SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Hyundai začína odhaľovať nový Ioniq 5, bude z neho štýlový crossover

Z nuly na sto zrýchli za 5,3 sekundy.

Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5 (Zdroj: Hyundai)

SOUL. Jednou z najzaujímavejších noviniek Hyundaiu na tento rok je samostatný modelový rad Ioniq. Prvou lastovičkou, ktorá sa už odhaľuje, je elektrický crossover Ioniq 5.

Ide o prvý model, ktorý dostane novú platformu E-GMP určenú výhradne pre elektrické modely. Ioniq 5 dizajnom vychádza z konceptu 45, ktorý sa predviedol na autosalóne vo Frankfurte na jeseň 2019. Pozitívne ohlasy ho teraz dostali do sériovej výroby.

Výraznými hranami aj tvarom karosérie auto odkazuje na prvý vlastný model značky - Hyundai Pony. Predtým juhokórejská automobilka vyrábala licenčný Ford Cortina.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Línie pre pôvodné Pony navrhlo v 70. rokoch talianske štúdio Italdesign a postupne sa rozbehol export do celého sveta, najmä do USA a neskôr aj do Európy.

Prvá generácia prišla v roku 1974, preto mal koncept v názve 45, aby pripomenul výročie Pony nielen tvarmi.

Súvisiaci článok V koncepte Hyundai 45 sa stretla budúcnosť s minulosťou Čítajte 

Nový Ioniq 5 sa od konceptu na prvý pohľad príliš nelíši. V štrbine prednej masky vidieť nové svetlá Parametric Pixels, ktoré majú pripomínať dobu digitálnu. Poskladané sú až z 256 pixelov. V podobnom štýle je aj zadný svetelný podpis.

Detail zboku ukazuje veľké 20-palcové disky - zatiaľ najväčšie aké sa pri elektrických Hyundaioch objavili. Kľučky dverí by mali ostať zapustené a vonkajšie spätné zrkadlá nahrádzajú kamery.

Výrobca sľubuje ultra rýchle nabíjanie. Za päť minút Ioniq 5 získa dojazd 100 kilometrov. Z 10 na 80 percent sa batéria nabije za 18 minút. Nebude tiež chýbať možnosť pripojiť spotrebiče do 230V zásuvky.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci sa nový Ioniq 5 tvári ako hatchback, automobilka ho radí medzi kompaktné CUV respektíve crossovery. Dá sa tak predpokladať, že bude mať pohon všetkých kolies, hoci bližšie informácie o kapacite batérie či výkone zatiaľ nie sú známe.

Známy je však už údaj o zrýchlení z nuly na sto, Ioniq 5 to zvládne za 5,3 sekundy. Na podrobnejšie predstavenie auta si musíme počkať do svetovej premiéry vo februári.

Rodina Ioniqov sa postupne rozšíri. Neskôr príde aj Ioniq 6 - veľká športovo ladená limuzína vychádzajúca z čierneho konceptu Prophecy a po nej aj veľké rodinné SUV Ioniq 7. Pri vývoji sa využije spolupráca s chorvátskym výrobcom športových elektromobilov Rimac.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 086
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 335
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 6 875
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 712
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 125
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 090
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  5. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  6. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  7. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 437
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 897
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 642
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 475
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 110
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu