SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Veľký prehľad najlacnejších elektromobilov na trhu

Cenové rozpätie je 16 500 eur až 29 490 eur.

Nissan LeafNissan Leaf (Zdroj: Nissan )

BRATISLAVA. Elektromobilita sa síce pomaly, ale isto stáva cenovo dostupnejšia nielen pri kolobežkách a skútroch, ale aj pri osobných autách.

V osmičke cenovo najdostupnejších nie sú len najmenšie autá, ako Smart či ikonický Fiat 500E, ale aj dvaja zástupcovia z triedy kompaktných modelov, vrátane štýlového crossoveru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z výberu sme vylúčili drobné elektromobily patriace do kategórie ťažkých štvorkoliek L7e, ktoré majú značne obmedzené využitie, prakticky len čisto pre jazdenie v meste či obci.

Hoci takéto približovadlá sú na krátke vzdialenosti, ako dochádzanie do práce a malé nákupy ideálne, ich najväčším negatívom je zlý pomer ceny a úžitku. Pri klasickom usporiadaní sedadiel vedľa seba znamenajú cenu často až okolo 18-tisíc eur. Za toľko už kúpite plnohodnotné auto s elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výnimkou sú len štvorkolesové dvojmiestne vozidielka so sedením za sebou. Nájdu sa medzi nimi modely, ktoré môžu šoférovať tínedžeri od 16 rokov alebo osoby so zdravotným postihnutím.

Najlacnejším je Velor-X-Trike od 5 000 eur. Koncepčne nápadne pripomína Renault Twizy, ktorý sa už oficiálne predáva aj na Slovensku za 12 800 eur.

Vráťme sa však radšej k plnohodnotným elektrickým autám, keďže ponúkajú oveľa lepšie využitie, výkon, bezpečnosť, ale sú samozrejme aj v inej cenovej relácii.

Dacia Spring

Po tom, čo sa u nás prestal ponúkať elektrický Volkswagen e-Up a Škoda Citigo-e iV, preberá štatút najlacnejšieho elektromobilu Dacia Spring.

Jej cena so základnou výbavou Comfort začína pri 16 500 eur, hoci skôr bude k dispozícii drahšia výbava od 18 100 eur. Prvé autá prídu záujemcom ešte tento rok.

SkryťVypnúť reklamu

V snahe stlačiť cenu čo najnižšie je tento mestský crossover o istých kompromisoch. Poháňa ho elektromotor s výkonom 33 kW (44 koní) a krútiacim momentom 125 Nm. Z nuly na 50 km/h stačí 5,8 sekundy, na stovku už 19,1 sekundy.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Dodajte vašej pokožke šťavu
  1. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  4. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  5. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  6. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 101
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 187
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 396
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 202
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 825
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 136
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 084
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?(2.)
  2. Ivan Čáni: Je Pellegrini a jeho Hlas SD férový hráč?
  3. Miroslav Galovič: Čierny lovec bielych snehuliakov. (Malý tohotýždňový časozber 2/2)
  4. Lubo Repka: Panama výletnou loďou
  5. Miroslav Galovič: Poézia sídlisikových stromov. Od večernej pohody ku kalamite. (Malý tohotýždňový časozber 1/2)
  6. Denis Jánošík: A, čo, že nej sme dokonalí
  7. Štefan Vidlár: Malinkatá úvaha
  8. Ján Šeďo: Aj my sme mali hrdinov, "Anči" ma výnimočne očarila...
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 21 117
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 262
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 7 593
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 873
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 714
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 245
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 154
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 2 813
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu