SME

Cupra Formentor VZ5 s výkonným päťvalcom je výnimočné auto na každý deň (test)

Iba detaily prezrádzajú, čo sa skrýva pod kapotou.

Cupra Formentor VZ5Cupra Formentor VZ5 (Zdroj: Marek Čepa)
Cupra Formentor VZ5 2,5 TSI 7DSG 4Drive
Cena od / verzia od (eur)30 410 / 69 460
Spotreba WLTP výrobca / test (l)10,1 / 11,7
Objem batožinového priestoru (l)410
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 679; 4 450; 1 839, 1 528

Ešte pred niekoľkými rokmi názov Cupra označoval najrýchlejšie modely z dielne španielskeho Seatu. Pred piatimi rokmi sa však značka osamostatnila a okrem výkonných Seatov už ponúka aj vlastné modely. Okrem elektromobilu Born je to najmä populárny Formentor, ktorý ťahá predaje značky.

Preč sú časy, kedy okoloidúci zmätene pozerali na neznáme logo v medenej farbe, Cupra je dnes už vážnym hráčom na trhu, ktorý láka na emócie z jazdy a dynamický dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepredáva však už čisto športové modely, do ponuky pribudli aj dostupnejšie a úspornejšie 150-koňové motory TSI a TDI, ktoré tvoria značnú časť predajov. Dnes sa však pozrieme na opačný koniec ponuky, ktorý dokazuje, že Cupra na svoj pôvod nezabúda.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny za športový crossover Formentor sa začínajú už od celkom prijateľných 30 410 eur za základný model. Testovaná verzia Formentor VZ5 ju viac než zdvojnásobuje, až na 69 460 eur. Čím presne si vyslúžila takýto rozdiel a stojí tento crossover za takú sumu?

Na prvý pohľad sa totiž od zvyšku modelového radu takmer nelíši, hlavne v porovnaní so športovými modelmi Veloz. Rovnaký tvar karosérie ozvláštňujú detaily v medenej farbe, ktorá je typická pre značku.

Pozornejšiemu oku však neujde odlišná mriežka v prednom nárazníku s prvkami z pravého karbónu, vyrobený je z neho aj nový difúzor v zadnom nárazníku. Po jeho stranách nájdeme štvoricu zaujímavo usporiadaných koncoviek výfuku, ktoré sú asi najvýraznejším prvkom exteriéru.

Dotvárajú ho väčšie 20-palcové disky kolies v kombinácii čiernej a medenej farby, pre ktoré bolo nutné decentne rozšíriť lemy blatníkov. Za prednými kolesami sa skrývajú masívne brzdy japonskej značky Akebono s 375-milimetrovými vŕtanými kotúčmi. Celé auto navyše sedí o 10 milimetrov bližšie k zemi.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CADVJ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 418
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 728
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 501
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 143
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 000
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 398
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 711
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  2. Milan Removčík: Poludnica
  3. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  4. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  5. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  6. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  7. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  8. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 237
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 150
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 377
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 428
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 210
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 145
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 777
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu