SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Audi S3 je skvelé na každodenné cesty aj rýchlu jazdu (test)

Trochu však zaostáva v oblasti zážitkov.

Audi S3 (Zdroj: Filip Režný)
Audi S3 Limousine TFSI quattro S tronic
Cena od / verzia od (eur)27 620 / 46 230
Spotreba WLTP výrobca / test (l)7,8 - 8,0 / 8,6
Objem batožinového priestoru (l)390
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 630, 4 504, 1 984, 1 415

V deväťdesiatych rokoch bola situácia na trhu s rýchlymi hatchbackmi úplne iná ako dnes. Základ tvorili kompaktné ľahké autá, ktoré dostali pár koní navyše, stále si však zachovávali dostupnú cenovku.

Na prelome tisícročí sa však objavil prvý prémiový hatchback v tejto kategórii a bolo ním práve Audi S3. Hneď zaujal svojou bohatou výbavou, výkonom cez 200 koní a pohonom všetkých kolies.

Dnes jeho úspešný recept kopíruje aj konkurencia ako BMW M135i, Mercedes A35 AMG, ale aj koncernový Volkswagen Golf R. Ostrejšia verzia S3 tak nemôže chýbať ani v súčasnej generácii.

Tentokrát sme si nevyskúšali tradičný hatchback. Namiesto neho sa nám do rúk dostala nová S3 vo forme sedanu, ktorý sa prvýkrát objavil v predošlej generácii. Pokojne by sme ho mohli brať ako takú luxusnejšiu alternatívu k Škode Octavii RS.

Aj keď nejde o úplne porovnateľné autá, predsa majú dosť spoločného. S oboma sa totiž dá bez problémov fungovať každý deň bez veľkých kompromisov, napriek výkonu navyše. Samozrejme, Audi je prémia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vizuálne sa príliš neodlišuje od bežných verzií sedanu A3. Odlišné sú najmä nárazníky, ktoré dopĺňa decentný spojler na veku kufra. Ostrejšiu motorizáciu prezrádza hlavne štvorica funkčných koncoviek výfuku, teda našťastie žiadne falošné atrapy.

Súvisiaci článok BMW 128ti nie je najrýchlejšie z radu, ale najzábavnejšie rozhodne áno (test) Čítajte 

Pozornému oku neuniknú ani veľké brzdy skryté za 19-palcovými elektrónmi. Odhliadnuc od detailov ide stále o pomerne nenápadný a elegantný sedan, agresívnejší vzhľad dostala až nedávno predstavená vrcholná verzia RS3.

Nenápadný aj zvnútra

Podobne, ako v iných modeloch značky, aj tu nájdeme interiér plný ostro rezaných hrán a kvalitných materiálov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Účastníci nepovoleného protestu.

Štát je k násilníkom napokon láskavý.


21 h
Mapa nového covid automatu tmavne najmä n východnom Slovensku.

V oranžovej farbe bude 12 okresov.


a 1 ďalší 49m

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


18 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu