Mercedes-AMG EQE 43 4Matic – prehľad základných parametrov | |
Cena od / verzia od (eur) | 71 604/ 109 962 |
Spotreba výrobca / test (kWh) | 22 / 26,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3120; 4964; 2103; 1492 |
Aj pri nedávnom teste Mercedesu EQS sme sa mohli presvedčiť, že elektrický pohon je vďaka tichému a hladkému chodu dokonalý pre luxusné limuzíny. Ak však ide o športové autá, tie sa stále spájajú skôr s vôňou benzínu, pradením veľkých motorov alebo hlučnými výfukmi.
Dnes je už jasné, že dni, keď kraľovali spaľovacie motory, sú za nami a mnohé automobilky s ich ďalším vývojom do budúcnosti už nerátajú. Snažia sa preto vytvoriť elektromobil, ktorý ponúkne podobné zážitky a pocity ako tradičnejšie športové autá.
Medzi takéto pokusy patrí napríklad aj BMW i4 M50, vynikajúci prvý pokus o elektromobil od športovej divízie bavorskej značky.
Tentoraz sme sa pozreli, ako si elektrický športový sedan predstavuje konkurencia s trojcípou hviezdou v znaku.
Vozidlá AMG sa spájajú skôr s brutálnou silou a burácajúcimi osemvalcami. Pravdou však je, že športová divízia Mercedesu sa začala o elektrický pohon zaujímať už pred desiatimi rokmi, keď vznikla malá séria deviatich kusov elektrického SLS so závratnou cenou.
Mercedes-AMG EQE 43 je, naopak, najdostupnejším elektrickým AMG súčasnosti, hoci s cenou začínajúcou tesne pod hranicou 110-tisíc eur ho iba ťažko možno označiť za ľudové vozidlo.
Svojím aerodynamickým tvarom nápadne pripomína väčšie EQS, na prvý pohľad je skutočne jednoduché si tieto dva modely pomýliť. Okrem podobného dizajnu sa delia tiež podvozkovú platformu EVA určenú elektromobilom.