Cupra Formentor VZ5 2,5 TSI 7DSG 4Drive | |
Cena od / verzia od (eur) | 30 410 / 69 460 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 10,1 / 11,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 410 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 679; 4 450; 1 839, 1 528 |
Ešte pred niekoľkými rokmi názov Cupra označoval najrýchlejšie modely z dielne španielskeho Seatu. Pred piatimi rokmi sa však značka osamostatnila a okrem výkonných Seatov už ponúka aj vlastné modely. Okrem elektromobilu Born je to najmä populárny Formentor, ktorý ťahá predaje značky.
Preč sú časy, kedy okoloidúci zmätene pozerali na neznáme logo v medenej farbe, Cupra je dnes už vážnym hráčom na trhu, ktorý láka na emócie z jazdy a dynamický dizajn.
Nepredáva však už čisto športové modely, do ponuky pribudli aj dostupnejšie a úspornejšie 150-koňové motory TSI a TDI, ktoré tvoria značnú časť predajov. Dnes sa však pozrieme na opačný koniec ponuky, ktorý dokazuje, že Cupra na svoj pôvod nezabúda.
Ceny za športový crossover Formentor sa začínajú už od celkom prijateľných 30 410 eur za základný model. Testovaná verzia Formentor VZ5 ju viac než zdvojnásobuje, až na 69 460 eur. Čím presne si vyslúžila takýto rozdiel a stojí tento crossover za takú sumu?
Na prvý pohľad sa totiž od zvyšku modelového radu takmer nelíši, hlavne v porovnaní so športovými modelmi Veloz. Rovnaký tvar karosérie ozvláštňujú detaily v medenej farbe, ktorá je typická pre značku.
Pozornejšiemu oku však neujde odlišná mriežka v prednom nárazníku s prvkami z pravého karbónu, vyrobený je z neho aj nový difúzor v zadnom nárazníku. Po jeho stranách nájdeme štvoricu zaujímavo usporiadaných koncoviek výfuku, ktoré sú asi najvýraznejším prvkom exteriéru.

Dotvárajú ho väčšie 20-palcové disky kolies v kombinácii čiernej a medenej farby, pre ktoré bolo nutné decentne rozšíriť lemy blatníkov. Za prednými kolesami sa skrývajú masívne brzdy japonskej značky Akebono s 375-milimetrovými vŕtanými kotúčmi. Celé auto navyše sedí o 10 milimetrov bližšie k zemi.