Vždy, keď to vyzerá, že výrobcovia áut už nemajú s čím novým prísť, sa objaví nejaké nevšedné auto, ktoré sa ťažko kategorizuje. Aktuálne je takýmto počinom Citroën C5 X.
Mal by byť návratom vlajkových lodí francúzskej značky s bohatou históriou elegantných áut, v ktorých sa jemne vznášate nad cestou. Či je to tak aj naozaj, sme zisťovali na prvých jazdách v okolí Barcelony.
Asi veľmi netreba pripomínať, že Citroëny boli od 50. rokov povestné svojim komfortom vďaka hydropneumatickému odpruženiu. Táto tradícia sa prerušila v roku 2017 s ukončením výroby Citroënu C5. S ním sa z európskej ponuky vytratilo nielen pruženie Hydractive, ale aj limuzína D segmentu ako taká.
Svoje spravila finančná kríza, znižovanie výrobných nákladov a najmä SUV ošiaľ. Síce sme ešte v roku 2016 mohli na parížskom autosalóne obdivovať koncept Citroën CXperience, projekt jeho sériovej podoby musel počkať. Francúzi ho však rozmrazili a doklepli do konca, a tak tu máme Citroën C5 X.

Opäť ide o auto, ktoré je problém niekam zaradiť. Nie je to SUV, ale ani limuzína, či kombi, no z každého má niečo. Pre lepšiu predstavu, dĺžka 4805 mm je úplne rovnaká ako v prípade Mazdy 6 Wagon. Tá však nemá takú slušnú svetlú výšku podvozka 194 mm.
Naživo vyzerá C5 X veľmi elegantne, najmä spredu, kde nezaprie odkaz na koncept CXperience. Aj bočný štíhly profil má ďaleko od SUV, no výrazný zadný previs núti zamyslieť sa, či ozaj nejde o kombi. Naznačuje to aj veľký 545-litrový kufor.