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 839
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 834
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 853
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 183
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 152
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 912
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 599
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

5 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h