SME

Predaje nových áut opäť klesajú, rastie záujem o malé francúzske autá

Podiel elektrifikovaných áut dobieha naftové.

Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008.Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008. (Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Záver leta predajom nových áut v Európe príliš neprial. Po júlovom poklese len o štyri percentá sa v auguste prepadli predaje o 18 percent oproti rovnakému mesiacu za minulý rok.

Až šesť z desiatich najpredávanejších áut tvorili modely z ponuky francúzskeho koncernu PSA alebo od Renaultu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Analytik JATO Dynamics Felipe Munoz tvrdí, že je ešte stále predčasné hovoriť o postupnej obnove predajov z obdobia pred prepuknutím korony.

„Dobrou správou pre automobilový priemysel pri augustových výsledkoch je, že pokles bol z veľkej časti na strane firemných áut, registrácie pri súkromných autách klesli len o štyri percentá,“ zhodnotil Munoz.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom bola ešte letná sezóna a čerpanie dovoleniek, ktoré oddialilo nákup služobných áut vo veľkých spoločnostiach.

Celkovo bolo v auguste v Európe zaregistrovaných 881 897 nových vozidiel, z toho 6234 na Slovensku.

Pre náš domáci trh ide o 38-percentný pokles oproti minuloročnému augustu.

Väčší pokles z európskych krajín v ôsmom mesiaci zaznamenalo už len Rumunsko.

Každé piate z nových áut bolo v auguste už do istej miery elektrifikované a medziročne podiel takýchto áut v Európe narástol o 121 percent.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7BGQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Súvisiace témy: Peugeot, Volkswagen Golf
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 645
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 504
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 153
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 467
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 321
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu