Mazda CX-30 e-SkyActiv-X186 AT - Prehľad základných parametrov: | |
Cena od / verzia od (eur) | 22 940 / 26 240 |
Spotreba výrobca WLTP / test (l/100 km) | 6,1 / 6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 655, 4 395, 2 040, 1 540 |
Automobilky sa v tlačových správach predbiehajú, ktorá dá skôr bodku za vývojom spaľovacích motorov. Dávnejšie naftových, no teraz už aj benzínových.
V Mazde musia nad takýmto rozhodnutím len posmešne krútiť hlavou. Teda, aspoň zatiaľ. Na cestách sa totiž začínajú objavovať prvé Mazdy s najvyspelejším a zatiaľ dosť nedoceneným motorom pod označením e-Skyactiv X. Prináša presne to, čo nám pri Mazdách tak chýbalo.
Japonský výrobca je známy tým, že sa rád vyžíva v technologických riešeniach. Tie často idú proti prúdu. Hovorí sa o návrate rotačného Wankelovho motora, hoci len vo forme pomocného agregátu pre elektrickú MX-30 a tiež sa s napätím čaká, či sa nový radový šesťvalec dostane aj do Európy.
Čo je však už realitou, je motor e-Skyactiv X, ktorý v uplynulých mesiacoch dostal dôležité vylepšenie. Profituje z neho výrobca aj zákazník. O čo vlastne ide, sme sa pozreli v redakčnom teste.
Benzín fungujúci ako nafťák
Sú to už dva roky od prvého vyskúšania motora, ktorý Mazda hrdo označuje za revolučný. Z konštrukčného pohľadu rozhodne. Dvojlitrový benzínový štvorvalec totiž kombinuje pri spaľovaní princípy zážihového, ale aj vznetového motora.