SME

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.4 (Zdroj: Volkswagen )

WOLFSBURG. Nový modelový rad z dielne Volkswagenu sa rozrástol o nového člena. Je ním kompaktné SUV Volkswagen ID.4, ktorý je technológiou príbuzný nedávno predstavenej Škode Enyaq.

Veľkosťou ide o elektrickú alternatívu k najpredávanejšiemu Volkswagenu vo svete – modelu Tiguan, ktorý s nedávnym faceliftom dostal plug-in hybridnú verziu.

„ID.4 je všestranný automobil, ktorý zaujme mnohých zákazníkov efektívnym elektrickým pohonom, veľkým priestorom, modernými asistenčnými systémami a výrazným dizajnom,“ povedal pri online premiére Ralf Brandstätter, šéf Volkswagenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci má ID.4 rovnakú podvozkovú platformu MEB ako Enyaq, dizajn je výrazne odlišný. Oblé línie skôr korešpondujú s menším ID.3, čomu zodpovedá aj minimalistická koncepcia prístrojovej dosky.

Tiež to znamená, že chod auta sa ovláda hore, pri volante a väčšina funkcií je dostupná cez 10- alebo 12-palcovú obrazovku infotainmentu.

Volkswagen tvrdí, že ID.4 síce veľkosťou zodpovedá Tiguanu, ale ponúkne vnútri priestor ako o triedu väčšie autá. Kufor má objem 543 litrov, po sklopení sedadiel narastie na 1575 l.

Najprv s pohonom zadných kolies

Na začiatok sa objavia limitované verzie ID.4 1st a ID.4 1st Max s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom zadných kolies.

Dojazd je vďaka batérii v podlahe s kapacitou 77 kWh až 520 kilometrov na jedno nabitie. Aj na nemeckých diaľniciach však musí stačiť maximálna rýchlosť 160 km/h. Z nuly na sto elektrické SUV zrýchli za 8,5 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Na 125 kW rýchlonabíjačke získa ID.4 dojazd na ďalších 320 kilometrov za pol hodiny nabíjania.

Vďaka svetlej výške podvozka 21 cm by malo ísť o rodinné auto určené nielen na cesty, ale aj do ľahšieho terénu.

Drahší ako Enyaq

Budúci rok sa ponuka rozšíri o 222 kW, teda 302-koňovú verziu s pohonom všetkých kolies a možnosťou ťahania prívesov. Cenovo dostupnejšie ID.4 zároveň dostane menšiu 52 kWh batériu.

Predpokladaná slovenská cena úvodnej verzie 1st Edition je 47 800 eur. Pokiaľ sa vrátia štátne dotácie na kúpu elektromobilu, ID.4 môže získať príspevok 8000 eur.

Výbava je pritom bohatá, obsahuje navigačný systém Discover Pro, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj núdzové brzdenie či cúvaciu kameru. Auto má 20-palcové hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu

V zime poteší tepelné čerpadlo, vyhrievané čelné sklo, ale aj sedadlá či veniec volantu.

Ešte viac komfortu

Vyšší stupeň 1st Max zvonku spoznáte podľa svetelného pruhu spájajúceho predné LED Matrixové svetlá a má ešte väčšie má 21-palcové hliníkové disky.

Komfort na palube zlepšuje adaptívny podvozok, akustické sklá, trojzónová klimatizácia, head-up displej s rozšírenou realitou či úplné sledovanie okolia vozidla.

Z oboch úvodných sérií vznikne celkovo 27-tisíc kusov, po ich vypredaní nabehne výroba áut z konfigurátora.

Keďže ID.4 je prvým globálnym elektromobilom Volkswagenu, výroba neostane len v továrni v Zwickau, kde sa kedysi vyrábali Trabanty.

V roku 2022 sa počíta s nábehom výroby aj v americkej Chattanooge, štáte Tennessee.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 831
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 835
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 617
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 346
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 250
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 869
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 647
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 487
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


15
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


13
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


150
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


74
reklama
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 282
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 767
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 619
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 084
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu