SME
reklama

Porsche Taycan Cross Turismo je rodinné kombi s nosičom na bicykle

Strešný box zvláda vysokú rýchlosť.

Porsche Taycan 4S Cross TurismoPorsche Taycan 4S Cross Turismo (Zdroj: Porsche)

STUTTGART. Aj keď Porsche už takmer 20 rokov vyrába SUV Cayenne, stále sa nám skôr spája s legendou menom 911. Značka však opäť ukazuje, že sa nebráni ani väčším výzvam.

Svedčí o tom najnovší model, ktorý sa dá označiť za veľké rodinné kombi s elektrickým pohonom, lepšou priechodnosťou aj nosičom na bicykle. Porsche Taycan totiž dostáva novú verziu Cross Turismo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho príchod nie je až taký prekvapením, keďže ho avizoval už koncept Mission E Cross Turismo predstavený na jeseň 2018. Až teraz prišiel čas, aby sa stal realitou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porsche môže byť aj praktické

Začnime praktickými zmenami oproti klasickému Taycanu. Ponúka sa verzia Off-Road Design s podvozkom zvýšeným o 30 mm a oplastovaním navrhnutým tak, aby čo najlepšie chránilo karosériu.

Súvisiaci článok Porsche uviedlo prvý elektromobil. Stovku zvládne pod tri sekundy Čítajte 

Pre Cross Turismo je štandardom aj pohon všetkých kolies a adaptívny podvozok 4D Chassis Control s trojkomorovým vzduchovým pružením.

Kombi alebo keď chcete shooting brake, má aj väčší kufor s objemom 446 litrov, po sklopení sedadiel až 1 212 litrov. Ďalších 81 litrov je k dispozícii pod prednou kapotou.

Z pozmeneného tvaru zadnej časti auta ťažia aj pasažieri na zadných sedadlách, keďže dostali viac miesta nad hlavou. Komu by kufor nestačil, môže si na strešné lyžiny pripevniť truhlu priamo od Porsche, ktorá zvláda rýchlosť do 200 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou príslušenstva je aj nosič bicyklov na ťažnom zariadení, ideálne na prevoz elektrobicyklov, tiež značky Porsche.

V štyroch verziách a s poriadnym zrýchlením

Štandardom pre Taycan Cross Turismo je poriadna batéria s kapacitou 93,4 kWh. So svojou 800-voltovou technológiou môže elektrické Porsche využiť rýchle nabíjanie s výkonom do 270 kW.

Súvisiaci článok Porsche Panamera je najrýchlejšie a najdrahšie kombi na trhu Čítajte 

Od štyroch verzii následne závisí odjazd a samozrejme aj výkon. Najslabšia 4 má 280 kW (380 koní) a k zrýchleniu z nuly na sto stačí 5,1 sekundy. Dojazd je vtedy na jedno nabitie do 456 km.

Silnejšia 4S má 360 kW (490 koní) a dve nasilnejšie Turbo a Turbo S až 460 kW (625 koní), pričom druhej menovanej stačí z nuly na sto len 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h.

Základná cena novej verzie elektrického Taycanu štartuje v Nemecku pod 94-tisíc eur a na trh príde kombi už v lete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  2. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  3. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  6. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 793
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 792
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 483
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 076
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 072
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 048
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 645
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 593
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Munícia pre Ukrajinu - keď nie vláda, posielame my
  2. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  3. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  4. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  5. Peter Franek: Facka od ľudí.
  6. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  7. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  8. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 111 002
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 047
  3. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 40 685
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 612
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 265
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 385
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 693
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 966
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu