Toyota Hilux GR Sport 2,8 D-4D 204k 6AT Double Cab | |
Cena od / verzia od (eur) | 40 460 / 65 880 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 8,9 - 10,4 / 9,9 |
Rozmery nákladného priestoru - dĺžka, šírka, výška (mm) | 1525; 1540; 480 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3085; 5325; 1855; 1815 |
Pick-upy sú tradične autá, s ktorými sa stretávame skôr na iných trhoch než na európskom. Mnohým sa spájajú predovšetkým s Amerikou, no doma sa cítia napríklad aj v nehostinnom austrálskom vnútrozemí.
Užšie cesty v hustejšie osídlenej Európe im tak nesedia, no aj tu si nájdu pracovné uplatnenie. Ich ponuka je o niečo skromnejšia ako pred pár rokmi, ale zdá sa, že aktuálne zažívajú novú vlnu popularity.
Za tú vďačia najmä športovému modelu Ford Ranger Raptor, ktorý oslovil ľudí rýchlou jazdou v teréne, ale aj svojím agresívnym vzhľadom. V súčasnosti na cestách môžeme stretávať už jeho druhú generáciu, ktorá sa od uvedenia na trh predáva veľmi dobre.
Je preto pochopiteľné, že aj japonská Toyota chce osloviť záujemcov o športovo ladený pick-up. Legendárny Hilux preto uviedla do predaja aj v novej verzii GR Sport.
Zmeny sa nekončia pri červených detailoch
Spomínanému Raptoru sa úplne konkurovať nesnaží, aspoň nie u nás. V Austrálii sa totiž predáva o niečo drsnejšia verzia s rozšírenými nápravami a vyšším podvozkom. Zmeny v európskej verzii sú o niečo miernejšie, rozhodne však nejde iba o kozmetický balík.