SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Mazda 3 SkyActiv-X: Revolučný motor pracuje ako naftový, no spaľuje benzín (test)

Výrobca pri novom agregáte sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu.

Mazda 3 SkyActive-X (Zdroj: Daniel Balucha)
Mazda 3 SkyActiv-X 180 - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)21 340 / 24 540
Spotreba výrobca / test (l)4,4 - 4,5 (NEDC) / 7,5
Objem batožinového priestoru (l)358
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 725, 4 460, 2 028, 1 435

Pri testovaní nových áut sa občas stáva, že hlavnú úlohu vo výsledku nezohráva auto ako také. Niekedy totiž všetká naša pozornosť smeruje na konkrétny technologický prvok, nový motor alebo inú významnú zmenu, ktorú výrobca do svojich áut medzičasom zapracoval.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mazdu 3 vám nemusíme bližšie predstavovať. Hoci stále ide o novinku v ponuke japonského výrobcu, v priebehu tohto roka sme sa jej už venovali vo viacerých článkoch. Najprv sme s ňou jazdili na portugalských cestách, neskôr aj na domácich a sedan sme dokonca porovnávali s Toyotou Corollou.

Teraz nám však do redakčnej garáže zaparkovala Mazda 3 s novým motorom, o ktorom Japonci hovoria ako o revolučnom. To preto, že dokáže využívať klasický zážihový cyklus, ale pri nízkom zaťažení aj zapálenie zmesi vznietením.

Súvisiaci článok Benzínový motor Mazdy jazdí bez sviečok a je ekologickejší ako elektromobil Čítajte 

Mazda sa jednoducho nezaprie a stále chce vytŕčať z davu. Kým doteraz "len" kašľala na downsizing, odteraz sa môže chváliť agregátom, ktorý nemá nikto iný. Viacerí sa totiž pri pokuse skonštruovať podobný "zázrak" škaredo popálili.

Teória na úvod

Nový motor v ponuke japonskej Mazdy má názov Skyactiv-X. Ide o netypický zážihový motor, ktorý má mať vysoký výkon a nízke emisie. Výrobca tiež sľubuje, že sa s ním bude jazdiť príjemnejšie a predovšetkým s menšou spotrebou paliva.

Skyactiv-X sa spolieha na patentovanú technológiu s názvom Spark Controlled Compression Ignition (iskrou riadené kompresné zapaľovanie) - SPCCI.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6CED na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6CED na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour