SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Honda HR-V sa zmenila na oddychové auto, no diaľnice jej nepasujú

V meste vie jazdiť pod štyri litre.

Honda HR-V (Zdroj: Marek Čepa)
Honda HR-V 1,5 i-MMD
Cena od / verzia od (eur)27 490 / 32 490
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,4 / 5,4
Objem batožinového priestoru (l)319
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2610; 4340; 1866 (bez zrkadiel); 1582

Honda HR-V vo svojej prvej generácii vyzerala trochu ako obojživelník. Až po vrch blatníkov auto pôsobilo, ako keby bolo postavené na člne. Potom nasledovalo trochu divoké dizajnové obdobie Hondy a v posledných rokoch sa japonská automobilka opäť vracia k čistým líniám.

Nejde však len o dizajn. Ako sme sa pri novej, v poradí tretej generácii HR-V presvedčili, Honda si našla svoju novú filozofiu a náramne jej sedí.

Na začiatok to nebude znieť úplne dobre, pretože z HR-V sa vytratil podarený 1,5-litrový štvorvalec s turbom a tiež pohon všetkých kolies. Z japonského kompaktného SUV sa stal full-hybrid a treba povedať, že veľmi elegantný. Z rovnakého auta už v Čine vznikla aj čisto elektrická verzia a časom by sa mala objaviť aj v Európe.

Čo z prvých záberov až tak nebolo cítiť, ako pri prvom živom stretnutí, je punc kvality. Auto sa rozšírilo, rázvor kolies sa nemenil, ale kapota je teraz dlhšia. Kľučky druhého páru dverí ostali skryté v stĺpiku a asi len málokto by tipoval, že HR-V konštrukčne vlastne vychádza z malého hatchbacku Jazz.

Spomínané čisté línie spočívajú napríklad v dverách bez snahy o nejaké vlnkovité prelisy, aké mal predchodca alebo v uhladenej mriežke chladiča, ktorá plynulo nadväzuje na karosériu. Pridajme k tomu tmavosivú metalízu Meteorid, čierne lakované lemy blatníkov či LED svetlá a máme tu jednoducho solídne vyzerajúce auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S pocitom prémie

Tento dojem našťastie pokračuje aj v interiéri. Ako celok pôsobí tak, že by sa zaň nehanbilo nejedno auto prémiového segmentu. Dvojfarebné vyhotovenie so svetlou syntetickou kožou všetko pekne zvýraznilo.

Pri najvyššej výbave Advance Style je stredová konzola v netypicky oranžovej farbe, rovnako aj prešívanie volantu. Dôležitejšia je však samozrejme dobre zvládnutá ergonómia.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
SkryťZatvoriť reklamu