Ford Kuga ST-Line X 2.5 Duratec HEV 190k eCVT AWD | |
Cena od / verzia od (eur) | 27 690 / 39 890 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,7 - 6,3 / 6,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 575 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2710; 4626; 1882; 1666 |
Ford je jednou z automobiliek, ktorým sa podarilo naskočiť na vlnu SUV v pravom čase s podareným autom. Od uvedenia prvej generácie v roku 2008 sa na cestách pravidelne stretávame s modelom Kuga. Práve on mnohých presvedčil, aby vymenili kombi za módnejšie SUV.
Dnes je na trhu už tretia generácia tohto modelu, ktorú sme si mohli dávnejšie vyskúšať s lákavou kombináciou nafty, automatu a pohonu všetkých kolies.
Okrem nej však automobilka ponúka skutočne pestrý výber motorizácií, najmä pokiaľ ide o hybridy. Dá sa totiž kúpiť ako naftový mild-hybrid, benzínový plug-in hybrid a najnovšie aj testovaný samonabíjací full hybrid.
Ak sa pýtate, či nie je zbytočné pridávať do ponuky ďalší hybridný pohon, tak práve tento model má potenciál pritiahnuť zákazníkov, ktorých odrádza nabíjanie zo zásuvky.
Funkčnosť pred dizajnom
Najnovší prírastok do modelového radu Kuga sme si vyskúšali vo výbave ST-Line X. Tá vychádza zo športovo ladenej verzie ST-Line, no pridáva zopár komfortných prvkov výbavy navyše.
Dizajnovo Kuga zapadá k ostatným modelom značky, ako sú menší Focus alebo Puma. Auto pôsobí elegantne a moderne, aj keď trochu nezaujímavo. Práve táto nenápadnosť však môže niekomu vyhovovať.
Exteriér testovaného auta ozvláštňujú športové prvky spojené s výbavou, napríklad upravený predný nárazník či lesklé čierne orámovanie okien namiesto chrómu. Potešilo nás, že aj šetrný hybridný model dostal dve funkčné koncovky výfuku.
Rovnako aj vnútri sa zdá, že Ford stavil skôr na funkčnosť než efektný dizajn. Kabína pôsobí trochu staromódne, má to však aj svoje výhody.
Ocenili sme napríklad množstvo fyzických tlačidiel a ovládačov, ktoré dnes často nahrádzajú dotykové displeje. V tomto aute sa nebudete príliš trápiť s hľadaním funkcií v menu infotainmentu, všetko sa ovláda pekne po starom.

Podobne je to aj s použitými materiálmi, ktoré nie sú najkrajšie na pohľad, no pôsobia solídne a času odolajú určite lepšie ako módny lesklý čierny povrch. Rastrovaný plast na opierkach a stredovej konzole vyzerá efektne, no trochu sa obávame jeho náročnejšieho čistenia.
Hybrid nevyhodil z kufra rezervu
Tu sa našťastie väčšina kritiky končí. Interiér je vzdušný a priestranný, polokožené sedadlá sú pohodlné aj pri dlhšej jazde. Podobne je to aj na zadných sedadlách, kde zamrzí iba použitie tvrdších plastov na zadných dverách, no s tým sa stretneme aj pri prémiových značkách.