Dacia Sandero Stepway TCe 90 CVT - prehľad základných parametrov | |
Cena od (eur) | 11 600 / 14 100 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,2 - 6,4 / 7,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 328 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2604; 4099; 1848; 1587 |
Donedávna boli autá značky Dacia prakticky čisto len o nízkej cene. Keď prišla otázka, či by sme si tento rumunský zázrak aj kúpili, iba sme znervózneli a radšej zmenili tému.
Lenže časy sa menia a s novým Sanderom Dacia dokázala, že už nejde len o lacné, ale konečne aj dobré auto, za ktoré sa netreba hanbiť.
Po januárovej prvej jazde so Sanderom vo výbave Comfort a s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, sme v redakčnej garáži privítali oplastovanú verziu Stepway takpovediac v plnej výbave.
Hoci pod kapotou bol rovnaký preplňovaný trojvalec 1,0 TCe (67 kW/91 koní), tentoraz spolupracoval s automatickou CVT prevodovkou. V rumunskom hatchbacku je novinkou a zďaleka nie jedinou.
Dojmy sme sa rozhodli zhrnúť do piatich kapitol, ktoré mapujú progres. Šiesta nakoniec pripomína, že ani tu sa nezaobídeme bez mínusov.

Stabilnejšia
Najzásadnejšou zmenou je použitie mierne zjednodušenej modulárnej podvozkovej platformy CMF-B LS. Evolučný skok najlepšie ilustruje fakt, že kým predošlé Sandero bolo na podvozku Renaulta Clio tretej generácie, nové si polepšilo hneď o dve generácie.
Konštrukčné príbuzenstvo so súčasným Cliom vidieť najmä na väčšej šírke karosérie. Autu prináša lepšiu stabilitu, ale aj nové zavesenie predných kolies a lepšie utlmenie vibrácií trojvalcového motora.