SME
Pondelok, 2. august, 2021 | Meniny má GustávKrížovkyKrížovky

Mazda má konečne živý motor aj bez turba, vyskúšali sme CX-30

Auto získalo lepšiu dynamiku aj nižšiu spotrebu.

Mazda CX-30 (Zdroj: Peter Kálmán)
Mazda CX-30 e-SkyActiv-X186 AT - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)22 940 / 26 240
Spotreba výrobca WLTP / test (l/100 km)6,1 / 6
Objem batožinového priestoru (l)430
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 655, 4 395, 2 040, 1 540

Automobilky sa v tlačových správach predbiehajú, ktorá dá skôr bodku za vývojom spaľovacích motorov. Dávnejšie naftových, no teraz už aj benzínových.

V Mazde musia nad takýmto rozhodnutím len posmešne krútiť hlavou. Teda, aspoň zatiaľ. Na cestách sa totiž začínajú objavovať prvé Mazdy s najvyspelejším a zatiaľ dosť nedoceneným motorom pod označením e-Skyactiv X. Prináša presne to, čo nám pri Mazdách tak chýbalo.

Japonský výrobca je známy tým, že sa rád vyžíva v technologických riešeniach. Tie často idú proti prúdu. Hovorí sa o návrate rotačného Wankelovho motora, hoci len vo forme pomocného agregátu pre elektrickú MX-30 a tiež sa s napätím čaká, či sa nový radový šesťvalec dostane aj do Európy.

Čo je však už realitou, je motor e-Skyactiv X, ktorý v uplynulých mesiacoch dostal dôležité vylepšenie. Profituje z neho výrobca aj zákazník. O čo vlastne ide, sme sa pozreli v redakčnom teste.

Benzín fungujúci ako nafťák

Sú to už dva roky od prvého vyskúšania motora, ktorý Mazda hrdo označuje za revolučný. Z konštrukčného pohľadu rozhodne. Dvojlitrový benzínový štvorvalec totiž kombinuje pri spaľovaní princípy zážihového, ale aj vznetového motora.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C849R na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M849R na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda parlamentu Boris Kollár počas spoločnej tlačovky s Máriou Kolíkovou.

Dlžníkom budú môcť exekútori vziať menej peňazí.


1. aug
Rory Sabbatini.

Golfistovo tetovanie vyvoláva otázky, vraví expert na extrémizmus.


a 1 ďalší 7 h
Peter Tkačenko

V Hlase si nevšimli, že väčšina voličov podporuje očkovanie.


4 h

Neprehliadnite tiež

Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug
Dacia Duster

Novinkou je automat pri najsilnejšej verzii.


30. júl
Volkswagen Taigo

Osloviť chce športovejšími líniami aj veľkým kufrom.


29. júl
Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


28. júl