SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Volkswagen ID.3 je prvý elektromobil, ktorý sa vypína zadkom (test)

Deklarovaný dojazd sme zďaleka nedosiahli.

Volkswagen ID.3 1st (Zdroj: Marek Čepa)

Volkswagen ID.3 1st Plus Pro Performanc

Cena od / verzia od (eur)36 860 / 41 550
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh/100km)16,9 / 20,1
Objem batožinového priestoru (l)385
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2771; 4261; 1809; 1568

Dostávame do rúk rovnaký kľúč ako od najnovšieho Golfu a aj na parkovisku nájdeme podobne veľký hatchback, ale Golf to rozhodne nie je.

Auto zacíti blízkosť kľúča, otvorí svoje LED-Matrixové oči a zvedavo sa okolo seba poobzerá. Pred nami je najnovšia pýcha tvorcu kultového Chrobáka aj Golfu - elektrický Volkswagen ID.3.

Pri siedmej generácii Volkswagenu Golf sa začali objavovať názory, že tento európsky bestseller sa už nemá príliš kam posunúť. Jeho nová generácia nám dokázala, že vie ponúknuť výborne zvládnuté asistenčné systémy, ale akosi sa žiadala už zásadnejšia novinka. A aj prišla.

Volkswagen usúdil, že skutočne dozrel čas na dobu elektrickú. A keď sa pre niečo rozhodne táto nemecká značka, treba to brať vážne, lebo pre automobilový svet to často znamená nové štandardy.

Či je elektrický Volkswagen ID.3 skutočnou revolúciou, sme zisťovali v redakčnom teste.

Ak je Volkswagen v niečom majster, je to lákanie na nový model dlho pred reálnym spustením výroby. Veď prvýkrát sme elektrický hatchback vo forme konceptu videli už na parížskom autosalóne v roku 2016.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Príchod produkčnej verzie sa nezaobišiel bez vážnych problémov so softvérom a nepomohla ani korona, ale dlho sľubované ID.3 sa konečne začína stávať realitou aj na našich cestách.

Máme celkom pochopenie, prečo o ňom Volkswagen toľko hovoril. Je totiž jeho prvým autom, ktoré bolo od základu postavené ako elektromobil na novej platforme MEB určenej aj množstvu ďalších áut na batérie z koncernu Volkswagen a dokonca aj pre Fordy.

Nový začiatok

Práve ID.3 je skvelou ukážkou, ako koncepcia elektromobilov mení nové autá. Aj keď ide o hatchback, kvapkovitým tvarom karosérie aj vnútorným priestorom má bližšie k rodinným MPV.

Jedným z dôvodov je snaha o čo najnižší koeficient aerodynamického odporu, a teda aj lepší dojazd. Konštruktéri už nemuseli počítať s miestom pre dvojlitrový spaľovací motor či výfukové potrubie.

Popri krátkych previsoch karosérie je zaujímavým údajom rázvor kolies 2765 mm, čo je viac ako v prípade Tiguanu. ID.3 má rázvorom blízko k Passatu či rodinnému Touranu. Napriek tomu je auto kratšie než nový Golf.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podlaha je až nečakane masívna, máte pocit, že nastupujete do SUV, len netreba prekračovať hlboký prah dverí. V podlahe je totiž uložená lítium-iónová batéria s kapacitou 58 kWh, čo by malo vystačiť na dojazd 390 až 426 kilometrov. Od týchto údajov sme mali v teste, žiaľ, ďaleko, no k výsledku sa ešte dostaneme.

Elektromotor ukrytý pod podlahou slušne veľkého 385-litrového kufra poháňa zadné kolesá a má výkon 150 kW (204 koní).

Zvonku zaujme, zvnútra trochu sklame

Veselú tyrkysovú farbu Makena už poznáme z T-Crossu, ale v prípade ID.3 priťahuje pochopiteľne viac pohľadov a palec hore nám počas testu ukázalo aj zopár majiteľov Tesly.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7E27 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7E27 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Lodgy Stepway budúci rok dostane terénnejšie sa tváriacu náhradu.
Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.