Peugeot 408 GT 1,2 PureTech 130 EAT8 | |
Základná cena / Verzia od (eur) | 31 990 / 36 690 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,1 / 7,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 536 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2787; 4687; 1848; 1478 |
Autá blízkej budúcnosti by vraj mohli vyzerať podobne ako nový Peugeot 408. Nejde pritom len o módny výstrelok, hoci sa to tak na prvý pohľad javí.
Po prvých jazdách s plug-in hybridnou verziou prišiel rad vyskúšať si v redakčnom teste najnovší model francúzskej značky aj s klasickým benzínovým motorom.
Výrobcovia po veľkom boome SUV priznali, že autá si už v blízkej budúcnosti musia zlepšiť aerodynamiku, a to najmä pre emisie a spotrebu. Prikrčená silueta francúzskeho crossoveru preto nie je samoúčelná a ani zväčšovanie kolies nie je roztopašou dizajnérov.
Súvisí so zlepšovaním jazdných vlastností auta, teda stability, pri ktorej sa musia konštruktéri vyrovnať s rastúcou hmotnosťou. Tú zvyšujú bezpečnostné nároky, ale aj elektrifikácia. Peugeot 408 sa okrem plug-in hybridu čoskoro dočká aj plne elektrickej verzie.
Nový crossover stojí na podvozkovej platforme EMP2 a konštrukčne vychádza z Peugeotu 308. Spoločných dielcov je tak veľa, až by sa dalo povedať, že ide len o jeho ďalšiu karosársku verziu tristoosmičky.

Počas testu sme sa stretli s označením "francúzska Octavia". Asi by sa len ťažko hľadalo lepšie slovné spojenie, ktoré by toto auto charakterizovalo.
Dĺžka štyristoosmičky je 4687 mm, teda len o tri milimetre menej ako má Octavia. Obe autá sú tiež liftbacky, ale Škoda má väčší 600-litrový kufor, pri 408 je objem 536 litrov.
Peugeot síce nevie ponúknuť pohon všetkých kolies, ale má vyššiu svetlú výšku podvozka (190 mm), takže označenie crossover má zaslúžene. Dokonca aj prahy dverí sú prekryté, takže aj pri špinavom aute ostávajú čisté.

Kto nechce plug-in hybrid, musí mu stačiť trojvalec
Horšie je na tom 408 s pohonnými jednotkami. Na výber sú len tri motorizácie, z toho dve plug-in hybridné. Diesel sa v ponuke už neobjaví. Kto teda nemá možnosť denne nabíjať a páči sa mu Peugeot 408, bude sa musieť zmieriť s motorom, ktorý by mal tvoriť základ, a nie jadro ponuky.